babyacne of toch iets anders?

Ik ben met kleine P al weken aan het klooien met spugen. Afgelopen week heeft hij van de huisarts de diagnose reflux gehad (alleen afgaande op mijn verhaal). Alleen nu krijgt hij wel toenemend meer bultjes die ruw voelen.

Ik heb geprobeerd om ze te fotograferen maar dat is nog niet zo makkelijk. Ik vind het er op de foto rustiger uitzien dan dan in het echt, maar het geeft een idee.



Wie o wie herkent dit?



















Ik moet deze week naar het cb en daarna naar de huisarts voor beleid te maken mbt tot de reflux. Ik weet dat ik naar de dokter moet voor diagnoses etc, maar ik maak me zorgen dat het misschien toch iets anders is (als een voedingsallergie). Maar misschien kunnen jullie me geruststellen.

:think: ziet eruit als baby acne maar dacht dat ze dat alleen kregen van bv en dat geef jij niet toch?

Achossie, ik kan je niet helpen, maar wil wel ff een dikke :hug: geven

nee geef geen bv. Maar ik dacht dat babyacne droog was, sommige plekjes zitten korstjes en die drogen gelig op

Baby acne krijgen ze ook met flesvoeding. Dat heeft puur te maken met de hormonen van de moeder die ze nog bij zich hebben.



Ik vind het er wat uitzien als eczeem, maar ik vind het lastig beoordelen via een foto. Een arts moet het direct kunnen zien in ieder geval.



p.s. Wat een lekker poepie is het zeg :inlove: :inlove: :inlove:

link hieronder



http://www.dokterdokter.nl/medisch/folder/view/id/1534/baby-acne/title/wat-is-het

zoals het er op het hoofdje,dus bij het haar,eruit ziet lijkt het exceem,kyano heeft dat ook en het ziet er ook zo uit

Dank jullie!

Miranda, ik had ook al gegoogle-t inderdaad, en had die info gelezen, maar ik vond het zo veel en zo onrustig, vandaar dat ik het hier vroeg. Maar de meningen zijn verdeeld (kwartje kan dus nog allerlei kanten op vallen).

Ik wacht het dinsdag wel af. Hij slaapt gelukkig wel lekker, dus dat lijkt me een teken dat hij er (op het spugen na) weinig last van heeft (hij word niet gek van de jeuk iig)



bedankt voor jullie meekijken/denken!

Hmm, het zouden inderdaad gewoon ‘puistjes’ kunnen zijn, maar soms ziet een allergische reactie of huidirritatie er ook zo uit…



Ik zou even afwachten of hij er jeuk van krijgt en of ze minder/meer worden of dat bepaalde plekjes wel herstellen (ook al komt er miss ergens anders weer nieuw…)

Mijn kleine man heeft op het moment precies het zelfde als dat jij op de foto’s laat zien.

Hij heeft het op zijn gezichtje, nek en oorlelletjes en hier en daar wat op zijn vingertjes.

Volgens mijn CB is het ongeschuldig en hebben veel baby’s hier last van.

Mijn werd idd ook verteld dat het komt door de hormonen.

En onze knul krijgt ook flesvoeding.

Ik zou niet zeggen dat het acne is.



Mijn dochter heeft de eerste 2 maanden ook acne gehad.

En zag er zeker anders uit dan dit.

Het gezichtje lijkt wel op acne, maar in het nekje zeker niet.



Hier zeiden ze een baby met Acne dat laat eigenlijk zien dat het eten goed is, dus genoeg vetten binnen krijgt en die vetten komen eruit als bultjes :think: