Babyacné

Onze Cas heeft sinds vorige week last van babyacné. Het begon met 1 klein pukkeltje op zijn wang en inmiddels zit zijn voorhoofd goed onder met kleine pukkeltjes. Ik heb op het internet gelezen dat het vanzelf over gaat. Maar nu is zijn huidje ook droog en smeer ik dus speciale creme erop voor de droge huid. Is dit wel verstandig? Want als ik me zo bedenk, maakt dat de huid nog vetter en acné komt uit een vettige huid toch? Heeft iemand hier ervaring mee of eventueel tips wat ik kan doen?

De crème heb ik bij de apotheek gehaald en er zit geen parfum of iets in. Het is een soort Lanette creme maar dan beter smeerbaar voor het gezicht.

Ow onze Cas is deze week 4 weken…

Liefs, Linda

de pukkeltjes komen van hormonen, dus niet van vette huid (denk eerder dat de vette huid bij pubers ook meer een gevolg is dan oorzaak).

Maar of het kwaad kan er wat op te smeren weet ik niet. Hier zeiden ze dat ik er niets op moest smeren (op de pukkeltjes dan). Emma heeft ook een droge huid, dus ik doe heel af en toe wat creme, als het erg droog is.

Ik zal er morgen eens niks opsmeren kijken of het dan minder erg gaat worden. Sowieso gebruik ik die creme maar lichtjes hoor, ik dep het over zijn voorhoofdje maar bij zijn oogjes is het zo schraal en daar zitten dan ook weer wat pukkeltjes op. Ik hoop voor hem dat het snel overgaat…

Lotte heeft een behoorlijke tijd babyacné gehad. Niets aan gedaan, is gewoon hormonaal en gaat vanzelf over. Ze had er zelf ook absoluut geen last van. Heb haar wel al die tijd in bad gedaan met gewoon water of hooguit met balneum, dat is sowieso lekker voor het kwetsbare babyhuidje :slight_smile:

Hoi,

Mijn zoontje had het ook. wat ik heb gedaan: cardiflor van vsm. Is een homeopatisch middel.

Hij had er niet te lang last van.

je kan ook gewoon afwachten tot hetzelf weggaat maar volgens mij kan cardiflor geen kwaad.

Thanks voor de tips! Ik heb er vandaag eens geen creme opgedaan. Wel doe ik Cas ook elke dag even in bad. Balneum heb ik al meer gehoord, ik zal dat morgen gelijk eens kopen :smiley:

Mijn zoontje heeft ook die pukkeltjes.

Hij gaat eens in de 3 a 4 dagen in bad, dat is vaak genoeg en bovendien geef je zo de huid de kans zichzelf te vetten.

In het badwater heb ik en deel badmelk en een deel badolie zitten.

In principe smeer in hem nergens mee in.

Zijn zus heeft nogal last van eczeem en ik wil hem niet bijvoorbaat al met dingen insmeren waar hij mogelijk allergisch op reageert zonder dat het echt nodig is.

bij droge huid kun je beter maar 1 a 2 ker per week in bad doen en de andere dagen met washand wassen, anders droogt t nog meer uit

zoals Rijntje al zei heeft babyacne niks met een vette huid te maken maar met hormonen. Je kunt zijn droge huidje dus gerust insmeren. Doe dat het liefst niet met vaseline, dat droogt uiteindelijk nog meer uit.

Ik gebruik hiervoor de ‘calendula iedere dag creme’ van Weleda of de ‘iedere dag olie’; de ‘calendula weer en windbalsem’ van hetzelfde merk werkt ook heel goed.

En je kunt er (zowel op de puistjes als op de droge huid) ook heel goed een beetje borstvoeding op doen, dat werkt ook geweldig!

Ik smeerde Isa d’r koppie lekker in met Zwitsal op 't wangetje…dat ruikt zo lekker.

Opeens kreeg ze pukkeltjes op haar wangen en voorhoofd…dus ben nu maar gestopt met smeren :oops: Het begint nu ietsjes minder te worden.

Ze HAAT in bad gaan, dus dat doen we zoiezo maar 2 Ã 3 keer per week.

Isa huilt eigenlijk nooit, alleen als er water aan te pas komt :inlove: