baby zwaar verkouden wat nu?nieuwe vraag

papa en mama wel,maar floris is nog steeds snotverkouden…hij zal wel denken het is mijn eerste verkoudheid dan moet ik het ook maar goed doen gelijk :mrgreen:

Wat ik deed als mijn beebs verkouden waren: een stel dozen tissues halen om het snot weg te vegen, zelfgemaakte zoutoplossing (1 theelepel Jozo op 350 cl water) in de neusjes druppelen bij benauwdheid en heel veel knuffelen.

Paracetamol pas bij koorts boven de 38.5 EN als ze zich duidelijk beroerd voelden (mijn jongste had eens drie dagen tegen de 40 graden maar voelde zich voor de rest kiplekker :lol:, dan ga ik er echt geen zetpillen in stoppen… ).

Bij koorts wel minimaal aankleden, een katoenen rompertje is genoeg, en dan mag er ook best 1 raampje open als het warm is… tocht lijkt me minder handig.

En goed opletten natuurlijk… als je er geen goed gevoel meer bij hebt meteen de ha§ bellen. En volhouden dan! Mijn oudste had eens drie dagen tegen de veertig en de hap deed er reuze makkelijk over… maar toen ik een graadje bij de koorts had gelogen mocht ik haar toch presenteren en bleek ze een dubbele middenoorontsteking te hebben :evil:.

Moraal van dit verhaal: moedergevoel rules!