Baby wil geen fles

Ammar krijgt nu bijna 4 maanden borstvoeding en heeft dat meestal direct van mij . Tussen de 4 en 10 weken heeft hij weleens een afgekolft flesje gehad maar niet vaak. Daarna een tijdje niet en nu we het weer eens uit een flesje willen geven weigert hij daaruit te drinken. Hij wil ook geen speen overigens maar dat is natuurlijk minder lastig.

Wie heeft er wat tips om hem toch aan de fles te wennen zodat ik hem makkelijker bij iemand achter kan laten?

Welke fles en of speen gebruik je?? Misschien andere speen gebruiken en of fles. Ik zou wel een grote speen gebruiken en niet een smalle.



Sanne drinkt wel goed uit fles, maar alleen uit een bfree fles met speen. Avant, difrax en andere merken worden allemaal geweigerd.

Ik heb inderdaad een avent fles normaal, heb gisteren een kruidvat fles met kersen speentje gekocht , ga die eerst even proberen . Waar koop je die bfree flessen?

Mijn zoontje weigerde ook de fles, omdat hij altijd borstvoeding kreeg. Het enige waar hij nu uit drinkt, is de fles van Tommee Tippee. Bij Etos te koop. Deze speen is heel soepel en loopt breed uit. Lijkt iets meer op de borst. Wie weet wil hij deze wel.

Succes!

over dit onderwerp kan ik helaas wel meepraten!



ivm de borstvoeding heeft het bij mijn dochtertje ook heel wat tranen en frustratie gekost voordat we eindelijk zover waren dat ze de fles (soms) accepteert. maar het is nog steeds niet altijd van harte.



bij ons ook was de Tommee Tippee de enige fles die ze een beetje accepteerde. zou hem zeker proberen.



verder de standaard dingen:

  • in het begin is het beter als iemand anders de fles geeft en jij niet in de buurt bent (het liefst zelfs niet in huis)
  • op een andere plek dan waar jij de borstvoeding geeft
  • proberen wanneer baby niet uitgehongerd is en niet doodmoe



    en eigenlijk bij ons de enige oplossing: eindeloos veel geduld…