Baby wil geen ander drinken dan melk

Sinds Dean 9 maanden is probeer ik hem elke dag iets anders dan alleen maar melk te geven (hij krijgt nog bv).

Alleen…wat ik ook geef, hij wil het niet. Ja, hooguit 50cc. Ik heb geprobeerd; fles, tuitbeker, gewone beker, rietjes beker en een tuitbeker met zachte tuit.

Niks wil hij. Het maakt dus niet uit wat er in zit. Diksap, water, lauwe thee of zeer verdunde jus d’orange.



Omdat mijn productie gewoon niet meer voldoende is en hij naarmate de dag vordert bijna geen plasluier meer heeft begin ik mij zorgen te maken en vraag ik mij dagelijks af wat ik moet doen/ wat verstandig is.



Ga ik er vanaf morgen volledig voor en probeer ik even mijn productie weer op te krikken door hem elke 2 uur aan te leggen.

Of ga ik stoppen met de bv zodat ik zeker weet dat hij iig 2x per dag een goede fles met melk (kv) binnen krijgt.



Eigenlijk wil ik dus nog helemaal niet stoppen.

Maar ik wil ook niet dat mijn kind uitdroogt.



Wie heeft er tips om hem toch beter wat anders te laten drinken dan alleen maar bv/melk!

Lastig hoor!



Drinkt hij wel eens bv uit een fles? Welke tuitbeker met zachte tuit heb je geprobeerd? T.homas accepteerde alleen de Nuby-tuitbeker.

Lastige situatie…

Ik had dit met kolven als ik moest werken. Gelukkig was Fenna toen een goede 11 maanden en kon ik gewone melk gaan geven…



Wat ik met mijn lekenverstand weet-kan adviseren…



Door het geven van andere vloeistoffen kan je productie verstoord raken.



Volgens mij mag je rond 9mnd ook magere yoghurt geven.



Je geeft aan nog niet te willen stoppen (goed hoor al 9 mnd :clap: ), dan zou ik er zeker voor gaan om je productie op peil proberen te krijgen. Maar snap ook dat je zegt niet met het risico dat mijn kind uitdroogt… Wellicht is het daarom slim om dit met begeleiding te doen van VBN, LLL of lactatiekundige…



Anders is er wellicht nog een combi bv/kunstvoeding mogelijk…



Veel sterkte/succes!