baby verkouden!

Mijn zoontje van 12 dagen is sinds gisteren erg verkouden. Zijn neusje zit helemaal dicht,hij hoest en niest veel en je hoort aan zijn ademhaling dat hij het erg benauwd heeft. Ik geef flesvoeding en ook eet hij slecht, laat bijna de helft al heel de dag staan. Wat kan ik hier aan doen? Ik vind het zo zielig :frowning: Amper 2 weken oud en dan al ziek. Gelukkig heeft ie geen koorts.

kuzzz

Zielig he voor die kleintjes. Mijn dochter is nu 12 weken en ook snipverkouden. Wij zijn gisteren wel even bij de ha geweest omdat ze ook moeilijk drinkt.

Wel goed in de gaten houden hoor, het kan ook het rsvirus zijn…zie verderop in de topics. Ik heb door de ha laten controleren of haar longetjes schoon waren en dat was gelukkig zo. Wij geven nu kleinere flesjes en wat frequenter. De ha gaf aan dat een baby door de neus ademt bij het drinken en dat wordt nu dus bemoeilijkt. Wij moeten goed in de gaten houden of ze goed plast… als ze dat niet doet is dat een teken van uitdroging…

Ik wil je niet bang maken, maar misschien toch even langs de dokterswacht. Je hebt natuurlijk nog maar een jonge uk en beter te vaak gecontroleerd dan te weinig. Je uk moet wel goed drinken.

Precies. Hou het goed in de gaten hoor.

Remco ligt nu in het ziekenhuis met het RS-virus. Zondag zijn we naar de huisartenspost geweest en toen waren zijn longetjes helemaal schoon. Eerste kerstdag merkten wij al dat het slechter ging en tweede kerstdag zaten we weer op de huisartensenpost. Toen vertrouwden ze het daar toch niet helemaal, ze dachten iets te horen op zijn longen en uit voorzorg gelijk die dag nog naar de kinderarts. Hij moest gelijk blijven. Woensdag kregen we vanuit het lab de officiele bevestiging dat het rs-virus was.

Dus goed in de gaten houden zou ik zeggen. Het heerst op het moment zeiden ze in het ziekenhuis.

Je kan de volgende dingen proberen om het wat te ‘verzachten’…

Insmeren met Luuf, matrasje bij het hoofdeind een beetje schuin zetten (boek eronder ofzo) en ik zou even kijken of hij koorts heeft. Slecht eten hoort er een beetje bij, maar straks hebben we een lang weekend en je zou het maar net dan nodig hebben of allemaal zeker willen weten…

:-*

Inderdaad even controle bij de huisarts.

Wat goed helpt ter verlichting is Luuf voor jonge baby’s te smeren op de borst en ruggetje. Het is enkel ter ondersteuning, dus geneest niet. Luuf voor jonge baby’s kan in geen geval kwaad.

Oh houd het alsjeblieft goed in de gaten. Ik heb vandaag Freja in moeten leveren bij het ziekenhuis…RS virus dus. Ze braakte sinds 1e kerstdag al haar voeding eruit. Ze ging steeds meer hoesten en had het vreselijk benauwd. Toch had ze geen koorts, wel plas- en poepluiers en zag er verder wel alert uit. Ben bij de HA geweest, was volgens haar niets aan de hand :evil: …kinderarts gebeld, kon gelijk naar de spoedeisende hulp :cry: . Heel het ziekenhuis ligt vol met kindjes met RS. Het schijnt dit jaar extreem erg te zijn met RS gevalletjes.

wat je tegen het verstopte neusje kunt doen is speciale neusspray voor baby’s halen, of een zoutoplossing maken en die erin druppen(ff huisarts bellen voor samenstelling)… Eerst ff druppelen of sprayen, even laten intrekken en dan het neusje schoonmaken, bijvoorbeelt met een neuspeertje/pompje(zo;n ballonnetje met een tuutje eraan, bij de HEMA te verkrijgen)… En inderdaad Luuf smeren, werkte bij lucas altijd als een tierelier. Voor de hoest kun je bisolvon druppels gebruiken, werkt ook erg goed!!!

Boven alles geldt natuurlijk… bij twijfel huisarts bellen!!! beter tien keer te veel als een keer te laat of te weinig

hier gaat het ondertusen weer goed met Boaz :dance: We hebben vorige week nog wel de ha laten komen omdat hij zoveel slijm in zijn keel had dat het leek of hij erin stikte :? Zijn longen waren schoon en we zijn toen begonnen met een zoutoplossing voor baby’s. Hij is er nu bijna weer van af. Bedankt voor jullie tips en adviezen :-*

kuzzz

hoi iedereen

ik ben voor het eerst moeder geworden

ik heb een dochtertje van 3 maanden

en is ook goed verkouden en er zit slijm vast ze hoest heel erg

en geen koorts gelukkig

we hebben ook luuf hebben jullie verder nog tips

kan tips goed gebruiken

groetjes jolanda

@angel26 wrote:

hoi iedereen

ik ben voor het eerst moeder geworden