Hallo,
Op 16 april ben ik bevallen van onze dochter Marit. Ze is bijna vier weken oud en sinds woensdag spuuft ze veel en heeft spuitluiers met gewoon v,oeibare gele ontlasting (ze krijgt borstvoeding). Gisteren ben ik met haar naar de huisarts geweest ondat ik het niet vertrouwde, maar volgens hem is het een virale darminfectie en moeten we het uitzitten. Maar nu begint ze er ook bij te hoesten. Ze heeft echt mega darmkrampen en nu dit. Maak ik me onnodig ongerust?
Groetjes,
Carenza
Aan een virus (buikgriep, verkoudheidsvirus) kan een huisarts weinig doen, daar zijn geen medicijnen voor. Bij koorts of verschijnselen van uitdrogen dan zou ik contact opnemen met de HAP, maar er is dan geen medicijn om het probleem, ze zullen dan vaak alleen de symptomen aanpassen.
Misschien nog handig om te lezen: http://www.thuisarts.nl/diarree/mijn-kind-heeft-last-van-diarree
Beterschap :hug:
Ik zou haar goed in de gaten houden ivm uitdroging
maar gele vloeibare spuit luiers is denk ik vrij normaal bij borstvoeding die heeft mijn mannetje ook.
Ook hier spugen en spuitluiers (gehad) hoor, is volgens mij vrij normaal, wat iedere baby wel (eens) heeft… Zeker met borstvoeding zijn dunne gele luiers vrij normaal. Lynn heeft wel reflux (oorzaak van spugen), maar dan nog…
dun of waterdun? dun is oke, maar echt waterdun… dat was toen bij onze uk niet goed!!
Echt waterdun, maar dat is gelukkig minder nu. Dat kuchje blijf ik raar vinden. Ben gisteren naar de hap geweest, ik moet haar goed in de gaten houden. Ook omdat de kraamhulp haar zoontje kinkhoest had ten tijde dat ze bij ons werkte.
Kinkhoest zal een kleine kans zijn, omdat de incubatietijd al voorbij is en er dan al eerder symptomen van o.a. droge hoest waren geweest.
Zondagavond na veel pushen naar kinderarts geweest. Onze arme kleine meid krijste het uit. Ze heeft reflux. Is daar al een topic over hier?