floris weigert tegenwoordig om zijn flessen te drinken…hij lijkt het gewoon vies te vinden…wanneer de fles in zijn mond gaat spuugt hij alles er weer uit en maakt er een spelletje van…het gaat met de dag meer en meer met tegenzin…
nu vraag ik me af…mag ik hem eens proberen wat hij vind van gewone koemelk?ik heb het nog nooit geprobeerd omdat ik er wel eens slechte dingen over hoorde,maar er is geen enkele alergie aanwezig en een slechte eter is hij ook niet bepaald (lust alles) behalve dan de opvolgmelk :roll:
wat vinden jullie?
Mijn dochter heeft ook een tijdje de fles geweigerd ( opvolgmelk )
Ik ben toen Nestlé pyjama papje gaan geven dat heb ik een maand ongeveer gedaan en toen wilde ze weer een normale fles opvolgmelk.
En nu drinkt ze gewoon weer 2 flessen van 200cc opvolgmelk.
Misschien dat eens proberen, ik zal op op die leeftijd liever opvolgmelk geven dan normale melk.
En die Nestlé pyjama papjes zit ook opvolgmelk in.
pyamapapje heb ik ook al geprobeerd…geen succes :thumbdown: trouwens heb je dat zelf wel eens geprobeerd? :sick:
@merel33 wrote:
pyamapapje heb ik ook al geprobeerd…geen succes :thumbdown: trouwens heb je dat zelf wel eens geprobeerd? :sick:
Hmmm maar drinkt hij helemaal niet ?
Of hoeveel cc drinkt hij per dag ?
Die Pyjama papjes ik kan niet zeggen dat ze vies zijn, zijn alleen erg zoet tegenover een normale fles opvolgmelk.
Of je doet een 50/50 dus 50% normale melk en 50% opvolgmelk en kijken of hij dan zo wel zijn fles drinkt,zoja ga je steeds minder normale melk erin doen.
Ik vond die pyamapapjes eigenlijk best te pruimen, heb ze bij m’n oudste wel eens gebruikt…het kon erger in ieder geval…
Maar daar buiten…sojamelk??? Dat al geprobeerd? Zit toch een andere smaak aan…
sojamelk heb ik niet geprobeerd nee…maar dat is toch ook geen echte zuivel?
romata hij drinkt wel genoeg hoor alleen heel erg weinig opvolgmelk…
@merel33 wrote:
sojamelk heb ik niet geprobeerd nee…maar dat is toch ook geen echte zuivel?
romata hij drinkt wel genoeg hoor alleen heel erg weinig opvolgmelk…
Hoeveel opvolgmelk krijgt hij per dag binnen ?
dat verschild per dag maar het is ongeveer 400 maar dat gaat er in met heel veel tegenzin dus
Ik zou nog niet gewone melk gaan proberen.
Dan krijgt je mannetje erg veel eiwitten binnen (want ik neem aan
dat hij ook een toetje in de zin van yoghurt oid krijgt) en teveel aan eiwitten vind is nog niet goed voor de nieren.
(advies van het CB hoor, niet zelf verzonnen)
400cc is voldoende hoor.
Mijn dochter krijgt al vanaf 7 maanden 400cc.
Meer gaat er hier ook niet in.
Als ze onder de 300cc opvolgmelk gaan drinken moet je Vitamini D druppels gaan geven ( 10 druppels ).
En daarbij kun je altijd na de boterham een bekertje Yoghurt geven of danoontje met opvolgmelk, dat hij toch nog extra zuivel binnen krijgt.
toen lars zo oud was gaf ik hem sojamelk en ook in de smaakjes zegmaar
of idd pyamapapje en gewoon pap ???of wilt hij dat ook niet
we hebben de pap s’morgens weggelaten en daarvoor in de plaats doen we nu een boterham en een beker gewone melk…hiervoor laten we nu wel het yogurt toetje in de middag weg ivm teveel eiwitten.
de twee flessen die dan overblijven hebben we verlekkert door er een heel klein scheutje roosvicee door te doen voor de smaak…bij de pap trapt hij hier niet in :mrgreen: dus dan maar helemaal weg…
nu gaat het weer prima :thumbup:
@merel33 wrote:
we hebben de pap s’morgens weggelaten en daarvoor in de plaats doen we nu een boterham en een beker gewone melk…hiervoor laten we nu wel het yogurt toetje in de middag weg ivm teveel eiwitten.
de twee flessen die dan overblijven hebben we verlekkert door er een heel klein scheutje roosvicee door te doen voor de smaak…bij de pap trapt hij hier niet in :mrgreen: dus dan maar helemaal weg…
nu gaat het weer prima :thumbup:
:thumbup: :thumbup: :thumbup: