baby van 7 maand,hoe structuur aanbrengen?

Hallo,

Ons dochtertje is nu zeven maandjes;structuur kent ze (nog)niet. Ze wordt wakker tussen 8 en 10 uur 's morgens,drinkt een fles, eet tussen 11 en 14 uur 's middags, doet nadien of voordien een dutje van gemiddeld 2 Ã 3 uurtjes en krijgt dan een fruithapje en nadien nog een fles. Soms gaat ze dan nog eens een uurtje slapen omdat ze het niet trekt tot 's avonds(dat namiddagdutje is meestal rond 17uur en ik vind dat eigenlijk te laat) dan krijgt ze een fles en voor het slapengaan rond een uur of 8,9 's avonds krijgt ze nog een fles. Dan wordt ze nog eens wakker midden in de nacht(meestal tussen 2 en 3 maar kan ook 5 uur zijn). Ik heb zitten denken of het eventueel zou helpen om haar 's morgens op hetzelfde uur wakker te maken maar dat vind ik zo erg voor haar. Iemand tips?

ik denk gewoon zelf structuur aanbrengen. haar s’ochtends op een vaste tijd uit bed halen en op vaste tijd eten geven en dan kijken hoe het gaat met slapen. vastere tijden is handiger voor jezelf en ook fijn voor je kindje, ik merk dat als ik het niet doe met Elize ze heel onrustig wordt.



succes

Ik zou idd ook op een vaste tijd wakker maken. Dat heb ik een tijd ook gedaan om de structuur erin te brengen. Dan op vaste tijden eten en naar bed als ze moe is. Dan is dat slapen vanzelf op ongeveer dezelfde tijden. Nu wordt ze wakker wanneer ze zelf wil (al is dat momenteel al een tijd erg vroeg) en komen die tijden van eten en slapen in grote lijnen overeen, maar kan ik best eens er van af wijken.

Hier ook het ritme erin gekregen door haar op vaste tijden 's ochtends te laten drinken. Al vrij snel werd ze zelf op steeds dezelfde tijd wakker en dat werkt de hele dag door!

@jos wrote:

Hier ook het ritme erin gekregen door haar op vaste tijden 's ochtends te laten drinken. Al vrij snel werd ze zelf op steeds dezelfde tijd wakker en dat werkt de hele dag door!




Zo heb ik het bij beide ook gedaan. Werkt prima :thumbup:

@Heleentje wrote:

@jos wrote:
Hier ook het ritme erin gekregen door haar op vaste tijden 's ochtends te laten drinken. Al vrij snel werd ze zelf op steeds dezelfde tijd wakker en dat werkt de hele dag door!




Zo heb ik het bij beide ook gedaan. Werkt prima :thumbup:


Hier precies hetzelfde.

dan maakten jullie je kindje toch wakker of niet?En rond welk uur was dat dan?

@Liz wrote:

dan maakten jullie je kindje toch wakker of niet?En rond welk uur was dat dan?


Merlijn maakte ik uiterlijk om 9:15 wakker 's ochtends. En nu is dat zijn wakker wordt tijd, dus nog niet eens zo vroeg ook :wink:

En om 20:30 gaat hij 's avonds naar bed.

Ik maakte ze altijd ergens tussen 7 en 8 uur wakker. Dat was vanwege het werk de makkelijkste tijd en dan kom je 's avonds ook niet zo laat uit met de laatste voeding. Nu worden ze standaard rond die tijd wakker.

Tegenwoordig zet ik ook geen wekker meer als we vrij zijn. De kinderen maken ons wel wakker :mrgreen: (Gelukkig zijn het slaapkoppen en is het eerder 8 uur dan 7 uur :inlove: )

Gisterenavond had ik ze dus rond 20 uur in bed gestopt,deze nacht was ze er om 2 uur al voor haar speentje en om 3 uur had ze er geen zin meer in. :? Dan klein flesje gegeven en kijk nu is ze terug wakker.

@Liz wrote:

Gisterenavond had ik ze dus rond 20 uur in bed gestopt,deze nacht was ze er om 2 uur al voor haar speentje en om 3 uur had ze er geen zin meer in. :? Dan klein flesje gegeven en kijk nu is ze terug wakker.
krijgt ze als laatste voeding een papfles?

Hier krijgt Merlijn een fles met 210 + 7 scheppen voeding en dan nog 3 á 4 scheppen Nutrix (rijstebloem) en daar slaapt hij erg goed op. Hij is weleens zijn tutje kwijt en nu is hij verkouden en slaapt wat slechter maar normaal werkt die papfles erg goed.

@Liz wrote:

dan maakten jullie je kindje toch wakker of niet?En rond welk uur was dat dan?




Eerst tussen 7.00 en 7.30 (ze werd vaak zelf rond 7.00 uur wakker en als ze toch nog sliep wachtte ik tot 7.30 uur).

Dit was voor mij een handige tijd zodat ik met 2 voedingen op de creche uitkwam en zij 's avonds lekker op tijd naar bed kon.



Nu drinkt ze ergens tussen 7 en 8 uur 's ochtends.

De overige voedingen zijn nog steeds keurig om 11.00 en 15.00 uur (ze komt zelf op deze tijden). Erg handig dat er zoveel regelmaat in is!!