Baby van 4 maanden entertainen

Mijn dochter heeft echt een hekel aan in de box liggen. Er liggen een paar dingen in de box dus overprikkeld wordt ze niet. Ze vermaakt zich 5 minuten en dan is het huilen en wilt ze opgepakt worden en dan lacht ze.

Hoe kan ik mijn dochter zichzelf leren te vermaken?? Welk speelgoed is leuk? Welk speelgoed hebben jullie?

Wij hebben een rammelaar, een muziekmobiel en een knuffeltje waarmee Josephine speelt. Maar meestal is dat ook niet genoeg.

Soms is het gewoon genoeg om haar in de wipper te zetten en mee te nemen naar de plek waar ik naar toe ga. Dan is ze alleen maar aan het kijken wat ik aan het doen ben.

Als ik ga koken zet ik haar zo neer dat ze me kan zien, maar ook weer zo dat het niet gevaarlijk is en ze niet in de weg staat.

Hier:

• 5 minuten de baby gym (hebben nu maar 1 of 2 dingetjes eraan hangen maar ze kan er goed bij en vindt het erg leuk om de dingetjes te pakken en er tegenaan te slaan)

• 5 minnuutjes de muziek mobiel aan

• 5 minuten alleen een speeltje in haar handen geven

• wipstoel in de box en speeltje in de hand is goed voor zo’n 10 minuten speelplezier

Zo houdt ze het wel een half uurtje vol, maar is echt iets wat opgebouwd moet worden. Was bij Lotte ook en zie ik bij Nikki nu ook. 5 minuutjes per “ding” is echt meer als genoeg. Oh ja, ook even op de buik spelen, beetje naar kleurige blokjes kijken etc.

Verder in de wipstoel en lekker om zich heen kijken wat er allemaal gebeurd is ook hier grote favoriet.

Zie dat jouw kleine iets jes ouder is en nu ik erover nadenk, bij Lotte:

Voedingskussen goed om haar heen leggen en “zittend” laten spelen. Niet al te lang, maar doordat het een andere houding is vinden ze dat vaak helemaal super. Paar speeltjes in doos doen zodat ze er goed bij kan.

Verder ook zo’n activity center kan ze lekker tegenaan trappelen en slaan

Zoiets zeg maar:

in een wipstoel kan ze wel een half uur tv kijken :oops: Maar ik wil dat ze zichzelf in de box kan vermaken en niet in de wipstoel.

Ik vind de zittend tip wel een goede!

Een rammelaar is ook favoriet maar na 2 keer kijken vind ze het niet leuk meer.

Datzelfde activity centre hangt hier nu nog in de box. Heeft Sam vanaf 3 maanden echt plezier van gehad!