baby van 3 maand op 4 voedingen kan dit?

floris is vanaf dag 1 al een enorme grote eter geweest ,maar de laatste tijd wil hij de eerste voeding van de dag eigelijk liever niet dan wel.het gaat er met moeite in.gisteren hebben we de proef op de som genomen en hem gewoon laten slapen tot wanneer hij zelf aangaf wanneer hij honger had.dit was dus pas om 10.00 :shock: en nog dronk hij dat flesje maar half leeg.de rest van alle flesjes gingen er wel met gemak in.

denken jullie dat het kan/mag om een baby van zeg maar 3 maand wat hij deze week word op 4 voedingen kan?hij drinkt dan wel 220 cc per keer dus 4 voedingen van 220 cc

ik ben zeer benieuwd :think:

p.s ik moet er bijzeggen dat ik vermoed dat hij zo langzamerhand wel rond de 6 kilo zal zijn…bijna een maand geleden was hij 5 kilo

volgens de schema’s mag hij met 6 kg 4x180=6 schepjes (=200cc)

maar goed honger is honger he…

hier ook een honger lapje…wij gaan vanaf vandaag over op voeding voor hongerige kindjes…

Mijn dochter is ongeveer even oud als Floris maar drink nog 6 keer per dag…! Maaaaaar: zij drink per fles ongeveer 125 cc.

6 x 125 = 750 cc per dag. Ongeveer dan, want soms laat ze iets staan en soms drink ze iets meer (ze krijgt moedermelk uit de fles).

Als Floris 4 voedingen van 220 cc drinkt, dan drinkt hij over een dag gezien veel meer!

Ik weet ook niet wat goed is… Van het cb mag mijn dochtertje al sinds 2 maanden naar 5 voedingen van 140/150 per keer, maar ze hoeft het gewoon niet. Dus dan maar gewoon 6 voedingen…

Hoi,

Je kind geeft zelf aan waar hij voldoende aan heeft… Dus als Floris tevreden is met 4 flessen van 220cc dan is het toch goed? Bij mij op de gym zaten ook moeders waarvan het kindje ook met 3 maand genoeg hadden aan 4 flesjes en die kindjes dronken dan 4 x 180+6.

als je maar niet boven die 30 schepjes per dag uit komt…

Gewoon doen en idd die fles die afvalt verdelen over de andere flessen. HIj doet het lekker he.

@marielle wrote:

Gewoon doen en idd die fles die afvalt verdelen over de andere flessen. HIj doet het lekker he.

hij doet het heerlijk…ik heb geen enkel recht van klagen :smiley:

tis mijn manneke en hij is alles voor me :inlove:

@merel33 wrote:

@marielle wrote:

Heerlijk he dat gevoel voor altijd zalig vind ik het

@marielle wrote:

@merel33 wrote:
@marielle wrote:

Heerlijk he dat gevoel voor altijd zalig vind ik het

dat heb je helemaal goed :wink: