Baby van 10 maanden peperkoek geven?

Hoi hoi

Ik heb een vraagje maar ik kan dit eigenlijk nergens terugvinden. Mag je een baby van bijna 10 maanden als tussendoortje (ipv een ligaatje) een stukje peperkoek/ontbijtkoek geven?

Mijn zoontje proefde het onlangs en hij vond het zo ontzettend lekker. Is dit wel goed voor zo’n kleine??

Zit wel bomvol suiker hé, dus lekker geloof ik, maar of het zo’n goed idee is :think: Tis iig niet vet dus wat dat betreft zal het vast wel mogen.

en al die kruiden :think: :eh: weet niet of dat goed is voor zo’n kleintje :think: misschien gewoon bij af en toe een hapje(van jouw plak) houden, tot ie wat ouder is :think:

veel suiker, kruiden en kijk even of er honing in zit, dat mogen ze zeker niet voor 1 jaar. ik zou het persoonlijk niet doen. waarom zou je plakkerig zoet spul aan zo’n jong kindje geven?

maar of het mag :think:

even aan cb vragen?

Wij hebben onze dochter ook altijd een hapje van onze plak gewone ontbijtkoek gegeven. Gewone ontbijtkoek lijkt mij gezonder/minder slecht dan een liga of een nijntjekoek, maar ik weet niet hoe het zit met de kruiden.

Bedankt voor jullie reacties. Ik was ook niet van plan hele plakken te geven maar zo af en toe een stukje moet wel kunnen volgens mij (wel niet van die gekruide koek hoor). Hij kreeg het namelijk ook op het kinderdagverblijf.