Baby- uitzetlijstjes

Nog iemand meer tips?

Wat vooral niet vergeten ?



Ik wil een volledig lijstje maken en er geen overbodige dingen op hebben staan!

Hoi Anita,



Zelf ben ik heel nuchter begonnen met het opstellen van een lijstje en ik merkte dat ik echt alleen het hoogstnodige in huis heb gehaald. Winkels als de HEMA zijn 6 dagen per week open, dus als er iets ontbreekt is het zo gehaald en met een beetje improviseren kom je ook een heel eind.



Ik had 2 mutsjes (1 gekocht en 1 gekregen tijdens de intake van De Waarden :smiley: ). Was bij ons genoeg. Van mijn schoonzus had ik nog een aantal extra aankleedkussenhoezen gekregen en die gebruikte de kv ook voor het opmaken van de kinderwagenbak (best handig). Ik heb verder 20 hydrofiele luiers (deels gekocht en daarna ook nog gekregen) en ik heb er steeds eigenlijk maar zo’n 10 in gebruik gehad (dus nog 10 nieuwe voor onze 2e purk!) en ik gebruik ze voor Quentin nog steeds.



Iemand had het net over broekjes met slofjes eraan vast. Ze kunnen heel goed werken, maar Quentin trok steeds z’n beentjes op (en dan was de halve broek dus leeg :wink: ) Verder vond ik het jammer dat je sommige broekjes niet kunt gebruiken omdat de verhouding niet klopt: te weinig taille en te lange beentjes… Ik ben heel snel overgestapt op broekjes, sokjes en slofjes. Ideaal! (kon hij tenminste ook z’n sokjes/slofjes aanhouden als er een ongelukje met de luier was gebeurd).



De flanellend doeken gebruik ik (nog steeds) onder het hoeslakentje. Tegenwoordig meer om het matrasje extra te beschermen bij flinke snotneuzen.



Zeiltjes mochten niet meer i.v.m. de kans dat de kleine zich naar beneden werkt in bed en dan met het gezichtje op he zeiltje komt. De kv vertelde verder dat, zeker bij die hele kleintjes, de luiers tegenwoordig zo goed zijn dat het tegen het doorlekken eigenlijk niet meer hoeft.



Krabwantjes (bv. HEMA) zijn zeker niet overbodig: Quentin zag er de eerste tijd uit als een indiaantje, met al die krassen op z’n wangetjes. Sommige littekentjes blijf je toch iets zien. Zonde!



Nou, dat was mijn bijdrage! Veel succes met het samenstellen van je lijst (en met het shoppen natuurlijk!).



Groetjes,



Iris