baby uitzet-welke flesjes?

Hoi mede bijna mama’s,

Ik heb om verschillende redenen besloten om geen borstvoeding te geven. Dus mijn baby krijgt straks flesvoeding (de bio variant).

Nu ben ik dus op zoek naar flesjes, ik had al Avent flessen in huis maar mijn vriendin uit Amerika zei dat ik die beter niet kon gebruiken want er zit een voor baby’s toxische stof bisfenolA in. Sterker nog ze hebben die flessen in heel Amerika al uit de winkels gehaald vanwege de gezondheidsrisico’s! Dus ik op internet kijken nou dan word je niet vrolijk wat je allemaal leest over bisfenolA…Ik begrijp dan niet waarom wij in Nederland dat niet weten…!

En waar kan ik veilige flesjes kopen, een van jullie een idee?

Alvast bedankt!

op advent zullen we heel veel babys groot zijn geworden en hier was al een topic over flesjes

wat ik lees over die stof zit die in heel veel harde babyflessen dus waarschijnlijk ook wel in de andere flessen… Of je zou glazen flessen moeten nemen maar die kan je weer niet verwarmen en of die nog ergens te koop zijn… :think:

Ik zweer echt bij de flessen van dr. brown… Super flessen en het helpt darmpjes te voorkomen…Bij de volgende ga ik ze zeker weer gebruiken

De enige bisfenol vrije flesjes zijn volgens mij die van Nuby…

Dat zijn "soepele " flessen volgens mij

hier wel flesjes van avent en gebruik ze nog steeds alleen nog steeds standje nr 1 terwijl ze al 3 zou moeten hebben maar dan verzuipt ze letterlijk.

flessen van tommee tippee bevallen hier super!

Maar ook de tommy tippie flesjes en andere genoemden flessen bevatten die stof… lees hier dat alleen Bfee flessen en Medela flessen het niet bevatten ( zachtere flesjes zijn dat )

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=56226&sid=803a7728d3b2278b7c1c1b330c63efbe

en die soepele flessen bevatten natuurlijk weer weekmakers is ook niet goed

Hier ook de flessen van Avent. Erg fijn!

Ik denk wel eens… dat we teveel weten… teveel willen regelen, uitsluiten, ons veel te veel bang laten maken. :shifty: Er zitten in zoveel producten stoffen die mogelijk schadelijk zouden kunnen zijn… dan kun je niks meer.

Hier avent flessen en echt niet van plan om andere aan te schaffen vanwege weer zulke berichten in de media. :snooty:

Voor de fun nog even gegoogled, dit was het allereerste bericht dat ik tegenkwam, op de site van VWA (voedsel en waren autoriteit):

Geen aantoonbare afgifte van bisfenol-A in babyflesjes
06 november 2008 - nieuwsbericht

Babyflesjes van polycarbonaat hebben geen aantoonbare afgifte van bisfenol-A en zijn dus veilig voor gebruik door baby’s en kleine kinderen. Dit blijkt uit een recent marktonderzoek van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) naar de veiligheid van babyflesjes. De VWA heeft 33 babyflesjes van 17 merken bemonsterd. Het onderzoek betreft bijna alle merken die op de Nederlandse markt verkrijgbaar zijn.

Bisfenol-A is een stof die wordt gebruikt om polycarbonaat te maken, een hard, transparant plastic materiaal. Van polycarbonaat worden bijvoorbeeld babyflesjes gemaakt. Aan de afgifte van bisfenol-A in levensmiddelen zijn strenge limieten gesteld. Normaal gesproken wordt bisfenol-A tijdens het productieproces omgezet in een onschadelijke chemische stof. Het is echter mogelijk dat bisfenol-A onder invloed van bepaalde omstandigheden vrijkomt.

De VWA heeft in 2005 eveneens een marktonderzoek uitgevoerd naar de afgifte van bisfenol-A uit babyflesjes. Ook toen was er geen aantoonbare afgifte.

Wij hebben Difrax flessen (S-fles), bevallen tot nog toe goed.

Bedankt meiden voor jullie antwoorden!

Tja inderdaad als je je om alles zorgen moet gaan maken…maar toch vind ik het raar dat die flessen met BPA erin in Amerika en Canada uit de handel zijn genomen, dat doen ze echt niet als er niks aan de hand is lijkt me?! (…het gaat tenslotte om een miljoenen industrie)

Liefs

Ja hier Avent, heerlijk, de mogelijkheden die dat bied…

ik vraag me af wat voor alternatieven ze in Amerika dan hebben voor flessen… merken die wij hier niet hebben denk ik. Kan me niet voorstellen dat ze daar alleen de B-free en Medela flessen hebben nog…

Hier word de dr. Brown fles gebruikt. Super fles.

Tot nu toe niet tot nauwelijks buikkrampen gehad.

Hier ook avent en ben daar super tevreden mee.

In de WIJ jonge ouders maart 2009 staat er ook een stukje over oa flessen en ook over bisfenol.

Wat is bisfenol?
De zuigflessen van de meeste grote merken bevatten Bisfenol A (BPA) een belangrijke stof in het harde doorszichtige plastic van flesjes. De stof kan invloed hebben op vruchtbaarheid en babygroei. De effecten van BPA zijn uitgebreid bestudeerd door regelgevingorganisaties als de Nederlandse Foos en Consumer Product Safety Authority en de United States Food en Drug Administration. Zij hebben allen aangegeven dat BPA gewoon gebruikt kan worden. De hoeveelheid in flesjes is zo klein, dat er geen reden is tot zorg. Toch hebben een aantal artsen en wetenschappers onlangs weer aan de bel getrokken. De mogelijke effecten- bijvoorbeeld dat meisjes steeds vroeger gaan menstueren- zijn onderwerp van een groot aantal studies en discussies. Durf je het echt niet aan, dan zijn er ook flesjes van alternatieve kunst-stoffen of glas op de markt

Op de pagina ernaast staat een advertentie van BIBI flesjes en dat deze nu van polymide gemaakt wordenipv polycarbonaat ivm het discutabele bisfenol-A.

Voor mij geen reden om over te stappen, want Avent bevalt mij nog prima en vind het zonde van het geld.
Maar ik kan mij voorstellen wanneer je nu voor de keuze staat, dat je daar best over wilt nadenken.

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

hier ook avent flessen…

onze dochter dronk eruit toen ze overging op flesvoeding en deze flesjes waren het beste…

en tja als je alles moet geloven dan mogen ze helemaal niks meer…

:roll:

@almostmummy wrote:

Bedankt meiden voor jullie antwoorden!

Tja inderdaad als je je om alles zorgen moet gaan maken…maar toch vind ik het raar dat die flessen met BPA erin in Amerika en Canada uit de handel zijn genomen, dat doen ze echt niet als er niks aan de hand is lijkt me?! (…het gaat tenslotte om een miljoenen industrie)

Liefs

Amerika is wel een land waar je voor álles aangeklaagd kan worden, dat zou best mee kunnen spelen in de overweging die dingen uit de handel te halen.

Hier ook Avent, ik zweer erbij!