Baby uitzet voor een zomerkindje

Ik heb 2 winterkindjes, en de volgende wordt hartje zomer geboren.

Heb ik nu andere dingen nodig voor de beeb ?

Wat voor kleertjes moet ik aanschaffen.

kruiken enzo heb ik allemaal al in huis dus dat maakt me niet uit, dat ligt er toch wel.

Maar wat trek ik zo’n pasgeboren kindje aan als het bijv 30 graden is.

Alvast bedankt :-*

Toen Lev werd geboren zaten we de hele zomer binnen…

Het was echt niet warm.

De temperatuur kun je niet voorspellen helaas… Je zou gewoon wel een aantal basissetjes kunnen kopen, en een lading rompertjes, zowel met als zonder mouwen. En wat vestjes, die je zo over een rompertje trekt.

In 2006 beviel een kennis van een kindje en ze klaagde toen dat ze die leuke kleertjes niet aan heeft kunnen trekken omdat ze het zo warm was :wink:

Haar zoontje had alleen maar rompertjes aan, zo warm was het.

Dat kon bij Lev echt niet, veel te koud.

Elise is van augustus, maar die had gewoon lange mouwtjes aan hoor… 1 dag had ze het zo warm dat we d’r in d’r rompertje moesten laten liggen, maar voor de rest gewoon lange mouwtjes en lange pijpjes… is zo lastig in te schatten. En toen was het nog best warm hoor, zelf had ik korte mouwen aan en een korte broek in huis, maar voor haar was lange mouwtjes wel nodig om r op temperatuur te houden. Verder geen kruikjes ofzo… maar; rompertjes met korte mouw en daarover vestje is wel een goed optie, vestje kan aan en uit… of rompertjes met lange mouw en vestje erover… zou in ieder geval het e.e.a. 3-delig kopen… en denk dat ik 56 korte mouwtjes niet echt gebruikt zal worden, tenzij het na 3-4 weken nog steeds zo warm is dan… maar kraamkado’tjes zijn altijd leuk… :slight_smile: Als je zegt dat je zomerkleertjes nodig hebt, krijg je ladingen denk ik :smiley:

@mlk1982 wrote:

Elise is van augustus, maar die had gewoon lange mouwtjes aan hoor… 1 dag had ze het zo warm dat we d’r in d’r rompertje moesten laten liggen, maar voor de rest gewoon lange mouwtjes en lange pijpjes… is zo lastig in te schatten. En toen was het nog best warm hoor, zelf had ik korte mouwen aan en een korte broek in huis, maar voor haar was lange mouwtjes wel nodig om r op temperatuur te houden. Verder geen kruikjes ofzo… maar; rompertjes met korte mouw en daarover vestje is wel een goed optie, vestje kan aan en uit… of rompertjes met lange mouw en vestje erover… zou in ieder geval het e.e.a. 3-delig kopen… en denk dat ik 56 korte mouwtjes niet echt gebruikt zal worden, tenzij het na 3-4 weken nog steeds zo warm is dan… maar kraamkado’tjes zijn altijd leuk… :slight_smile: Als je zegt dat je zomerkleertjes nodig hebt, krijg je ladingen denk ik :smiley:

we hebben het over dezelfde zomer he…

:lol:

hmm die van mij is ook zomer 2006 geboren, 2 juli, maar toen was er een heuse hittegolf*geboren met 32 graden) en veel te warm voor een truitje/broekje, dus veel in romper gelopen.

@jacqueline20 wrote:

hmm die van mij is ook zomer 2006 geboren, 2 juli, maar toen was er een heuse hittegolf*geboren met 32 graden) en veel te warm voor een truitje/broekje, dus veel in romper gelopen.

dat bedoel ik ook :wink:

Lev is van een jaar later. In 2007 hebben wij de deuren niet open gehad en bijna niet buiten gezeten omdat het echt niet lekker was qua temperatuur.

nikki is geboren met 30 graden

en de eerste dagen moest ze gewoon lange mouwen aan en na een week mocht ze korte mouwen aan.

kruik had ik de eerste dag nodig daarna hoefde het niet meer.

verder had ik zomer jurkjes en rompers.

als kindje een week is moet je het gewoon aankleden zoals je je zelf aan kleed.

succes!!

en gefeliciteerd met je zwangerschap leuk!!

(ik wil ook weer) :silenced:

Lydia, zelfde zomer inderdaad, alleen is Elise net iets jonger :slight_smile: Maar kan me herinneren dat het 's ochtends die week dat ELise geboren was toch redelijk warm was… :think: Was in ieder geval blij dat ze niet overdag geboren is maar gewoon s nachts.

Haar bedje werd ook constant verplaatst naar de plek waar de zon niet stond ( door de kraamhulp ook ) dus in de ochtend naar de woonkamer, en in de middag weer naar de slaapkamer. Handig hoor, zo’n wiegje :slight_smile:

Maar kan me inderdaad herinneren dat het eigenlijk niet heel lang was die warmte, wel een paar dagen voor Elise geboren werd en de eerste paar dagen erna, daarna werd het alweer snel ook slechter… De juli was helemaal niet zo goed :think:

Anyway, zou gaan voor 3 setjes met lange mouwtjes en 2 shirtjes met korte mouwtjes ofzo? of gewoon een rompertje anders en daarover een broekje? Ze groeien er hoe dan ook al zo snel uit en zomerkleding bij die kleintjes, tja… We hebben toch ook wel zomers gehad dat september in ene warm werd… arme september moeders ( was dat niet ook 2007?) Jee, wat gaat de tijd hard :?

Ons meisje is ook in de zomer van 2006 geboren en heeft echt alleen maar

rompertjes aangehad (of schattige zomerjurkjes :inlove: )

Alleen de eerste paar dagen in het zh heeft ze “gewone” kleding

aan gehad, omdat ze daar airco hadden.

Zou gewoon normale setjes aanschaffen, rompers heb je dan toch al :wink:

Je kan altijd na de bevalling nog nieuwe zomerpakjes halen.

Mijn zoontje is afgelopen zomer in juni geboren. Hij heeft behoorlijk wat dagen in de tuin doorgebracht in zijn romper omdat het over de 30 graden was. Je moet gewoon zorgen dat ze wat leuke rompertjes hebben. voor de rest goed ademende materialen maar dat is meestal zo