Baby twee weken oud wil niet meer slapen

Sinds vier dagen is het helemaal mis. Overdag wil hij niet meer slapen. Hoogstends een halfuurtje achter elkaar en dan wil hij al niet meer. En hij wil om de twee uur ongeveer aan de borst, terwijl hij in een week tijd 300 gram is aangekomen. Dus overstuur van honger is hij niet. Ik denk dat hij vandaag overdag maar 2 uur heeft geslapen (en niet achter elkaar).

En nu krijst hij alles bij elkaar, ik weet echt niet meer wat ik moet doen! Met een fopje is hij even stil en valt even in slaap en dan wordt hij na 5/10 minuten weer wakker. Hij moet wel oververmoeid zijn! Als ik hem vasthoud dan wordt hij ook wel even stil en valt in slaap en dan leg ik hem in bedje en dan wordt hij weer wakker. Heeft iemand een tip of herkent iemand dit. Er moet wel wat mis zijn anders huilt hij niet zo! En soms ligt hij niet eens te huilen in bed, maar gewoon met zn ogen open.

's nachts slaapt hij redelijk, maar vanaf 's ochtends uurtje of 8 is het al mis, dan wil hij niet meer slapen tot en met de avond dus (uurtje of 23:00). Ik kan hem toch niet de hele dag vasthouden (maar zelfs dan moet hij nog wel eens huilen).

Misschien zijn het regeldagen???



Mijn dochter heeft dit ook heel veel gehad van die dagen waarop ze bijna niet sliep. Veel aan de borst wilde en alleen maar bij je zijn.



Soms werd ik er even gek.



Misschien dat het wat anders is en dat iemand anders tips heeft, wat die heb ik dus niet voor je.

Als het regel dagen zijn moeten ze daar gewoon even doorheen.



Sterkte

Hai Jessica,



Jeetje meid, dat zal niet meevallen! Helemaal omdat je niet weet waarom hij niet wil slapen :think: Ik zou me op zich maar niet al te ongerust maken. Lotte heeft het een tijd (ook rond de leeftijd van 14 dagen) gehad dat ze van 7 tot 11 savonds niets wilde behalve drinken en bij me liggen. Ik denk dat het inderdaad even een sprongetje is geweest (Ik ben bezig met het boek " oei ik groei" en daar wordt hier veel over gesproken) Als je het toch niet vertrouwd, volg dan je gevoel en vraag het na bij de verloskundige praktijk, het kraambureau, het consulatie bureau of iets dergelijks. Heeft geen zin om je onnodig druk te maken, helemaal nu je nog aan alles moet wennen.



Sterkte en probeer ook te genieten van jullie kleine man!

Lekker veel knuffelen, blijkbaar heeft hij het gewoon even nodig :mrgreen:

Wat vervelend. Ik hoop voor je dat het snel over is.

Bij ons heeft het tot 12 weken ongeveer geduurt. Dacht dat het regel dagen waren. Maar het bleek een nekwerveltje te zijn.

Let er eens op of je mannetje overstrekt en een voorkeurshouding heeft.

Als dat het geval is kun je het beste ff contact op nemen met een osteopaat. Die heeft hier een wonder verricht.

Ik hoop dat het snel beter wordt.



x Coor

Bedankt voor jullie reacties. Regeldagen heb ikvan gehoord ja, maar duurt dat vier dagen lang? En wat is precies dat overstrekken? Hij trekt wel eens zijn ruggetje hol met zijn hoofdje naar achteren als ik hem rechtop tegen mijn buik aanhou. Alsof hij zichzelf van mij afduwt. Is dat niet goed?

Ik zou zeker even naar zijn nekje laten kijken…je kan er een heel ander beebje ‘aan over houden’ :wink:

Dus ik zou gewoon even naar een osteopaat gaan…



En baby’s huilen op zich de erste tijd ‘‘veel’’ de 1 meer dan de ander maar ze moeten nogal een hoop nieuwe dingen leren…licht,lucht,ademen,drinken,darmen die ineens moeten werken,drinken…alles is nieuw…en jij bent dan sowieso veilig…

Jou hartslag is o zo bekend in al die nieuwigheid!

Als je vragen hebt ook over borstvoeding er is hier een apart topic daar kan je al je vragen,onzekerheden en klachten :wink: kwijt…is heel fijn,zijn veel dames die er ook heel van weten en goede tips hebben!!

Succes meis… :hug:

Ook hier goeie ervaringen met een osteopaat. Als hij in een bepaalde houding in je buik heeft gelegen bijvoorbeeld, of tijdens de bevalling, kan het nekwerveltje niet helemaal recht zitten en irriteren. Wij zijn na 8 weken heengegaan en hij heeft meteen de hele dag verder geslapen (5 uur achter elkaar, we wisten niet wat we meemaakten !!).

Succes !! :thumbup:

Hier redelijk vlug reflux ontdekt, Mea wilde ook niet slapen, of huilde na een half uurtje dutten…

Osteopaat deed wonderen (nek was hier niet de oorzaak, hier een ks, ze zou niet klaar geweest zijn om geboren te worden… :think: )

Yvan heeft het ook gehad, hij was oververmoeid en kón daarom gewoon niet meer slapen. We hebben energie nodig om te kunnen slapen, heb je die energie niet, dan kún je ook niet meer slapen. Hij sloeg zichzelf steeds wakker, was heel onrustig met armpjes en beentjes.



Met 5 weken hebben we hem op aanraden van cb-arts ingebakerd en wauw wat een verschil. In de doek kon hij niet met zijn armpjes maaien en kreeg hij de rust die hij nodig had. We hebben het rust-regelmaat principe toegepast en het liep als een trein.



groetjes, hazze

Na hem eens 40 min te laten huilen sliep hij nog niet. Ik heb hem weer uit bedje gehaald en ben met hem gaan liggen op bed. Daar heeft hij nog even wat slokjes gedronken en is toen gaan slapen anderhalf uur lang in mijn armen. Heb hem toen in bed gelegt en hij heeft toen verder geslapen! :slight_smile: Een rustige nacht gehad en nu overdag slaapt hij ook weer, joepie :smiley: Nu hopen dat het door blijft gaan. Waarschijnlijk last van zn darmen door overvloed aan borsvoeding. Bedankt voor jullie tips. Als er geen verbetering komt dan is zo’n osteopaat misschien wel wat.

Herkenbaar verhaal, was hier precies hetzelfde. Naar achteren strekken, steeds willen drinken, krampjes, met armen slaan, slecht slapen etc.

Je kunt natuurlijk ook even het inloopspreekuur van je cb bezoeken en al deze vragen voorleggen.



Vervelend is het he.

Wij hebben gedaan wat Hazze ook noemt:

naar het cb, daar kregen we de tip in te bakeren en het rust-reinheid-regelmaat gebeuren toe te passen en ons kind was direct een stuk vrolijker en makkelijker, sliep beter en wilde ook niet zoveel drinken.

Sommige kinderen hebben dat gewoon nodig.

Valt me wel op dat je dit steeds vaker hoor.

Moreno kon bij mij op de buik of in de maxicosi heerlijk slapen maar bij het gewoon in bed leggen of op pakken. Overstrekte hij zich naar achteren. Zo krom als een banaan zeg maar. Ook had hij zijn hoofdje altijd naar rechts liggen en bijna niet naar links.

Als ik hem overlegde van buik naar bed was het drama. Ook deed hij overdag maar hele kleine hazenslaapjes.

Ik gaf bv en hij was ruim een uur bezig met drinken om na een half uurtje al weer voor een voeding te komen. Ook op zijn foppie werd heel driftig gezogen.



Dit vertelde de osteo later dat dat als ontspanning van de spieren diende en dat hij daardoor minder pijn voelde.



Dit was een site waar mee ik op het idee kwam om naar de osteo te gaan.

Moreno had 20 van deze punten.

http://www.huilbaby.nl/cgi-bin/index.pl?url=kenmerken.htm&title=Kenmerken+Huilbaby



Nu is meneertje 9.5 maand en lacht net zo veel als hij toen huilde.



sterkte en succes



x Coor

Ik zit al een uur te dubben: zal ik een reactie plaatsen of niet… maar ik doe het dus toch: OSTEOPAAT, DOEN!

Gewoon even laten kijken. Als het goed is krijg je het vergoed.

Een osteopaat kijkt net even anders naar je kindje dan een HA of het CB.

ik kijk het nog even aan. Vandaag was alles weer redelijk. Alleen vanavond weer wat onrustig, maar viel eigenlijk ook wel mee.

Misschien dat het toch de regeldagen waren…

Die osteopaat blijft wel in mijn achterhoofd.