Baby shower

I need tips en ideetjes!!

Wie doet een gooi?



:mrgreen:

mmm, thee en koffie drinken, een geboortetaart, slingers voor aanstaande moeders ophangen, cadeautjes geven en dat met een paar meiden.



gr leonie

Bij mijn babyshower (schoonfamilietraditie als je van de eerste in verwachting bent.)


  • Slingers en balonnen in blauw en roze offcourse.
  • iedereen had een of meerdere cadeautjes mee voor de baby op komst maar ook voor mij en manlief
  • ze hadden ook een pak spuugdoekjes/slabbetjes en textielstiften ingeslagen en tijdens het feest mocht iedereen die dat wou zo’n spuugdoekje versieren
  • er ging een lijst rond waar iedereen voorspellingen op zette: jongen of meisje, datum van geboorte

    (1 schoonzus had het goed, meisje + juiste datum)



    Duurde 2,5 uur geloof ik, was erg gezellig.

    Maar ik vond het ook wel overweldigend; zoveel cadeautjes vond ik dat we kregen vóórdat beeb geboren was.

Ik weet niet of jullie spelletjes willen spelen, maar een heel leuk spelletje is verscheidene soorten chocolade repen (mars, snickers etc) smelten in luiers en dan mensen laten raden wat het is!



En je kunt potjes eten kopen, de labels ervan af halen en mensen daarvan laten raden wat het is.



Beide hebben we gedaan op mijn babyshower en we hebben vreselijk gelachen!!

Een luiertaart voor de aanstaande ouders maken?

http://megan.cc/NappyCake/



Heb een keer een babyshower gehad waarbij we een spelletje deden. Iederen moest een foto insturen (van te voren) van toen ze baby was. Ze werden opgehangen en iedereen moest raden wie wie was.

Wat voor type is degene waar je de shower voor organiseert?

En je medegasten? Helpen die mee door ook iets van eten en drinken te regelen?

Toen mijn zusje haar shower georganiseerd werd nam ik bijvoorbeeld de taart mee en een vriendin had een salade gemaakt en weer een ander had petit fours mee bijvoorbeeld.

Krijg je van de partner van het slachtoffer de huissleutel of is het ergens anders? Ivm versieren bedoel ik?

Nou, we hebben van haar man een budget gehad waar we alles mee kunnen doen.

Een ruim budget lijkt me. :oops:

En we krijgen tegen die tijd een sleutel zodat ze van niets weet!



Heb in zoverre al een taart besteld (oowwwwww zo lekker :drool: ) en bijpassende cupcakes.

Ook versieringen in de juiste kleur.

Er is ook al een blauw alcoholvrij drankje gevonden dus die doen we ook.



Die spelletjes die hier genoemd worden zijn leuk, die ga ik zeker noteren en gebruiken!!

Hoe meer ik hier lees hoe meer zin ik erin krijg!!! :mrgreen:



(PS: en dan te weten, ik weet nu al dat ik zo’n shower ook krijg hahahaha!!!)

nooit gehad,.maar t lijkt me zo onwijs leuk :mrgreen:

hahaha



Heel veel plezier !

haha das waar…

nou moest laatst wel lachen hoor



De man van een vriendin zei tegen me,.goh ze zouden voor jou een babyshower moeten regelen

(we krijgen onverwachts een 4e)…en vondt dat zoo lief !

juist vanuit een man :mrgreen:



Maar onze Fam/Vriendenclub is hellaas niet zo…

meestal organiseren wij de feestjes…haha



Maar voor een bakkie…

we wonen in de wijk Kamperpoort,.direct achter de Leenbakker :wink:

Met jullie tips kom ik al een heeeeel end, bedankt allemaal!!! :-*

Wat zijn nou nog leuke kadootjes die je in een soort van bonnenboekje op kan schrijven, die de mensen dan eruit kunnen halen, zodat de gastvrouw toch aan haar uitzet komt?

Ze heeft eigelijk al bijna alles gekocht…

Ik heb al wel wat dingen erin staan die ze niet heeft, maar ja…

Veel is het dus niet.



Heeft iemand nog leuke kado tips?

Niemand nog ideetjes? :oops:

Wat heb je al en wat heeft zij al? En wat mogen de cadeautjes kosten?

Qua uitzet… heeft ze zowat alles al…



Ik heb nog wat verzorgingsprodukten, kruik, kruikenzak, pampers, baby gym, lakensetjes en hoeslakentjes, dekentje, een spaarpot, een baby boek…

Mobiel voor boven de box?

Anders al dingen waar ze nu nog niet heel veel aan hebben maar wel in de loop van het jaar? Zoals: stapeltoren, stapelblokken, vormenstoof?

Of gewoon: kleding? Vragen wat ze leuk vindt en specifiek dat vragen.

Luiertaart !



Tanden/Haarlok doosje

Gips setje voor afdruk van de handjes/voetjes

leuke fotolijst bijv 3 luik…(papa,mama en de kleine)

Fotoalbum

Bijtringen

Wij hebben speen happen gedaan, raden naar de smaken van potjes babyvoeding, raden hoe groot de omvang van mijn buik was, raden hoeveel snoepjes in een babyfles zaten en poepluier ruiken. Erg lachwekkend. Verder was het hele huis versierd en was er taart en een heleboel kleine cadeautjes voor mij en de baby!

@mamaelise wrote:

nooit gehad,.maar t lijkt me zo onwijs leuk :mrgreen:

hahaha



Heel veel plezier !




Ehm… heeeeeeel veel hints geven aan familie en vriendinnen vanaf nu. Ik zie dat je zwanger bent :wink: ! En anders… ik woon ook in Zwolle… in welke wijk woon je :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ?