Baby overstuur, daarna spelen.

Ik heb een vraag,

Riley sliep eerst van 7 tot 11, daarna tot 5 ongeveer, nu is de nachtfles een tijd vanaf, en krijgt hij voor het naar bed gaan (tussen half 7 en 7 uur) een fles van 250 ml. Hij heeft dan rond 5uur nog een groente hap op (a 200gram).

Maar ineens word hij de laatste nachten compleet overstuur wakker, is ontroostbaar. Na dat hij wat rustiger is, begint hij te babbelen, alsof het de normaalste zaak van de wereld is, dat hij 00.00 u wakker is, en mag spelen.

Zoals net, hij is ontroostbaar, word rustig, legt hem terug, begint te krijsen…

Net dus maar wat melk (50 cc ongv), en op de grond in een hoekje gaan zitten erg knus. Schijnbaar vond hij dit ook erg gezellig en hij was met zijn handjes mijn haar aan het friemelen, maar de oogjes bleven stijf open.

(Licht was uit!), vervolgens wil hij niet meer, en til hem op, en wieg hem even, weer friemelen met de haren… en leg hem terug in bed, geef hem een aai over zijn bol, wens hem een goede nacht, en hij gaat weer helemaal overstuur.

Dit is al nachten zo, Roy krijgt het niet voor elkaar hem rustig te krijgen, ik wel, maar ik krijg hem niet in slaap (en Roy dus wel), maar zodra ik ‘out of the picture’ ga, begint hij hartverscheurend te huilen.

In het kamertje blijven heeft geen zin, ik ben een of ander interessant object waar bij hij dus wil blijven kijken naar me. En niet slaapt.

Ik hem in slaap krijgen heeft geen effect, want hij wil niet bij mij slapen (dat hij bij mij wil drinken is al een wonder!)…

We zijn beetje door de ideeën heen, hij krijgt overdag 2 of 3 broodjes, en ok nog tussendoor iets, maar toch lijkt het niet genoeg te zijn, en denk ik zelf dat hij beter naar 12 maanden potjes kan gaan, elk geval dan wel vers maar naar die hoogte (250 gram), maar ik weet niet of dit het oplost.

Misschien kent iemand dit? een sprong? of hoort het erbij, ligt het wel aan zijn voeding, of is het normaal dat een kind van 11 maanden gaat spoken, en daarna met de gedachte rondspeelt dat het play time is…?

Bedankt voor het lezen, hoop op tips!

Lesley

denk dat hij nog vast zit in het patroon van nachtfles :mrgreen:

dat moet je doorbreken…

als hij telkens op hetzelfde tijdstip wakker wordt zou ik hem een half uurtje daarvoor even wakker maken… niet klaar wakker natuurlijk… m hem daarna weer te laten slapen… kijken of dat zijn patroon doorbreekt…

of hem het even zelf laten uitvogelen… kijken of hij na een tijdje niet gewoon weer lekker in slaap valt…

is wel heel moeilijk hoor…

wel zou ik de tijd dat ik in zijn kamertje ben, zo kort mogelijk houden, omdat hij het nu gewoon gezellig vind lekker spelen met mama…

en als mama weggaat ga ik huilen, want dan komt ze terug om te spelen… :wink:

of hij is nog niet klaar met zijn nachtfles… dan zou je kunnen kijken of je zijn avondfles wat later kan geven… zeg rond half 9 ofzo… als tussenweg voor een tijdje om dat dan later weer af te bouwen naar 7u…

succes

Riley krijgt om 11 uur geen fles meer hé, dat is al een tijd terug dat hij deze kreeg (toen was hij 6/7 maanden, iets in die richting.)

Zelf laten uitvogelen, dat hebben we geprobeerd, maar hij krijst echt alles wakker dan, gaat helemaal overstuur.

En blijft maar huilen en huilen, houd dit gewoon 2 uur vol .

Hij sliep tot laatste dagen gewoon van 7 tot 6.

ik denk dat het een kleine testpoging is naar mama toe en dat je em toch ff moet laten gaan , naar hem toe , je moet slapen weltrusten en weggaan.

ik denk het hoor , want zodra jij de kamer in komt is alles koek en ei en gaat hij spelen met jou en als jij instort van de slaap en weggaat begin hij weer opnieuw.

ik denk een testfase.

:hug:

Bij mijn zoontje helpt/hielp: Goed avondeten. En vooral aardappels doen 't m. Dan slaapt hij door. (meestal dus, maar als hij 's avonds slecht eet weet je al bijna zeker dat je er 's nachts een keer uit moet en dan gaat hij echt niet weer slapen zonder fles).

sweet hier hetzelfde (zelfde leeftijd… :wink: ) denk ook een sprong… soms heeft ze honger, maar soms slaapt ze door… wij hebben dit steeds gehad als wij naar bed gingen ze wakker werd (babyfoon uitzetten en even kijken) en dan even tussen ons ingelegd en daarna ging het wel weer. maar ze wilde dan ook spelen… spookjes zijn het… :inlove:

nu gaat het iets beter, voorheen sliep ze overdag teveel… hebben het slaapschema een beetje aangepast en nu gaat het beter.

misschien dat dit werkt…

Ja ik weet dat het ook een test fase is. Maar ik denk ook dat het te maken heeft met niet genoeg eten overdag, en misschien nachtmerrie’s, dat nachtmerrie is al in mijn hoofd sinds hij 4 maanden was, misschien iets ouder. Hij word soms gewoon echt heel angstig wakker.

@Sweet-Love wrote:

Ja ik weet dat het ook een test fase is. Maar ik denk ook dat het te maken heeft met niet genoeg eten overdag, en misschien nachtmerrie’s, dat nachtmerrie is al in mijn hoofd sinds hij 4 maanden was, misschien iets ouder. Hij word soms gewoon echt heel angstig wakker.

waarom probeer je voeding dan niet uit…? of gewoon wat flessen melk erbij doen…

bij de feb mama staan diverse lijstjes wat de kindjes op dit moment eten. misschien kun je daar eens kijken…

Noah heeft dit ook af en toe. Het enige wat bij hem helpt, is rondlopen en ff naar beneden. Meestal na een half uurtje gaat die weer slapen.

Wat het is, geen idee. Maar hij moet er iig van bijkomen en dan kan die weer slapen. Ik heb als ik een nachtmerrie heb, ook ff tijd nodig vorodat ik weer verder kan slapen. Anders gaat de nachtmerrie verder. Dus wie weet die kleintjes ook.

Succes!

Liefs Suzanne

Vandaag iets meer aangeboden, opgelet op zijn gedrag.

Hij is zo zichzelf niet… wat verhoging voor zijn doen, en ook heel erg aanhankelijk. Net met hem 3 kwartier gedouched, omdat ie zo overstuur was, ineens zag ik mijn mannetje even terug :inlove: Hij is van zijn gespook erg moe.