Dames ik heb een dillema.
Ik heb geen extra kamer op dit moment. De slaapkamer van zoonlief is niet erg groot maar er kan wel een ledikantje bij.
Bij ons op de slaapkamer is ook een optie maar dan hebben we geen commode meer of tafeltje…
In eerste instantie dacht ik dan leggen we de baby bij ons op de slaapkamer…
Maar ik wil graag weten of het mogelijk is om ze samen op 1 kamer te leggen.
Maar ik wil ook weer niet dat mijn oudste er dalijk hinder van heeft.
Iemand ervaring? Of handige tips? Ik weet ik kijk ver in de toekomst vooruit :mrgreen: maar wil het in mijn hoofd graag rustig houden…
Mijn dank is groot :-*
ik zou in eerste instantie de baby o pjullie slaapkamer doen, en dan evt de commode op slaapkamer van de grote broer. Zo kan hij rustig wennen en na een maandje of twee hem bij grote broer laten slapen.
zo zou ik het in eerste instantie doen.
Zo zou ik het ook doen idd, en dan s’nachts kun je toch als het nodig is even op je eigen bed verschonen?
Het gaat mij niet om de commode hoor Ik doe mijn zoon nu ook op mijn bed een luier aan als hij naar bed gaat en/of uit de douche komt.
Maar ik bedoelde meer of het voor de oudste niet hinderlijk is dat de kleine steeds huilt snacht’s. Hij gaat straks als de kleine geboren is naar de basisschool en ik wil wel dat hij zijn rust pakt.
Maar ik dacht dus ook maar eerst 2 maandjes bij ons op de slaapkamer… En dan na een tijdje samen…
Goh wat ben ik dan ineens een onzeker wijf :shifty:
onze oudste werd toen de 2e geboren werd alleen de 1e nacht wakker… toen de 3e kwam hebben we de andere 2 nooit gehoord in de nacht.
Maar ja… die sliepen niet samen op 1 kamer natuurlijk.
De jongste slaapt sinds afgelopen weekend bij de middelste op 1 kamer en nu heeft de jongste ineens bedacht dat het leuk is om midden in de nacht heel hard te gaan kletsen en springen… tot zijn broer er wakker van wordt :roll:
Hier ook weinig andere opties dan 2 bij elkaar op 1 kamer laten… baby komt eerste weken/maanden wel bij ons, maar dat is geen permanente oplossing.
Ga er vanuit dat het hier toch wel over zal gaan, maar onze nu nog jongste is natuurlijk geen baby meer die vrijwel standaard wakker wordt en huilt.
Denk dat ik in jullie geval eerst de baby lekker bij jullie zou laten slapen. Als de oudste gewend is aan het hele ‘ik ben grote broer en ga ook nog naar school’ gebeuren… kan je dan altijd verder kijken toch?
Het wordt zowiezo ook aangeraden om het eerste jaar samen op 1 kamer te slapen, dus dat zou ik zeker doen. Ook makkelijk met 's nachts voeden enzo. Onze oudsten gingen toen de jongste van hun (bijna) 1 was ook samen op een kamer, ging prima.
Sebastiaan was 2 1/2 toen Annemieke werd geboren. Vanaf dag 1 lagen ze bij elkaar op de kamer en alleen in het begin sliep S was onrustiger. Verder was het helemaal geen probleem.
Alleen hebben we A iets meer “verwend” door haar als ze huilde sneller uit bed te halen, omdat we dachten dat S er dan wakker van werd. Maar ik kwam er pas veel later achter dat hij het helemaal niet door had.
Ik zou het gewoon doen dus :thumbup:
hier met een maand of 9 samen op 1 kamer gelegd. soms ging/gaat het goed, soms houden ze elkaar uit de slaap.
Zou bij jullie op de kamer beginnen en dan aankijken hoe de baby snachts slaapt en aan de hand daarvan een keus maken om het bij de oudste te laten slapen…
Eli heeft het eerste jaar zeker bij ons geslapen…
Jo heeft een behoorlijke kamer (groter dan de onze) en de kamer die als babykamer ingericht was is daarintegen erg klein…(de zolder vinden wij voor kids beneden een bepaalde leeftijd geen optie en deze is nog niet ‘leefbaar’).
Omdat Eli toch bij ons sliep liep het lekker…
Toen Eli ruim 1 was hebben we hem af en toe laten logeren bij zijn grote broer en dat was eigenlijk wel gezellig…ze sliepen beide prima.
Omdat de kamer van Jo zo groot was hebben we het maar zo gelaten.
Inmiddels staan er 2 peuterbedden en de kamer is ingericht voor beide kids.
De kleine kamer is een kastenkamer voor de jongens geworden. Een kleedkamer zeg maar.
Tzt wil Jo een eigen kamer…maar hij zegt pas als hij 6 jaar is (nu 5). Dan overwegen we Jo de kleine kamer te geven met een hoogslaper…hij wil namelijk graag een ‘kantoortje’. Een bureau onder zijn hoogslaper dus…
Kids slapen al vanaf dat Eli ruim 1 is samen en dat gaat prima. Ze vallen los van elkaar in slaap en hebben geen last van elkaar. Het eerste jaar zou ik het niet gedaan hebben,maar daarna kan het prima.
Je moet er wel even over nadenken hoe dat gaat als je oudste straks vriendjes meeneemt en graag boven wil spelen (terwijl je jongste ligt te slapen).
Eli is gewend in de middag op ons bed te slapen (al slaat hij al flink wat slaapjes over nu, 3 jaar).
Jo is dus vrij om lekker in zijn kamer te spelen…
Wij hebben het zelfde dilema in Feb
ons 4e kindje komt bij de 3e op de kamer…
De eerste 9 maand tot 1 jaar zal hij/zijn bij ons op de kamer liggen
en dan al wel t ledikant bij Anne op de kamer…
zodat we vanaf t begin s’middag bijv de 2 samen leggen…
en s’nachts bij ons ook ivm bv
Mijn ouders hadden destijds ook weinig ruimte en een 4e op komst. Ik heb toen (ik was 7, mijn broertje 5, mijn zusje 3) met mijn broertje en zusje op de kamer gelegen. Mijn jongste broertje kwam alleen. Denk een jaar lang en daarna verhuisde mijn oudste broertje ook daarheen.