Baby met twee hoofden geboren in Bangladesh

Baby met twee hoofden geboren in Bangladesh

Uitgegeven: 27 augustus 2008 18:10



DHAKA - In Bangladesh willen duizenden mensen een jongetje zien, dat woensdag is geboren met twee hoofden. De 4,5 kilo wegende baby Kiron heeft vier ogen, vier oren, twee neuzen en twee monden, aldus lokale media.



Een aantal Bengalezen heeft de moeder van het jongetje geld gegeven in de hoop dat dat hen gelukt brengt. De baby met twee hoofden kwam via een keizersnede ter wereld.



http://www.nu.nl/news/1719292/122/Baby_met_twee_hoofden_geboren_in_Bangladesh.html



:shock: :shock: :shock:

:shock:

Oh wat ontzettend sneu :frowning:

een siameesje dus gewoon maar wel 1 die nooit en te nimmer gescheiden kan worden… ik vind het echt sneu hoor… :cry:

Kind met twee hoofden overleden

Uitgegeven: 28 augustus 2008 10:05

Laatst gewijzigd: 28 augustus 2008 10:09



DHAKA - De baby met twee hoofden die maandag in Bangladesh werd geboren, is overleden. Dat gebeurde nadat de ouders hem mee naar huis hadden genomen omdat ze te weinig geld hadden voor de noodzakelijke zorg. Een dokter maakte dat donderdag bekend.



Kiron overleed woensdagavond laat in zijn ouderlijk huis. Hij had griep en problemen bij de ademhaling. De baby met een lichaam en twee hoofden trok veel aandacht in de afgelopen dagen.



Circa 150.000 mensen trokken naar de kliniek in Keshobpur, ongeveer 135 kilometer van de hoofdstad Dhaka.



Ingrijpen



De politie moest op een gegeven moment zelfs ingrijpen om de massa onder controle te krijgen. Kiron moest worden overgebracht naar een ander ziekenhuis in de omgeving.



Later besloten de ouders om het jongetje, tegen het advies van doktoren, mee naar huis te nemen

ah, wat onwijs zielig :frowning:

Eerlijk gezegd ben ik blij, dat de natuur besloten heeft om het jongetje/ de jongetjes te laten overlijden. Een operatie zou waarschijnlijk noodzakelijk zijn. Als ouders moet je dan besluiten welk hoofdje je baby krijgt :cry: :cry: Als beide gezichtjes je zo lief aankijken. Gatsie vreselijk :cry: :cry:

Wat erg … :cry:



:kaars:

Wat sneu zeg :kaars:



En toch woont in Amerika ook een siamese tweeling die eigenlijk hetzelfde zijn. 1 lichaam, 2 hoofden. Die meisjes zijn ook helemaal “normaal”.



Eens even googlen…



Ik zou me dood schrikken…!





:kaars: :vlinder: :kaars:

Jeetje, hoe gaat dat dan??

Wie controleert de linkerkant en wie de rechterkant en denken ze allebei anders?

Dat zal wel hé aangezien ze beiden een hoofd hebben en dus beiden aparte hersenen…

Wat moeilijk zeg … :shock:

Stel je voor dat de éne een nachtuil is en de andere gaat graag vroeg slapen, daar komt er dan toch ruzie van… of de één wil dat doen en de ander niet, … jeetje, hoe gaat dat dan? :shock:

Dan loopt het éne been naar links en het andere been naar rechts …??

Dat is toch bijna onmogelijk om normaal te functioneren!! :shock:

Ik heb ooit een documentaire van ze gezien en er staan ook wat filmpjes van ze op internet (kwam ik net achter met googlen->Abigail and Brittany Hensel). Ze kunnen zelfs autorijden!!!

@Fleur wrote:

Ik heb ooit een documentaire van ze gezien en er staan ook wat filmpjes van ze op internet (kwam ik net achter met googlen->Abigail and Brittany Hensel). Ze kunnen zelfs autorijden!!!




De één kijkt naar links en de andere naar rechts. Kun je een stuk sneller oversteken :lol: :lol: :oops:

Het kindje is overleden las ik gisteren ergens…



Ouders konden de zorg niet betalen…



Nou ja, hoe erg ook, misschien ook maar beter zo…

Die twee meiden, daar was van de week een docu over op tv. Degene met het linker hoofd, beheert het linker arm & been. Degene met het rechterhoofd, beheert de rechter helft van het lichaam. Ze hebben allebei een eigen set longen, een hart, maag, lever, milt en dunne darm. Pas de dikke darm wordt door beide meisjes gedeeld. Ze zijn met bewegingen zo op elkaar ingespeeld, dat ze prima kunnen lopen, rennen en idd… autorijden!



Wat verdrietig dat het jongetje waarover het hier gaat is overleden omdat de ouders de zorg niet konden betalen. Ik zou eigenlijk liever praten over 2 jongetjes…