baby met hoofdpijn en oorpijn bij doorbreken tandjes?

de titel zegt het eigelijk al dacht ik.

maar hier komt het.

bij floris komen als een gek tandjes door nmr 9 is hem nu aan het plagen.

resultaat koortsig,hangerig,huilerig en veel grijpen naar zijn hoofdje en trekken aan de oortjes.

nu heb ik net de huisarts gebeld na een halve nacht met hem te hebben opgezeten.maar die wil me straks alleen maar even terug bellen.

hoort het er bij dat als zulke kleintjes tandjes krijgen dat ze dan ook last van hun hoofdje en oren hebben?

hij grijpt naar beide kantjes van zijn hoofd.

graag advies meiden :shifty:

Mijn dochtertje heeft ook altijd erg veel last van haar oortjes als er tandjes doorkomen.

Zit ze constant aan haar oortje of gewoon richting oortjes.

Maar hoofdpijn geen idee, ook nog nooit gehoord eigenlijk met doorkomende tandjes.

Maar ik zou wel voor de zekerheid zijn oortjes laten controleren, om een oorontsteking uit te sluiten.

Moeilijk om bij die kleintjes hoofdpijn te constateren, maar oorpijn hoort wel degelijk bij nieuwe tanden en kiezen krijgen, hoor.

Er heerst een griepje met ontzettende hoofdpijn.

Succes!

dank jullie wel meiden…

ja jammer dat ze het niet kunnen vertellen he :x

hij slaat echt met zijn beide handjes tegen zijn slaap aan…daarom dacht ik dat hij mischien hoofdpijn had en telkens zo huilde.

bij oorontsteking zou ie ook iets verhoging moeten hebben denk ik, zou hem zeker even tempen. misschien ook in de oren als je een oortermometer hebt kun je meteen zien of het ene oor misschien ook veel warmer is dan het andere (als dat al zinvol is…). het hoort ook zeker bij het tanden krijgen dus preventief een tandenmiddeltje kan vast geen kwaad (chamodent). vaak krijgen ze ook diarree (tenminste hier). een kinderasperientje of i.d. kan vast ook geen kwaad tegen de pijn. en dan even afwachten en indien nodig op een afspraak staan !! lfs en sterkte met floris ! dikke knuf voor hem en jou. :-*

verhoging heeft hij idd ook.op dit moment 37,9 wat normaal 36,3 is en gisteravond was het 38,8

ik heb ondertussen de huisarts aan de lijn gehad en ik mag vanmiddag even langskomen…we zullen zien…net lag meneer weer hartverscheurend te huilen op de grond :cry:

het ene moment is er niets aan de hand en lacht en twee sec later brult hij het uit…ik snap er niets meer van…

chamodent gebruiken we wel.

Het klinkt wel bekend in mijn oren…

Jana grijpt ook als ze tandjes krijgt meteen naar haar oren, en ook tegen haar hoofd slaan, ( dan denkt mama tja dat doet pijn he)

Jana heeft gisteren een dag gehad dat ze vrolijk rondkroop en opeens hysterich huilde, weer verder kroop en speelde en weer huilde.

Ben benieuwd wat de huisarts zegt over jou mannetje :hug:

ik laat het je vanmiddag weten :wink:

Hey ik ben ook benieuwd wat de ha ervan zegt. Het klinkt ook wel als oorontsteking, maar dan zou je ook verhoging moeten zien. Ik herken het erg van Aron.

Zielig hè als je je mannetje zo ziet :hug:

nou we zijn net terug en de oortjes zagen er prima uit.

het is waarschijnlijk een virusje zegt ze.ook krijgt hij allemaal kleine rode pukkeltjes in zijn gezicht.

Misschien de 6de ziekte ?

Mijn dochter is 3 dagen heel erg hangerig/slaperig geweest 3 dagen koorts dat alsmaar hoger werd.

Na 3 dagen was de koorts over en kreeg ze overal vlekjes (6de ziekte).

Wat apart Diaan, je zou verwachten bij een virusje dat hij in het geheel wat hangerig is en niet bij vlagen last heeft. Maar in ieder geval fijn dat de oortjes goed waren, dat is echt een ramp: een kind met oorpijn :frowning:

Hopelijk knapt hij gewoon snel op!! :hug:

s’morgens gaat het nog goed,maar in de loop van de middag verandert hij in een zielig hoopje…dat is nu ook weer begonnen helaas. :roll:

6de ziekte ik zal er eens op googlen thanks lady’s :-*

Mijn mannetje heeft rond de 10 mnd ook 6e kziekte gehad… Eerst hele hoge koorts veel huilen hangerig en daarna lijfje vol rode vlekjes heeft paar dagen geduurd…

Je kan hem eventueel een zetpilletje geven voordat hij gaat slapen…

Knuffeltje voor Floris :hug:

oja de koorts was eerst 2 a 3 dagen en daarna verschenen die vlekjes…

@Daantjuh wrote:

dat is hier dus precies het zelfde…wat vreemd dat de huisarts het met geen woord over de 6de ziekte gehad heeft :think:

@merel33 wrote:

@Daantjuh wrote:

dat is hier dus precies het zelfde…wat vreemd dat de huisarts het met geen woord over de 6de ziekte gehad heeft :think:

Ja, dat verbaast mij ook. Dat zou ze toch moeten herkennen?

Aron heeft de 5de ziekte gehad, dat lijkt er erg op. dat herkende de ha wel meteen.

Anders kun je morgen nog eens bellen en het voorleggen (al zal het voor de aanpak niet veel veranderen).

:hug: voor Floris

ik geloof ook niet dat het hier gaat om de 6de ziekte aangezien het maar bij 5 rode puntjes in zijn gezicht is gebleven…

vandaag lijkt meneer weer een stuk beter in zijn vel te zitten…

hopelijk zijn we er klaar mee. :pray:

Nou gelukkig maar… Hopelijk blijft het hierbij dan…

Dat klinkt beter Diaan!