Mara heeft al een tijd een eczeemachtige huid. Daarom was ik haar niet met zeep, stop haar zo min mogelijk in bad (ongeveer 1 keer per week) en smeer haar heel vaak in met Vaseline Lanette om haar huid vet te houden.
Maar…ik wil dat mijn kindje ook eens lekker ruikt. Ik heb Neutral in huis, maar dat vind ik helemaal geen lekker spul. Alleen dan dat het parfum en zeepvrij is. Heel af en toe probeer ik een klein beetje wasgel van Nikkie bij Mara. Dat is Etos eigen merk. Maar daar reageert de huid van Mara direct op. Dan ruikt ze wel weer lekker, maar zit ze weer onder de rode plekken :?.
Nu had een collega van mij het over een merk waar olijf in zit. Het was iets van Fabre ofzo. Iemand hier bekend mee? Waar kan ik dat krijgen en ruikt dat lekker?
En anders andere tips? Van Weleda kon ik geen shampoo of wasgel vinden, want dat merk schijnt ook wel goed te zijn. Alle merken en tips zijn welkom. En mocht je weten waar ik Fabre kan aanschaffen, zou je me dan een pb met de link willen sturen?
Thx! :-*
lianne heeft ok ontzettend eczeem.
probeer eerst maar eens olijfolie :mrgreen:
Maar dat ruikt toch niet lekker of wel? Vind het zo’n gek idee…
En het gaat erom dat ik af en toe haar haar ook wil wassen. Dat kan daar toch niet mee? Dan wordt het toch juist heel vet?
Of zie ik dat nu verkeerd?
olijfolie in badje
bij de betere drogist hebben ze verzorgingsproducten met olijfolie.
Ook wel bij sommige apotheken maar dan moet je geluk hebben.
@pooh wrote:
olijfolie in badje
bij de betere drogist hebben ze verzorgingsproducten met olijfolie.
Ook wel bij sommige apotheken maar dan moet je geluk hebben.
Dat product Fabre waar ik het over heb, schijnt dus ook zo’n verzorgingsproduct met olijfolie te zijn. Maar dat kan ik dus niet vinden. Welk merk gebruik jij dan?
Je kunt ook Marseille zeep proberen. Dat is gemaakt van 70% olijfolie. Verkrijgbaar in natuurwinkels. Je hebt zeepblokken om je lichaam mee te wassen, maar je hebt ook grotere waar je je wasgoed mee kan wassen. Marseille zeep wordt aanbevolen voor mensen met een (eczeem)gevoelige huid. En het is een stuk goedkoper dan Neutral.
Als je het wat lijkt om als wasmiddel te gebruiken; ik heb een recept om marseillezeep wasmiddel te maken van de marseille zeep.
wil je mijn merk di eik altijd gebruik proberen?zal ik wat opsturen?
Syl, ik stuur je een pb!
Blue-Fairy, ziet er heerlijk uit die Marseille zeep. Ik heb ook het recept voor het wasmiddel gevonden. Ben nu een afspraak aan het plannen voor een zeepparty. Lijkt me heerlijk! :dance:
Ik heb nu ook - met dank aan Sweet-love - het product gevonden wat ik in eerste instantie zocht.
Meer tips en ervaringen blijven natuurlijk welkom :D.
Balneum is ook een fijn merk bij een gevoelig eczeem huidje. Het ruikt ook niet vies.
En wat ook lekker ruikt is de babylijn van Zarqa. Dat is ook voor de gevoelige huid.
Ik heb voor mijn dochter ook Balneum gekregen van de huisarts. Maar dan wel de extra vettende badolie. Ruikt heerlijk, maar wel oppassen als je je kindje uit bad tilt, want ze is dan heel glad!
Ik gebruik Zarqua voor mijn dochter. Ik ben er gelijk mee begonnen omdat wij beide als kind exceem hadden (dus ik weet niet hoe ze op andere producten reageert) maar ik zie wel af en toe een klein exceem plekje dus ik ben blij dat ik dit gelijk ben ga gebruiken.
Ik was haar in de 3-in-1 waslotion en het ruikt niet heel sterk maar er zit toch een lekker luchtje aan (maar ik vind m’n dochter sowieso lekker ruiken).
Van Zarqua heb ik ook de olie, daar smeer ik haar soms mee in, gelijk als ze uit bad komt op de natte huid. Krijgt ze een heel mooi huidje van.
Voor een exceem-huidje is een zemelenbadje nemen trouwens ook heel goed. Ik doen mijn dochter daar ook weleens in. Dan doe ik wat zemelen in een hydrofielwashandje, knoop hem dicht, en dat gaat dan zo in het badwater. Het water wordt daar lekker zacht, een beetje melkachtig van.
Weleda verkopen ze hier gewoon bij de Etos en de Tuinen (Zarqua ook trouwens)
O, ja ik heb weleens gehoord dat smeren met Vasline juist niet zo goed is voor de huid omdat je de huid daarmee dicht smeert.
Zemelenbadje kun je ook kant en klaar bij de Kruidvat kopen, van hun eigen merk. Die gebruik ik bij Jinte ook vaak en is ook super!
Shampoo van Weleda voor baby’s bij de Etos? Ik heb wel de lijn voor volwassenen daar gezien. Bestaat dat dus wel??
Zarqua verkopen ze inderdaad ook bij de reforme winkel op Amsterdam Centraal. Daar heb ik daar al eens naar staan kijken. Ik ga daar toch nog eens ruiken .
En zemelen, ja, dat gebruikte ik toen Mara net was geboren. Inderdaad ook gewoon losse zemelen in een hydrofielwashand. Geen idee waarom ik dat niet meer doe. Misschien omdat ik dat ook niet zo lekker vond ruiken :shifty:.
Bij die reformzaak op het Centraal zei ze trouwens dat ik het beste niks kon gebruiken en waarom ook? Baby’s ruiken van zichzelf toch lekker :eh:. Tja, pasgeboren baby’s mss. Maar na zes maanden en dan nergens mee wassen…Ik vind toch echt dat Mara af en toe echt heeft liggen zweten en dan niet meer lekker naar baby ruikt :shifty:.
@Wijnanda wrote:
Bij die reformzaak op het Centraal zei ze trouwens dat ik het beste niks kon gebruiken en waarom ook? Baby’s ruiken van zichzelf toch lekker :eh:. Tja, pasgeboren baby’s mss. Maar na zes maanden en dan nergens mee wassen…Ik vind toch echt dat Mara af en toe echt heeft liggen zweten en dan niet meer lekker naar baby ruikt :shifty:.
Ik gebruik ook niks met wassen :shifty: . heel af en toe (een keer per maand) wassen we zijn haren. Toch stinkt hij niet
haar - en bodyshampoo van Weleda bij de Etos, staat hier gewoon bij de babyproducten. :think:
Misschien kun je bij bepaalde winkels om proefverpakkingen vragen, zodat je het een en ander uit kunt proberen, de meeste producten voor “probleemhuidjes” zijn toch vrij duur in aanschaf.
Ik heb zelf ook jaren lang eczeem gehad, en kreeg regelmatig als ik erom vroeg en het waarom, een proefverpakking mee om te testen of ik er tegen kon.
@cees77 wrote:
Balneum is ook een fijn merk bij een gevoelig eczeem huidje. Het ruikt ook niet vies.
En wat ook lekker ruikt is de babylijn van Zarqa. Dat is ook voor de gevoelige huid.
Zarqa krijgen mijn beidde kids extreem uitslag van, raad ik niet aan…
Balneum is hier ook geen succes
Nou, wat een gedoe zo. Ik vind die tip van vragen naar een proefmonstertje ofzo wel een heel goed idee. En ja zeg. Ik ga voor Weleda toch nog eens heel goed kijken hier bij de Etos en als ik het niet zie staan, toch maar eens vragen.
Sylvana, thx alvast :-*.
Nou er moet toch wel iets tussen al jullie tips zitten toch…Ik laat het nog wel weten.
@Pupke wrote:
O, ja ik heb weleens gehoord dat smeren met Vasline juist niet zo goed is voor de huid omdat je de huid daarmee dicht smeert.
Ik gebruik niet de gewone Vaseline die je in een pot bij de drogist verkoopt hè. Ik gebruik tubes Vaseline Lanette. Die krijg ik op recept. Daarnaast gebruik ik een hormoonzalf om het onder controle te houden. Zodra ik met de hormoonzalf stop, wordt het helaas weer erger. Die Vaseline Lanette werd ons voorgeschreven door twee verschillende huisartsen en door de kinderarts en dermatoloog uit het ziekenhuis…