baby met 2 hoofden geboren

bijzonder



http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/article/detail/3087420/2011/12/21/Baby-geboren-met-twee-hoofden.dhtml

is het nu 1 kind met 2 hoofden of 2 kinderen met 1 lichaam?

Lijkt me dat ze beiden hersenen hebben en dus ook beiden een karakter?

Een siamese baby, met 1 lichaam en 2 hoofden.


Het gaat hier om een Siamese tweeling met één lichaam, waardoor de kinderen niet gescheiden kunnen worden. Het is een zeldzaam verschijnsel, maar vreemd genoeg al de tweede keer dit jaar in Brazilië. In het eerdere geval is het kind na een paar uur overleden door zuurstofgebrek.

Oei… Dat wordt wat als ze 2 verschillende karakter hebben en met 1 lichaam moeten leven… Als de linker A zegt, dan zegt de rechter B… Lijk me eehmmmm… Lastig :o

@Sweet-Love wrote:

Een siamese baby, met 1 lichaam en 2 hoofden.


Het gaat hier om een Siamese tweeling met één lichaam, waardoor de kinderen niet gescheiden kunnen worden. Het is een zeldzaam verschijnsel, maar vreemd genoeg al de tweede keer dit jaar in Brazilië. In het eerdere geval is het kind na een paar uur overleden door zuurstofgebrek.



Dat vraag ik niet.

Er zitten 2 hoofden op....2 gevulde koppies met hersenen....2 karakters.
dan zijn het toch 2 baby´s? ook al heb je maar 1 lijfje?

Kennen jullie Abby en Brittany Hensel? (Google maar eens). Zij zijn al volwassen inmiddels!

@ollie wrote:

@Sweet-Love wrote:
Een siamese baby, met 1 lichaam en 2 hoofden.


Het gaat hier om een Siamese tweeling met één lichaam, waardoor de kinderen niet gescheiden kunnen worden. Het is een zeldzaam verschijnsel, maar vreemd genoeg al de tweede keer dit jaar in Brazilië. In het eerdere geval is het kind na een paar uur overleden door zuurstofgebrek.



Dat vraag ik niet.

Er zitten 2 hoofden op....2 gevulde koppies met hersenen....2 karakters.
dan zijn het toch 2 baby´s? ook al heb je maar 1 lijfje?


Maar door te zeggen dat het een siamese TWEELING is - geeft men toch aan dat het om twee gaat.

En later spreken ze weer van een baby ipv baby´s

:slight_smile:

Je kunt misschien ook redeneren dat er maar 1 hart is en het dus om 1 kind gaat.

Ik denk dat de journalisten ook niet weten wanneer het wettechnisch gezien 1 of 2 kinderen zijn :wink:

Tjonge, wat bijzonder zeg! Lijkt me inderdaad wel erg lastig later: wil de één nog lekker stappen, en nr 2 wil slapen. :mrgreen:

@Fleur wrote:

Kennen jullie Abby en Brittany Hensel? (Google maar eens). Zij zijn al volwassen inmiddels!




Ik heb eens zitten lezen, maar pfff…dat is toch best wat. Overal over onderhandelen. Ieder bestuurt een helft van het lichaam.

Ik vind het echt heel wonderlijk dat dat allemaal goed functioneert.

Begrijp niet zo goed als ze spreken over moeder en KIND in het artikel, terwijl als ik naar de foot kijk, ik toch 2 babytjes zie liggen :slight_smile:



:cry:

Als ik naar de foto kijk, zie ik inderdaad 2 kindjes liggen voor mijn gevoel… Maar manlief redeneerde al als het kindje maar 1 hart heeft… Dus ligt echt aan hoe je het ziet denk ik… Die 2 mutsjes op die koppies :inlove: :cry:

Ik durf niet zo goed te kijken

@Bella wrote:

Ik durf niet zo goed te kijken






het is erg, maar ook mooi

Mijn vriend liet het me net zien ja, apart…

@ollie wrote:

is het nu 1 kind met 2 hoofden of 2 kinderen met 1 lichaam?

Lijkt me dat ze beiden hersenen hebben en dus ook beiden een karakter?


Ik zie het toch meer als 1 kind. Er is maar 1 lijfje.

Maar ik denk dat het erg përsoonlijk is hoe je het ziet.

Brr, wat lijkt me het vreselijk zo onverwachts met zoiets geconfronteerd te worden…



(Wel handig dat ze hen tegelijk kan voeden, is ze zo klaar :slight_smile: )

Ik denk dat de ouders beide hoofdjes een eigen naam gaan geven, aangezien ze inderdaad wel twee karakters zullen hebben. Dan zou ik toch echt spreken over 2 personen, alleen wonen ze in 1 lichaam.

Jeetje zeg…het zal je maar gebeuren…

Idd volgens mij is het 1 baby met 2 hoofden en 2 verschillende karakters…