Baby meer bewegen-> ietjes afvallen!?

Is het zo dat als een baby meer gaat bewegen(spelen/kruipen/lopen) ze hierdoor ietjes kunnen gaan afvallen?

Afvallen, minder groeien…

Ik ben er een voorbeeld van, ik was een monster als baby.

Toen ik begon te lopen werd ik mager :mrgreen:

klopt heel herkenbaar.

dominique was tot zn 1e echt een heule flinkert , tot hij echt goed begon te lopen / rennen / vliegen veranderde hij binnen een jaar naar een spijker en hij is nu nog steeds zo.

ookal vreet ie me arm :shifty:

Nikki was een stevige baby, al vanaf geboorte (4600 gr) en bleef zowel in lengte als in gewicht op de +2 lijn toen zij wat ouder werd. De verwachting was dat, als ze zou gaan kruipen en lopen, ze wat zou gaan afvallen. Dat is namelijk meestal wel het geval. Bij Nikki dus niet echt, ze blijft aan de stevige kant, ook al loopt ze al een aantal maanden, klimt ze veel en is erg bewegelijk. Het hoeft dus niet altijd zo te zijn dat kinderen afvallen als ze meer gaan bewegen, Nikki is gewoon minder hard gaan groeien :slight_smile:

Ik had even de hoop met deze titel dat je als mama spontaan kilo’s kwijt raakt als ze gaan kruipen/lopen…

Maar het klinkt wel logisch. Als ze meer bewegen verbranden ze ook meer voedingsstoffen. Daarom zie je natuurlijk ook die groeicurve afzwakken.

Hier ook, Isa was altijd al klein en licht…toen ze ging lopen stopte ze even met groeien, we zakten helemaal af naar de -2 lijn. Dit heeft ze gelukkig weer goed ingehaald, we zitten nu weer op -1 lijn

Bij mijn jongste dochter wel. Het is een lichte dame die bij de geboorte nog geen 2700 gram woog. Ze heeft daarna wel een sprong gemaakt in het gewicht. Werd echt een dikkertje. Nu ze kan lopen (is nu 15 maanden) heeft ze een heel duik gemaakt in haar gewicht. Lengte loopt precies op de curve en haar gewicht ligt beneden de onderste lijn.

@angelbaby wrote:

Ik had even de hoop met deze titel dat je als mama spontaan kilo’s kwijt raakt als ze gaan kruipen/lopen…

als je een groot huis (of je kind veel buiten laat lopen) hebt en je er zelf constant achteraan rent misschien :think: :mrgreen:

maar ik merk bij Eva Lynn echt niks van het afvallen of minder groeien. Ze is nog steeds erg stevig, maar ze eet ook als een bouwvakker :shock: Vind het eigenlijk wel leuk, ik ben altijd 'te' mager geweest en vind het wel fijn dat ze wat voller is... :wink:

Levi was altijd een stevige jongen, dit is er goed afgegaan toen hij ging lopen.

Komt allemaal goed zeggen ze weleens he.

Babyvet is er wel zo vanaf, als het goed is.

Mama’s buik is een ander verhaal indd :mrgreen: