Ik zit te twijfelen of ik een baby-mee of een fietskar zal aanschaffen. We gaan binnenkort verhuizen en vanaf september zal de kdv tegenover ons huis staan. Voor die tijd zal mijn man Sean naar de kdv brengen en ik haal hem dan op met de fiets. Mijn man lijkt het handig als ik een fietskar neem, zodat ik hem straks kan ophalen in de fietskar en dat als ik ergens naar toe fiets het handig is om hem in een fietskar te vervoeren. Bovendien zullen we er wrsch langer plezier van hebben dan van een baby-mee. Maar als ik Sean ophaal van de kdv kom ik van het station met de fiets en dan lijkt een baby-mee mij praktischer, niet een enorme fietskar op de heenweg van huis naar het station en daarna op de terugweg van het station naar de kdv en dan naar huis.
Per september zal ik hem lopend van de kdv op komen halen, daarvoor heb ik dus niet per se een fietskar of baby-mee voor nodig.
Hebben jullie advies voor mij? Zal ik een baby-mee of een fietskar aanschaffen?
hmm moeilijk. Fietskar bij het station is denk geen optie, die is weg waarschijnlijk
ik heb een fietskar en vind het ideaal met boodschappen doen. Afkoppelen, winkel door, boodschappen erin en weer naar huis. bij een baby-mee moet je dan een winkelwagentje ofzo gebruiken.
maar als je hem alleen wil gebruiken voor de komende maanden naar het kdv zou ik een baby mee kiezen. En daarna weer verkopen, ben je denk goedkoper uit dan een (goede) fietskar…
Wij hebben sinds 2 weken een fietskar! Ideaal!!! :thumbup:
Maxi-cosi erin, goed vast zetten, en klaar!
Onze zoon vind het heel leuk, kijkt lekker om zich heen.
Heel zwaar is hij niet, valt me 100% mee.
Ik heb nu ook fietskarren gezien waarbij een extra koppelingsstuk is voor een tweede fiets (vb. croozer en dolphin). Misschien dat manlief Sean in de fietskar naar het kdv brengt en de fietskar daar achterlaat en dat ik dan op de terugweg de fietskar met Sean erin weer oppik bij het kdv. Het enige probleem is dat ik die dolphin zo reteduur vind! Dus of een nieuwe croozer of een tweedehands dolphin :think:
Dan zou ik voordat je die een gaat kopen wel even overleggen met het kdv of je de kar daar mag laten. Je hoort best vaak dat je verder niets achter mag laten, dus of je daar een fietskar mag laten staan… Bij ons in het gebouw zou het niet mogen. (werk op een school, met een kdv in het gebouw)
Oh echt? :think:
Ik dacht er mogen vast wel kinderwagens staan! Maar ik zal het idd even navragen!
ikzelf had een babay-mee…
maar bij ons mogen de fietskarren alleen in het fietsenhok staan…en die delen we met nog een kdv en een psz… dus die is vrijtoegankelijk.
bij het station zou ik hem zowiezo niet neerzetten…tegen de tijd dat jij in de trein of de bus zit is de kar weg…
en de baby-mee kan je ook weer verkopen hoor… ik heb de mijne net verkocht voor een mooi prijsje :thumbup: :roll: :mrgreen:
ik laat de fietskar vaak bij school of kdv staan, gewoon even een kabel/kringel slot door het handvat (of door het frame maar dan sluit het “dekzeil” minder goed wat niet handig is op een regenachtige dag). Op onze beide fietsen zit een koppelstuk en de sleutel maak ik vaak aan het rugzakje van een kind vast (of even zorgen dat je allebei een sleutel van het slot hebt). Zo kan ik de kinderen makkelijk brengen en mijn betere helft die haalt ze weer.
En hij kan dus noch bij school noch bij kdv in een fietsenhok, ik maak hem vaak even aan een boom of hekje vast.
Je geeft in je op eigenlijk zelf het antwoord al: Baby mee om de redenen die al genoemd zijn