baby matrasje ikea zijn die goed?

ik zit er aan te denken om oppasmama te worden voor een baby,maar nu moet ik er dan wat spulletjes bij hebben.

ik zat net op de site van ikea te kijken en zag daar matrasjes ,maar die zijn zo spotgoedkoop dat ik me serieus afvraag of die wel goed zijn?

heeft er iemand ervaringen met babymatrasjes van de ikea en hoe zijn die bevallen?

Niet met baby matrasjes wel met een peutermatras… wij hebben bewust voor de duurste versie gekozen. Vind die goedkopere te dun.

Mijn zusje sliep laats in t bed van R. en die melde de volgende dag dat hij een heerlijk matras had…dus mss de iets duurdere maar dan heb je ook wel iets goeds

maar zelfs de duurste is nog steeds spotgoedkoop als je die gaat vergelijken met andere winkels die babymatrasjes verkopen vandaar mijn vraag.

ja dat is ook zo…nou wij hebben dus de -erg goedkope- duurste en die is goed.

oke dank je wel voor de tip dan. :thumbup: :-*

Ik heb een Sultan Dromma van € 34,95 (matrasje 60/120) en een Sultan Slumra (dekmatrasje) van € 14,95. Deze heb ik al vanaf dat Tess geboren is en het ligt harstikke goed. Er is mij destijds door verschillende mensen verteld dat je geen “duur” matrasje hoeft te kopen voor alleen wiegendood. De ikea matrassen zijn gekeurd en van goede kwaliteit. Het is niet dat ik moest/wilde bezuinigen maar volgens kenners is het verhaal wat ze vaak bij bv een prenatal ophangen over super dure matrasjes een verkooptruc. Aanstaande moeders willen het beste (wat uiteraard goed is) maar dan gaan ze allemaal praten over wiegedood en spelen ze in op het gevoel van die ouders.

Het gaat er vooral om dat je een nieuw matrasje koopt ivm mijten en andere ongedierte en bacterien. Een gebruikte verhoogt wel dus de kans op wiegendood.

Groetjes

Karlijn

Ps denk dat ik nu iedereen over me heen krijg maar dit is wat mij verteld is en ik heb er een goed gevoel bij en merk niet dat Tess moeilijk slaapt of ergens last van heeft.

oh karlijn ik denk niet dat je mensen over je heen krijgt hoor.je geeft gewoon antwoord op mijn vraag en dat waardeer ik juist. :thumbup:

het ging me niet zozeer om de wiegedood,maar meer over de stevigheid van de matrasjes voor wat betreft het ruggetje van de baby snap je? het lijkt me toe dat je vanaf baby af aan gewoon een goed matrasje moet hebben omdat je met je rug je hele leven mee door moet.

en omdat we het nu hebben over een oppasbaby is het niet te zeggen dat dit kindje dan een slechter matrasje moet hebben dan mijn eigen kindje.daarom wou ik advies. :slight_smile:

Ik heb nooit een sec nagedacht bij aanschaf van eenmatras over wiegendood… mijn rede voor een goed matras was idd ook net als merel, dat ik wilde dat mijn kind net als ik op een goed matras sliep voor idd zijn rug en nachtrust

wij hebben dat hele dunne peutermatras, 9 cm, maar echt slecht vind ik het niet. Lig er zelf iedere avond ook even op, nu weeg ik niet zoveel, maar voor een kind is het echt wel prima! Ik lig echt niet slecht(kan alleen mn benen niet kwijt in de korte bedje :mrgreen: )

Als ik weer een matras nodig heb ga ik weer naar de ikea :thumbup: