Mijn jongste van net een half jaar heeft echt enorm de pest aan autorijden. Hij krijst echt de boel bij elkaar en is pas weer stil als de auto ook stilstaat (of als we ons dorp binnenrijden :roll: ). Ik kan hem natuurlijk niet altijd maar thuislaten…
Wat doen jullie? Speentje helpt niet, aai over zijn bolletje etc. ook niet. Noch liedjes zingen, radio aan / uit, geduldig praten, grapjes maken etc etc etc. Zijn riemen zitten niet te strak, hij heeft het niet te warm of te koud, geen vieze luier, comfortabele kleding, speeltjes bij de hand… ik weet het echt niet meer.
Soms stop ik onderweg en troost hem, met of zonder bv, en dan wordt hij weer helemaal rustig. Maar zodra we weer gaan rijden… Arm kind!!! En arme ik, want echt relaxt rijden zit er dus niet in.
HEEEEEEEEL graag advies…
Groetjes,
Femke
volhouden…
Aniek was als baby erg snel overprikkelt. Ze sliep ook al met een week of 8 niet meer in de maxi cosi. Elke autorit was drama.
Het scheelde wel iets als ik naast haar ging zitten en ze me zag. Maar dat hield ik dan weer niet zo best vol.
Het is bij haar pas overgegaan toen ze ruim 18 maanden was en ze beter begreep wat autorijden was. Nog steeds vind ze lange ritten niets en word ze redelijk snel wagenziek.
Ze is nog steeds erg gevoelig voor veranderingen, prikkels en dingen als geur en kleur.
Zo kan ze echt binnen 5 minuten spugen als we bijvoorbeeld langs een net gegierd veld rijden. Dat ruikt ze, ze raakt overstuur en maakt zichzelf helemaal gek en dan woppaa :sick:
Ik heb niet ontdekt wat ik kon doen om het te verbeteren… we hebben het moeten uitzitten en dat kostte gewoon tijd.
sorry ik heb geen tips voor je! Maar het lijkt me wel heel erg lastig.
Oke dan toch misschien een idee…
Heeft hij iets leuks om mee te spelen in de maxi cosi. Onze dochter is namelijk altijd erg druk in de maxi cosi met spelen… Wel hebben wij altijd de zonnekap dicht (zodat ze toch wat minder prikkels krijgt)
Bedankt voor jullie snelle reacties!!!
Oja de zonnekap erover, dat kan ik eens proberen. En hij heeft van die speeltjes die aan de stang hangen zegmaar. Maar als hij eenmaal krijst kan niks hem meer boeien, al ging ik in mijn nakie op de kop hangen…
En ja, ik dacht erover om hem op de bijrijderssrtoel te zetten zodat hij me kan zien, maar dat vind ik eigenlijk een onveilig idee. En doorzetten - uitzitten dus. Tja, ik begin er ook bang voor te worden. Maar wel fijn dat het (min of meer) over gaat…
Hij is ook steeds snotverkouden, zou dat er ook mee te maken kunnen hebben? Dat er ergens druk op komt te staan omdat zijn hoofdje vol snot zit? Ik roep ook maar wat, hoor…
Groetjes,
Femke
Dat zou best kunnen natuurlijk, maar dan zitten ze zowieso niet lekker in hun vel lijkt me :think:
Bijrijdersstoel kan wel, mits je de airbag uit kan zetten. Dat kan bij ons dus niet, dus ik heb het 1x incidenteel gedaan omdat ik troep moest wegbrengen de achterbank plat moest, je rijdt dan extra voorzichtig, maar oh wat voelde ik me beroerd zeg.
Veiligheid gaat voor alles.
@LaBruja wrote:
Bedankt voor jullie snelle reacties!!!
Oja de zonnekap erover, dat kan ik eens proberen. En hij heeft van die speeltjes die aan de stang hangen zegmaar. Maar als hij eenmaal krijst kan niks hem meer boeien, al ging ik in mijn nakie op de kop hangen…
En ja, ik dacht erover om hem op de bijrijderssrtoel te zetten zodat hij me kan zien, maar dat vind ik eigenlijk een onveilig idee. En doorzetten - uitzitten dus. Tja, ik begin er ook bang voor te worden. Maar wel fijn dat het (min of meer) over gaat…
Hij is ook steeds snotverkouden, zou dat er ook mee te maken kunnen hebben? Dat er ergens druk op komt te staan omdat zijn hoofdje vol snot zit? Ik roep ook maar wat, hoor…
Groetjes,
Femke
Heb je dat naakt op je kop hangen uitgeprobeerd dan??? :roll:
Enneh dat van die zonnekap hier dat werkt echt uitstekend. Ik heb hem trouwens bijna altijd dicht. Ook tijdens het boodschappen doen enzo…ik ben niet zo van de overvloed aan prikkels. Heb toch het idee dat ze daar minder gezellig van wordt.
Zeker omdat jij ook zei van. In het dorp wordt hij stil. Dan rij je natuurlijk ook minderhad en kan hij alles wat hij omzich heen schiet misschien beter aan dan dat je 100 rijd en alles voorbij vliegt…
Ik heb mijn dichter bij mij in de auto wel voorin omdat ik anders de kinderwagen niet mee krijg. Stoel staat op zijn meest naar achterste stand en de airbag uit. Maar ik heb ook al gehoord dat het dan nog niet verantwoord is omdat ook al staat de airbag uit hij toch nog kan openklappen??? Maarja…ik heb geen andere optie.
Hmmm ik weet niet eens of ik de airbag uit kan zetten :oops: , zal eens kijken, misschien is het dan toch een optie.
Hij is al bijna zijn hele leven snotterig met een broertje op het kdv, en nu zelf ook, dus ik weet eigenlijk niet hoe hij zich zonder snotneus gedraagd
Enneh, nou nee, ik heb nog niet echt naakt op de kop voor zijn neus gebungeld, zou het helpen, denk je…? Moet ik nog wel even een chauffeur regelen, want ik kan veel tegelijk, maar er zijn grenzen
Groetjes,
Femke
Als je kindje veel verkouden is, zou het misschien zijn evenwichtsorgaan kunnen zijn waar hij last van heeft? (zit in het oor en daar hebben veel kindjes last van bij verkoudheid) En daardoor dus wagenziek is?
Weet eigenlijk niet of er iets is wat bij deze leeftijd gegeven kan worden voor wagenziekte, maar je zou het eens bij de apotheek kunnen informeren.
Velen hebben al de tip gegeven om de kap naar beneden te doen, dit doen wij ook altijd, hopelijk helpt het ook bij jouw kindje. Ik zou overigens geen speeltje aan de beugel hangen, maar er voor zorgen dat hij er op zijn schoot mee kan spelen, zodat hij niet naar boven of vooruit hoeft te kijken.
Mijn dochter heeft een speeltje met zo’n grote knijper, maar die doe ik dan aan de riem vast of aan de zijkant van de beugel.
@LaBruja wrote:
Hmmm ik weet niet eens of ik de airbag uit kan zetten :oops: , zal eens kijken, misschien is het dan toch een optie.
Hij is al bijna zijn hele leven snotterig met een broertje op het kdv, en nu zelf ook, dus ik weet eigenlijk niet hoe hij zich zonder snotneus gedraagd
Enneh, nou nee, ik heb nog niet echt naakt op de kop voor zijn neus gebungeld, zou het helpen, denk je…? Moet ik nog wel even een chauffeur regelen, want ik kan veel tegelijk, maar er zijn grenzen
Groetjes,
Femke
Nou dat wil ik wel doen hoor, je chauffeur zijn. Ik ben namelijk wel benieuwd hoe je dat gaat doen :lol: :lol:
Wij hebben hetzelfde gehad. Krijsen en worstelen net zo lang tot we op plaats van bestemming waren. Toen was het tijd voor de vervolgstoel en…het was over. :shock: Hij zit nu heerlijk om zich heen te kijken en valt zelfs nog wel eens in slaap :o