baby krijgt gordels van maxi-cosi af.

Onze dochter, nu ruim 5 maanden oud, draait en wurmt net zo lang in de maxi-cosi tot de gordels van haar schoudertjes afglijden. Eerst 1 kant, dan de andere. Ze probeert ook omhoog te komen. Kortom, vastzitten in de maxi-cosi is niet haar favoriete tijdverdrijf :naughty:

Volgens mij heb ik de gordels echt wel strak genoeg zitten. Het lijkt ook wel alsof de gordels voor haar smalle schoudertjes te ver uit elkaar zitten (daar waar ze uit de rugleuning komen).

Dit is natuurlijk niet veilig autorijden. Als we samen lang rijden ga ik bij haar achterin zitten, zodat ik haar in de gaten kan houden, maar als ik alleen met haar in de auto zit is dat geen doen.

Iemand een goede tip?

Ander merk autostoeltje misschien?

Heb je die kussenachtige dingetjes ook om de gordels zitten?

Ik vind ze eerlijk gezegd ook ruim zitten voor mijn meisje, maar die blijft rustig zitten :shifty:

Als je die kussentjes al gebruikt, misschien een extra band boven haar hoofd maken? Geen idee hoe hoor, maar iets om te zorgen dat de banden niet wijken.

Ja, die beschermkussentjes zitten er aan, maar door haar gewurm verschuiven die wel, zodat ze uiteindelijk onderaan hangen.

Zat ook al aan iets te denken zodat de gordels bij elkaar blijven, een extra bandje aan de voorkant ofzo (zoiets als je bij een rugzak ook wel eens hebt aan de voorkant).

Aan de andere kant vind ik het ook een beetje eng om met zo’n maxi-cosi te gaan klungelen. Stel dat er iets gebeurt, dan moet ze er natuurlijk wel makkelijk uit te halen zijn.

Er is een klemmetje verkrijgbaar maar die is bedoeld voor de groep 1 en groep 2 stoeltjes. Ik heb in de 5+ jaar dat ik een bedrijf in verkeerseducatie heb (geven presentaties aan ouders met kinderen tussen de 0 en 4 jaar) nog nooit de vraag ontvangen mbt een kindje onder de 1 die zich loswurmt. Dus dit is een nieuwe voor me!

Het zou maar zo kunnen dat die klemmetjes ook op een maxi cosi passen. Volgens die ouder toen waren ze gewoon bij Prenatal ed te krijgen, maar die tip is al wel van 3 jr geleden…

@blue_fairy wrote:

Er is een klemmetje verkrijgbaar maar die is bedoeld voor de groep 1 en groep 2 stoeltjes. Ik heb in de 5+ jaar dat ik een bedrijf in verkeerseducatie heb (geven presentaties aan ouders met kinderen tussen de 0 en 4 jaar) nog nooit de vraag ontvangen mbt een kindje onder de 1 die zich loswurmt. Dus dit is een nieuwe voor me!

Het zou maar zo kunnen dat die klemmetjes ook op een maxi cosi passen. Volgens die ouder toen waren ze gewoon bij Prenatal ed te krijgen, maar die tip is al wel van 3 jr geleden…

Ik zal proberen of ik komende week even bij de prenatal langs kan gaan, bedankt voor de tip!

Als je er veel ervaring mee hebt even de volgende vraag: weet je of er autostoelen groep 0 zijn waarvan de gordels wat dichter bij elkaar zitten?

Ik bedenk me nu ook dat ik misschien eerst een elastiekje om de gordels kan doen, en ze vervolgens over haar schoudertjes kan leggen. Dan zitten ze in haar nek dus al vlak bij elkaar en dan wordt het loswurmen moeilijker. Maar hoe het dan zit met de veiligheid … (?)

Alles beter dan zonder gordels lijkt me :wink:

Al zou ik geen elastiek gebruiken denk ik. Ik zou bang zijn dat het bij haar keeltje ging zitten en dat ze zou stikken :shifty:

Hoe strak zit het gordeltje? Ik ken wel wurmende kids die uit de opvolgstoeltjes weten te komen, maar bij de MC heb ik het nog niet eerder gehoord (maar een eerste keer voor alles he? :mrgreen: )

En helpt het misschien om haar een (dikker) jasje aan te doen?

Heb je de verkleiner er nog in? Misschien anders die er terug in doen. En de voetenzak helemaal dichtmaken?

Ik zou denk ik ook iets tussen de gordeltjes vast maken, bijv een touwtje met een simpele knoop of zo´n klemmetje wat hierboven is genoemd.

Wat een Houdini nu al, dat wordt nog wat met zo´n ondernemend dametje!!

Je kunt eventueel ook de gordeltjes om elkaar heen draaien voor je ze in de klikker klikt. Dus over de schouders, op de buik 1 of 2 keer om elkaar heen draaien en dan klikken. Dan zit het punt waar de gordels bij elkaar komen een stuk verder naar boven en dan kan ze zich hopelijk minder makkelijk door het “gat” wat er dan tussen zit heen wurmen.

Zo heb je ook geen enge touwtjes/elastiekjes. En volgens mij moeten de gordeltjes hier op zich wel tegen kunnen

Volgens mij zijn al die groep 0 stoeltjes aardig standaard. Ik zie in het buitenland nog wel eens andere, maar in NL lijkt het allemaal behoorlijk op maxi-cosi.

@blue_fairy wrote:

Je kunt eventueel ook de gordeltjes om elkaar heen draaien voor je ze in de klikker klikt. Dus over de schouders, op de buik 1 of 2 keer om elkaar heen draaien en dan klikken. Dan zit het punt waar de gordels bij elkaar komen een stuk verder naar boven en dan kan ze zich hopelijk minder makkelijk door het “gat” wat er dan tussen zit heen wurmen.

Zo heb je ook geen enge touwtjes/elastiekjes. En volgens mij moeten de gordeltjes hier op zich wel tegen kunnen

Volgens mij zijn al die groep 0 stoeltjes aardig standaard. Ik zie in het buitenland nog wel eens andere, maar in NL lijkt het allemaal behoorlijk op maxi-cosi.

En exact zo deden wij het ook bij Suus… die wurmde zich er ook uit en ik maakte de gordels dan juist iets langer, deed ze normaal over de schouder, dan op de buik in elkaar klikken, 1 x volledig draaien en dan vast.

Iets anders hielp niet. Uiteindelijk heeft ze zo gezeten tot 9 maanden en toen was ze net aan 9 kilo en hebben we haar overgezet omdat ze opnieuw aan het onderzoeken was hoe ze hier uit kon.

Ze klimt ook uit haar kinderstoel en uit de buggy… voor haar geen gordels dus… :lol:

@Cell wrote:

@blue_fairy wrote:

En exact zo deden wij het ook bij Suus… die wurmde zich er ook uit en ik maakte de gordels dan juist iets langer, deed ze normaal over de schouder, dan op de buik in elkaar klikken, 1 x volledig draaien en dan vast.

Iets anders hielp niet. Uiteindelijk heeft ze zo gezeten tot 9 maanden en toen was ze net aan 9 kilo en hebben we haar overgezet omdat ze opnieuw aan het onderzoeken was hoe ze hier uit kon.

Ze klimt ook uit haar kinderstoel en uit de buggy… voor haar geen gordels dus… :lol:

Aha, hier nog zo’n ondernemend typje dus :wink:

Deze methode van die gordeltjes ga ik vandaag proberen, ik laat jullie horen of het werkt!

Bedankt!

De truc met de gordeltjes een keer om elkaar heen draaien lijkt te werken!

Maar als ik Cell zo lees staat ons nog wat te wachten :lol:

Bandjes op de borst aan elkaar maken met een lintje? Schuimrubber bandjes eraan maken die breder zijn?

Lastig hoor :think:

@Cell wrote:

Dit lijkt mij ook de meest veilige manier.
Anders moet je inderdaad iets tussen de banden over haar borst/buik gaan spannen maar dat is al snel iets wat los kan schieten. Of je moet zelf een band maken, omlussen zodat je deze over de gordels kan schuiven.