baby komt weinig aan..

hallo,



silve is nu ruim 3 weken oud… en woog bij haar geboorte 3420grm

ze weegt nu 3600grm :shock:



ze krijgt borstvoeding en vraagt elke 2a 3uur om de borst.

naar mijn idee geef ik genoeg melk, ik zie het stromen.



is dit reden om ongerust te zijn??

volgens mij zou ze 30grm per dag aan moeten komen maar zit ze daar dus ver onder.

Hoeveel is ze de eerste dagen afgevallen. Van dat gewicht moet je uitgaan. Heel veel kinderen doen er al ongeveer 10 dagen over om weer op hun geboorte gewicht te komen.

En om de 2 a 3 uur een borst is heel normaal hoor.

En als ze 30 gr per dag aankomt is dat ruim 200 gr in de week, ik geloof dat de eerste weken 100 gr per week het minimum is.

Anders een keer wegen bij cb.

ze is van 16 februari en is afgevallen tot 3100 en zat 1 maart weer op haar geboortegewicht.

3420 grm dus is ze in 10 dagen tijd 180grm aangekomen dus 18gram per dag.



misschien ben ik wel wat overbezorgd. :mrgreen:

ik had alleen verwacht dat ze meer was aangekomen aangezien ze zoveel om de borst vraagt. soms komt ze al na een uur.



ik hou het gewoon in de gaten en zal het wel te horen krijgen als ik volgende week naar het cb moet.

Je moet rekenen van het gewicht dat ze afgevallen was :angel:

Maar zet deze vraag even bij BORSTVOEDING!

daar zijn koksters die er erg veel van weten en evt. ook tips kunnen geven…

Drinkt ze wel lang egnoeg iedere keer want juist de achtermelk die even later komt is de vette melk,anders kan je bijvoorbeeld eerst wat kolven en dan aanleggen zodat die melk al komt…

Voor de rest doe je het al top denk ik,gewoon geven als ze erom vraagt dan maken jullie het evenwicht tussen haar en jouw (.)(.) goed :thumbup:

Laat je niet zomaar van de wijs brengen…geef het even de tijd maar hou wél haar plasluiers in de gaten en haar ritme…dus ook allert tijden wakker zijn en niet duffig enzo,dan komt het volgens mij wel goed met jullie.

Maar zoals ik zei zet het even bij het bv gedeelte :-* Sas

En ik dacht dat de standaard 100-200 gram per week was :think:

Dan zit ze prima toch?! :inlove:

@renzosmam wrote:

En ik dacht dat de standaard 100-200 gram per week was :think:

Dan zit ze prima toch?! :inlove:




Dat dacht ik ook meteen hoor! Ze is gewoon een boel afgevallen, net als mijn mannetje… en die weegt nu een kleine 6 kilo dus het komt goed! :mrgreen:

@renzosmam wrote:

En ik dacht dat de standaard 100-200 gram per week was :think:

Dan zit ze prima toch?! :inlove:


Dat is mij idd ook altijd verteld :wink:

Is ze trouwens op n andere weegschal gewogen de laatste keer dan de keer daarvoor :think:

Ik had Fieke de laatste keer thuis gewogen en ben daarna op t cb gaan wegen en Fieke was

volgens de weegschaal op t cb maar 60 gram aangekomen met thuis in 2 weken.

Ik moest me nog niet druk maken en binnen n week weer gaan weer komen.

Toen bleek dat de weegschaal ws had efgeweken met die van thuis, want nu was ze wel genoeg aangekomen

en zelfs 350 gram in n week dus dat is ook nog n mogelijkheid :wink:

Heel veel sterkte meis en ik zou zeggen wacht t even af en ga lekker door met de bv :-*

Bovendien kan ze ook net daarvoor geplast hebben (of niet) dus dat wegen is nooit zo precies vind ik :mrgreen:

Liever naar de rest kijken: lijkt ze verder opgewekt? Genoeg plasluiers?

Succes :thumbup:

Sluit me aan bij al het bovenstaande, en als je advies wilt over of ze genoeg (achter)melk binnenkrijgt: raadpleeg een lactatiekundige. Daar zijn ze voor :wink: .

dames bedankt!! :thumbup:



silve doet het voor de rest hardstikke goed,dus denk dat deze kersverse mama gewoon wat overbezorgd is :wink:

Ik denk dat we dat gevoel allemaal wel herkennen hoor :hug:

Je wilt het gewoon helemaal goed doen, dus logisch dat je dan soms onzeker en overbezorgd wordt. Niet gek laten maken door wat anderen (vooral boeken, lijsten en curves :wink: )zeggen en luisteren naar je gevoel.