Baby klakt en drinkt erg snel

We hebben voor Juul tijdens de kraamweek op aanraden van de kraamverzorgster een Special Needs speen van Medela gekocht. De werking van deze speen zou veel op een echte borst lijken (doordat er een ventiel tussen zit, moet de baby harder zuigen), waardoor het makkelijker zou zijn om weer over te stappen op het drinken aan de borst. Nu is het helaas nooit meer gelukt om Juul weer goed aan de borst te laten drinken en inmiddels krijgt ze flesvoeding.

Nog steeds met zo’n special needs speen, maar ik vind dat ondingen: Ze zijn ontzettend duur (27 euro per 2), er kan geen dop op en de fles lekt steeds. Ik zou dus graag over gaan op een andere fles + speen.

Avent heb ik geprobeerd (zat gratis in bije doos), maar het gat van die speen was veeeeel te groot; er kwam voor Juul veel te veel melk uit en ze verslikte zich steeds enorm.

Ik heb een Dr Brown fles gekocht met speen 1, maar als ik deze gebruik heeft ze de fles binnen 10 minuten leeg en klakt ze ontzettend tijdens het drinken. Daarna is ze heel onrustig, dus dat is ook niet fijn…

Tommy Tippee heb ik ook in huis; ook het gat te groot!

Dat klakken doet ze sowieso trouwens wel, maar met de medela speen wel minder.

Iemand een idee welke fles + speen ik het beste kan proberen?

Welke maat Avent heb je gebruikt? Ook een maatje 1?

@ Marlous; ik dacht dus dat het maat 1 was, maar zie nu dat het maat 2 is! Scheelt dat veel met 1? Zou het nut hebben om toch van Avent nog een maat 1 te proberen?

Karel, bij mij zat er op de gratis Avent flessen een nr. 1 speen, weet je zeker dat het nr. 2 is? Dat kan namelijk erg uitmaken, Thijs zuigt de nr. 1 speen vacuum en de nr. 2 niet, de melk komt er gewoon veel rustiger uit ( uit de nr. 1 ) en voor Thijs gaat dat dus te langzaam… Zou nog een x-tje op de speen kijken en als het echt nr. 2 is, kan je nr. 1 proberen…

heb zelf geen ervaring met andere merken, dus kan je verder niet helpen helaas :frowning:

@Mlk; ik heb inderdaad op de speen gekeken en daar staat nummer 2 op!

Maar het kan best zijn dat dit niet de speen is die in de blije doos zat hoor. Ben namelijk al eerder met spenen aan het uitproberen en klooien geweest (toen Juul nutriton door haar voeding kreeg, was de voeding te dik voor de medela speen). Nr 1 heb ik in ieder geval niet (meer) in huis, dus dat valt dan nog te proberen…

het is het proberen waard, hier merken we heel veel verschil qua zuigkracht vooral dan tussen de nr. 1 en 2 speen. De nr. 1 speen moeten we uit Thijs zn mondje halen af en toe ( ivm vacuum ) en de nr. 2 speen niet.

Kaya kon ook uit geen gewone speen drinken. Het kwam er altijd veel te snel uit, ze verslikte continu en de helft van de melk liep langs haar mondhoeken weg. Toen hebben we ook die medela speen gekocht, maar door het uitkoken was hij verstopt geraakt :S Dus na 2x proberen en dat Kaya er niks uitkreeg en totaal over haar toeren raakte, weigerde ze die gewoon ook nadat ik hem ontstopt had.

Bij de Prenatal raadden ze toen een speen van Difrax aan. Het is er eentje waarbij het gaatje niet op het topje van de speen zit, maar aan de onderkant. Daardoor spuit de melk niet recht de keel in als ze zuigen, maar stroomt het over hun tong. Bij Kaya helpt het een hele hoop tegen het verslikken.

En die speentjes zijn gelukkig ook een stuk goedkoper dan van medela :shifty: 2 kosten er 4 euro, ipv 27. Want die 13 euro per speen is hier dus eigenlijk gewoon verspild.

B-free fles hebben we hier gebruikt voor beide dames. Andere flessen gingen gewoon veeel te snel. Gaatje is echt heel klein van de B-free fles. In het begin deed ze wel 15 a 20 minuten over een flesje.

Dat klakken kan het niet zijn dat ze spruw heeft ? Mijn meisje begon ook opeens te klakken tijdens het drinken bleek dat ze spruw had.

Heb je van Tommee Tippee ook speen 1?

Hier gaat dat heel goed, met speen 2 verslikt ze zich.

Ik zou gewoon nog een keer een avent 1 proberen. Wij hadden hem ook, niet heel lang gebruikt want ze kreeg eerst volledig bv. Maar het kan voldoende verschil maken (en ze zijn niet heel erg duur :wink: )

Nou ik heb een difraxfles gekocht… De nr 1 speen (kers) die daar op zat hebben we vanmiddag geprobeerd, maar ook daarmee was de fles super snel leeg.

Heb dus vanmidag nog een andere gehaald (dental), dezelfde als die jij gebruikt, Mouse. Deze zullen we vanavond proberen. Er staat inderdaad bij dat die zou moeten helpen bij verslikken & spugen en bedoelt is voor krachtige zuigers…

Heb ook maar meteen de Avent speen nr 1 gehaald, die kunnen we dan morgen nog uitproberen.

Wat een gedoe!!! :frowning: Borstvoeding geven was echt een enorm drama. Dan denk je, met de fles moet het toch een stuk eenvoudiger zijn!!! euh…niet dus.

@ Romata; ik denk niet dat ze spruw heeft, maar ik zal straks nog eens in haar mond kijken. Tot nu toe hebben we daar niets kunnen ontdekken en ik heb ook nergens last van gehad. Volgens mij klakt zo ook echt al vanaf het begin (ze kreeg al vrij snel gekolfde melk) alleen heb ik me toen niet zo gerealiseerd dat dit niet goed is. Had meer het idee dat het een slik/smak geluidje is. Bij de medela speen is het ook minder dan bij de andere spenen tot nu toe. Het lijkt er een beetje op dat ze het vacuum verbreekt?

@Ikke31 Tommee Tippee heb ik ook nr 1 van. Ging de laatste x dat ik het probeerde ook te snel, maar kan het binnenkort nog eens testen…

Difraxfles met afschroefbare bodem in combinatie met een dentalspeen maatje s was hier de enige oplossing om onze schrokop wat te temperen.

Difrax + dental speen ging redelijk, maar nog wel veel geklak.

Avent + nr 1 speen lijkt tot nu toe het beste te gaan. Gisteren deze combi gebruikt voor de flesjes overdag en weinig tot geen geklak. Vanmorgen helaas wel weer maar ik denk dat ze dan zo’n honger heeft dat ze gewoon heel onrustig gaat drinken…

Het is dus nog niet de perfecte combi, maar al wel beter…

Het is inderdaad iedere keer weer uitproberen, ook met de fles, straks is ze te groot en moet ze aan de volgende speen :smiley:

Marijne klakte ook maar had geen spruw maar gewoon haast :inlove:

Karel ook de fles is oefenen, zeker met een andere speen. Kan me goed voorstellen dat je een andere wilt gebruiken, spenen zijn al niet goedkoop en 27 euro voor 2 zeker niet!

Keira heeft ook eerst BV gehad, maar vanwege geen melk bij mij ook de fles erbij. Als klein frummeltje was die fles binnen no-time leeg.

We hebben geprobeerd:

• Avent (1-speen / 1.2.3-speen)
  • Dr. Browns (1)
  • Hema fles (standaard)
  • Tommy Tipee (1)
  • Nuby (1)
  • Difrax (S / Dental S)

Vroeg het net toevallig aan mijn man en ook Keira klakte als een bezetene. Wij hebben echt van alles geprobeerd, allerlei flessen. Kleinere speen, grotere speen, andere fles, dental speen. Fles uit haar mondje halen als ze klakte.

Niks hielp. Wel qua snelheid van drinken. Keira knoeide ook met de Avent. Ze wilde haar mondje om de complete speen heen zetten, wat ook met de Nuby en Tommy Tippee niet lukte. We kochten destijds goedkope Hema flessen voor mijn BV in te bewaren, in nood zette mijn man die haar mondje en ze dronk zonder te knoeien.

Probleem 1 opgelost, het knoeien. We zijn toen overgestapt op de Difrax, maar het klokken verdween niet. Op naar Dr Browns, daar ging de snelheid weer op vooruit en was de fles in no-time leeg.

Keira drinkt nu nog steeds uit de Difrax flessen, wel met M speen inmiddels. Maar dat klakken is vanzelf verdwenen, wij hebben er niks aan kunnen doen.