we zijn nog altijd niet uit de kleuren voor de babykamer…
het is een klein kamertje, dus het moet een beetje rustig blijven.
we zaten te denken om 1 muur met schoolbord verf te verven in een kleur,
en de rest gaan we behangen.
echter wat vind jij nou leuke kleurcombinaties? we weten niet of het een jongen of een meisje is en het liefst wel een combinatie die over 4 jaar nog kan…
Zilver met wit en paars? Maar misschien is dat weer teveel voor een klein kamertje?
ik twijfel of ik paars voor een jongetje wel zo leuk vind… wel in kleertjes, maar of ik dat ook voor een kamertje vind weet ik zo net nog niet…
:think:
Waarom hou je de muren dan niet zoveel mogelijk wit of één muur in een andere lichtere kleur met een leuke muursticker of afbeelding erop.
Of verschillende kleuren wit, geeft ook altijd een erg mooi effect. Dat kun je dan nog afwisselen met een andere kleur.
Als je het licht houdt, dan komt het altijd ruimer over dan wanneer je meer of één muur in een felle of donkere kleur gaat doen.
Ik vond bijvoorbeeld ook leuk om één groene muur te doen een wit schaapje en een test van “slaap kindje slaap” en dan de rest wit.
Of een licht grijze muur met een leuke uil of tekst.
Wij wisten niet wat het ging worden, wilde we ook niet weten.
Echter, mijn vriend is geheel Nintendo fan dus kwam ik niet onder een Nintendo thema uit, dat is dan een Yoshi thema geworden. Ons kamertje is ook maar erg klein (2*3,25)
Alle muren hebben we gewoon wit gedaan (9010), het houtwerk ook in dezelfde kleur wit. Ik had een wit gespoten smeedijzeren wieg met witte bekleding, witte commode met tekst als “rompertjes, luiers, slabbetjes” op de deurtjes en lades.
De vloer is een laminaat geworden die een white wash uiterlijk heeft.
Verder had ik roodaccenten gedaan zoals rood aankleedkussen hoes, stoffen mandjes gemaakt met wit/rode broderie stof en het gordijntje was rood met een lakitu wolkje erop.
De lamp een gele ster en op de muren een afbeelding van Yoshi met baby Peach en aan de andere zijde met baby Mario.
Verder nog twee kleine gras groene hoogpolige ronde kleedjes op de vloer met een schommelstoel met witte bekleding.
Het geheel is uiteindelijk licht en vrolijk geworden.
Wij hebben alles licht en dan een grote muurtekening van Woezel en Pip, nu vind je dat thema misschien niks, maar er zijn natuurlijk genoeg andere thema,s te vinden.
Wij hebben een wit kamertje met op 1 muur een aantal brede verticale banen in kleur, met een smalle baan wit ertussen. En dan in rood - oranje - geel - groen - blauw, in die volgorde naast elkaar.
Rood wit met delftsblauwe accenten?
Maar dat is kwestie van smaak.
als het een klein kamertje is zou ik het heel licht houden.
toen ik zwanger was van de eerste wisten we niet het zou worden en is de kamer cremewit met brede bruine banen op de muur geworden. heel neutraal.
bij Sebastian hadden we de kamer klaar voordat we wisten wat het zou worden. Sebastian heeft ook een heel klein kamertje en ik vond paars mooi voor een jongen en een meisje. nadat ik wist dat het een jongen werd heb ik met andere kleuren de accent op een jongen gelegd. zie mijn foto’s