baby in de slaapkamer

Hoihoi,



Ik hoor het mezelf nog zeggen " De kleine zal in haar eigen kamertje slapen en niet bij ons! " :mrgreen: Dat zei ik vlak voordat ik ging bevallen.



Isabella is inmiddels 3 maanden oud slaapt al vanaf de tweede dag bij ons in de slaapkamer. :shifty:

We ( Joe en ik ) hebben er beiden geen moeite mee. Voor hem was het van begin af aan vanzelfsprekend , want hij heeft tot zijn negende bij zijn ouders geslapen.

Eergisteren moest ik met Isabella naar de HA , omdat ze de nacht ervoor de hele nacht had liggen hoesten. Het bleek een onschuldig verkoudheidje te zijn. Ik wist dat wel maar haar overbezorde papa wilde dat ik ging.

Ik ben daarna naar mijn ouders gegaan en mijn vader kwam net de woonkamer binnenlopen toen ik Joe aan de telefoon had.

Hij wilde weten hoe het met zijn kleine prinsesje ging en op een gegeven moment kregen we een kleine woordenwisseling , omdat hij vindt dat we vanaf nu de radiator `s nachts aan moeten laten staan. En ik wil dat dus niet omdat ik het dan te warm krijg. Ik kan namelijk niet goed tegen de hitte en heb ook niet echt het gevoel dat het te koud is in onze slaapkamer.

Mijn vader heeft het hele gesprek meegekregen en werd boos op mij.

Volgens hem hoort Isabella in haar eigen kamer te slapen en kweken we zo een verwend nest dat straks niet meer in haar eigen bedje wil slapen.

Mijn moeder probeerde de boel te sussen maar mijn vader bleef maar doordraven.

Ik weet dat hij het goed bedoelt. Maar ik word soms kriegel van de manier waarop hij iets zegt en door blijft zagen over een onderwerp. Het maakt me soms onzeker.

Ik respecteer zijn mening maar vindt het zo jammer dat hij de mijne niet respecteert.





Maarre … wat vinden jullie daar van… een baby in de slaapkamer?

Hoi,

Gewoon lekker op je slaapkamer houden hoor met de verwarming uit… Er komt genoeg warmte van jullie 3 af…



Veron is met 6 weken op zijn eigen kamertje gaan slapen maar we missen hem nog steeds elke dag… Ik ga het nu niet meer terug draaien natuurlijk…

Wij wilden het eerst tot ong 6 maanden bij ons laten liggen maar Veron was zo’n grote beebie (9 pond bij de geboorte) dat hij al snel niet meer in de wieg paste en toen papa ziek werd (buikgriep) hebben we hem snel op zijn eigen kamertje gelegd met de hoop dat hij niet ziek zou worden (werd hij overigens wel)…

Wij missen hem meer als hij ons geloof ik…



Je moet gewoon doen wat je gevoel je ingeeft hoor…



gr Patricia

tom sliep eerste in zijn wieg en later in zijn eigen ledikant direkt naast ons bed.



maar zo rond de 4-5 maanden werd hij onrustig als wij naar bed gingen en kon niet doorslapen. toen hebben we hem met bed en al naar zijn kamertje verhuist :inlove:



ow en toen hij nog in zijn wiegje lag liet ik hem een aantal van zijn slaapjes overdag op zijn eigen kamer in zijn eigen ledikant doen…om te wennen.



goede tip over natuurlijk ouderschap :thumbup: kijk daar maar eens



en met je vader eens een gesprek hebben over wederzijnde respect :wink: :hug: -uit hoe jij je woorden kiest denk ik dat je dat prima zonder in verwijten over en weer te vallen kan :wink: -

Lara heeft ongeveer een week bij ons op de kamer geslapen en is daarna naar haar eigen kamertje gegaan maar wel in de reiswieg, nog niet in het ledikant omdat ze daar nog veel te klein voor was.

We hebben dit gedaan omdat we graag met het raam open sliepen en we dat iets te koud voor haar vonden omdat ze precies op de toch zou liggen als ze bij ons op de kamer slaapt.



De CV aan op haar kamer hebben we niet, het is meestal s’nachts 16 a 17 graden bij haar en dan slaapt ze in een winterslaapzakje met korte mouw onder een laken en dekentje.

Dit gaat heel erg goed en ze heeft het nooit koud, alleen de handjes maar dat is niet zo erg. Dat hebben meer babies.



Ik vind het raar dat je vader niet open staat voor jou mening, jij voedt het kind toch op, hij niet. En ik denk dat als je het straks goed aan pakt met haar dat ze echt geen verwend nest wordt hoor. Je voelt heus wel aan wanneer het zover is om haar naar haar eigen kamertje te brengen.



Toen wij dat de eerste keer deden, hadden we nog gewoon de babyfoon bij het bed staan, maar aangezien Lara soms s’nachts wel wakker wordt en hele verhalen aan het babbelen is, terwijl ze geen honger heeft of een volle luier, hebben we dat inmiddels ook niet meer, want we worden daar toch wakker van. En we horen haar zo ook wel zonder babyfoon. Maar dat zijn allemaal dingen van gevoel en dat kan niemand anders aanvoelen alleen jij.



Groetjes van Dijanka

hoi



het belangrijkste advies wat ik jouw kan geven is gewoon naar je eigen gevoel te luisteren.



de verwarming aan lijkt me totaal niet nodig want zoals de andere ook al zeggen stralen jullie zelf al genoeg warmte af.

En ze zeggen dat de verwarming aan bij de baby niet goed is :?



ik zelf doe het heel soms ff als fransje mee naar benden gaat om de kou uit zijn kamertje te halen bijv.



fransje slaapt vanaf dat hij 2 weken was op zijn eigen kamertje want werd echt van al zijn geluidjes wakker zelfs van het ademen werd ik al wakker.



hopenlijk kan je het goed met je partner overleggen en laat hem maar wat lezen over dat een verwarming aan meestal niet nodig is of het moet wel heel ijs koud zijn maar dat lijkt me sterk

Hadewijch heeft de eerste zes maanden bij ons geslapen. Zonder problemen verhuisd naar haar eigen kamertje.



Vertel je man a.u.b. dat te warm erg ongezond is, of laat het anders het CB doen als dat meer indruk maakt. Te warm vergroot ook de kans op wiegedood. En dat vind hij vast belangrijker dan een verkoudheidje.



Wat je vader betreft, mijn vader was ook zo, waarschijnlijk nog een graatje erger. Het enige wat hielp was resoluut het gesprek afkappen. Hopelijk gaat het bij jou beter, succes.

Zoals al gezegt zet geen verwarming aan!!!



Ik had Mischa na week 1 op zijn eigen kamer, omdat ik dat prettiger vind en ook beter. Maar goed daar zijn de meningen over verdeelt en dat moet iedereen voor zich zelf weten lijkt mij.

Jullie voeden jullie kindje op, dus lekker doen waar jullie je goed bij voelen.

Ja idd zoals nog al gezegd geen verwarming op de kamer.

Vind dit zelf heel ongezond en boven is er helemaal niks van verwarming.

Het is bij ons wel heel koud hoor tussen 11 en 15 graden.



Maar Kitana slaapt lekker door en geeft van de koude geen last smorgens heeft ze het lekker warm.

Zij slaapt bij ons op de kamer.

Dit omdat er in haar kamer nog werk is nieuwe ramen, … ook vind ik dat een baby wel tot 6 maanden op de kamer van de ouders kan.

Fenna slaapt nog steeds lekker bij ons, is beter voor het kind en ook voor ons omdat we zo beter slapen.

Zeker geen verwarming aanzetten! Die discussie hebben we ook gehad hier. Hub is ook een kleum en heeft nu een elektrische deken :slight_smile:

Na de verhuizing is onze dochter van toen 4 bij ons op de kamer komen te slapen, omdat er pas één kamer “klaar” was.

We zijn nu 2 jaar verder en ze ligt nog steeds bij ons… Naar tevredenheid van ons alledrie.



Nu ben ik zwanger van de tweede en zijn we B’Elanna haar kamer boven aan het opknappen.

Zij krijgt straks haar prinsessekamer en de baby komt bij ons, zolang onze eigen slaapkamer en de tweede kinderkamer nog niet klaar zijn…



Zonder verwarming, want dat geeft zo’n droge lucht.

Mocht je man twijfelen of het te koud is, leg dan eventueel een kruikje in de wieg…



Lekker bij je laten slapen en ervan genieten…

Eva slaapt ook nog bij ons op de kamer. Erg makkelijk met de borstvoeding! En eerlijk gezegd moet ik er nog niet aan denken om haar al op haar eigen kamertje te leggen. Het wordt ook geadviseerd omtrent wiegendood: eerste 6 maanden op de ouderslaapkamer laten slapen. Maar dat moet ieder voor zich weten…En wat de verwarming betreft: die hebben we 's nachts op 18 graden staan. We hebben nl. enkel glas op de slaapverdieping en dat is niet bepaald warm (vinden wij).

hoi,



marit heeft tot ze ongeveer drie maanden was bij ons op de kamer gelegen. Eerst in het wiegje en later in de ledikant. Op een gegeven moment vond ik dat ze op haar eigen kamertje kon, omdat we ook wel weer wat privacy :mrgreen: wilde.



De verwarming hebben wij nooit aangehad, mss alleen de eerste week dat ze geboren was.

Yeline heeft tot 3 maanden bij ons op de kamer geslapen en nu slaapt ze alleen nog maar bij ons in dr campingbedje als ze ziek is of als mijn man de nacht weg is.



Gewoon lekker doen waarbij je je goed bij voelt het is jullie meisje :wink:

Linda, er loopt ook een discussie via http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=32849. Misschien kun je daar nog wat handige dingen uithalen?

Hier sliep onze dochter totdat ze anderhalf was bij ons op de kamer. Ze ging naar een eigen kamertje omdat ik zo’n 6 maanden zwanger was van de tweede en we haar wilde laten wennen voordat baby 2 geboren zou worden. Als ik niet zwanger was geworden sliep ze waarschijnlijk nu nog bij ons. :wink: Ik vond het behalve fijn omdat ze zo dichtbij was, ook ideaal met de borstvoeding en toen ze naar haar eigen kamertje ging was ze ook wel min of meer oud genoeg om het te snappen, ook dat de spulletjes die we hadden uitgekozen in het kamertje voor haar waren. Ze vond het heel spannend, sliep eigenlijk vanaf het begin heel goed daar. Ik vond het vreselijk dat ze zo ver weg lag (tien stappen, maar goed).

En ik zou het zeker niet te warm maken op de kamer, ik geloof dat een kamer waar baby slaapt iets van 15 tot 18 graden moet zijn. Redelijk koel dus.

Hier ook nog even een commentje… Hier hebben wij na thuiskomst van onze kleine man, hem maar 2 weken op onze kamer gehad, ik had dit graag langer gewild, maar omdat Valentijn erg veel kreunde in zijn slaap kon mijn vriend niet goed slapen en die moest er wel weer vroeg uit en met een fris en fruitig hoofd op zijn werk verschijnen :wink: Dus toen met reiswieg en al in zijn ledikant gezet op zijn eigen kamer (hij was nog heel erg klein toen hij thuiskwam, dus ledikant verzoop hij in!). Dit is allemaal zonder problemen gegaan voor hem, maar ik ervaarde het als weer iets wat niet zo kon gaan zoals ik het graag had gewild :cry: Maar ja, geven en nemen he :wink:



Een goede kamertemperatuur voor kleintjes is ergens tussen de 15 en 18 graden zeggen ze. Een warme kamer, verhoogt idd zoals eerder gezegd de kans op wiegendood. Een verwarming maakt de lucht weer erg droog wat ook weer niet goed is voor de luchtwegen van je kleine. En een verkoudheid wordt niet veroorzaakt door kou hoor, zeg dat maar tegen je vriend :wink: Dit wordt veroorzaakt door een virus, net als bij volwassenen. Een “koele” kamer heeft daar dus geen invloed op :wink:



En wat je vader betreft, tsja, dat is heel vervelend, maar kan ik verder weinig over zeggen, ik ken jou en je ouders niet, dus waag me daar ook niet aan. Het is alleen jammer dat het zo is gebeurd :hug:



Succes met je beslissing :thumbup:

Indien jullie het prettig vinden de kleine op de slaapkamer lekker blijven doen. Het beste is als de kleine slaapt in een kamer waar de temperatuur tussen de 15-18 graden is, dat is het gezonds, omdat dan ziekteverwekkers minder kans hebben dan bij hogere temperaturen. En of dat nu in zijn eigen kamer is of op de kamer bij jullie maakt niks uit.



Bas heeft vanaf dag 1 op zijn eigen kamertje gelegen, want anders kan ik echt niet slapen, wordt nu al wakker van elke kik, terwijl er toch 2 deuren tussen zitten. Bij Bas op zijn slaapkamer is het vaak maar 13 graden en meneer is nog geen een keer verkouden geweest (afkloppen).

Hebben jullie de beeb in een wiegje of in de kinderwagenbak?? Ik heb namelijk geen wiegje dus ligt lars bij ons op de kamer in zijn wandelwagen. Hij wil overdag wel slapen in zijn eigen ledikantje maar s’avonds niet. Ik vind dit niet erg maar wil wel graag weten of het geen kwaad kan dat hij in zijn wandelwagenbak ligt.



Snoepje

Ik denk dat ik dit in het begin ook ff ga doen, de wieg staat bij ons in de woonkamer en een ledikant op onze kamer, maar die vind ik nog zo groot… Als ze nu een hele nacht gaan doorslapen, leg ik haar wel in het bed, denk ik…