baby in andere omgeving dan thuis

Volgende week gaan we op vakantie.

De afgelopen dagen waren we niet thuis en ik heb iets ontdekt waar ik niet aan gewend ben: Lev trekt vreemde dingen niet :?

Hij slaapt thuis erg veel, is steeds maar hooguit 3 uur wakker, maar als we ergens anders zijn wordt hij dus helemaal onrustig he.

Niet slapen. In de auto slaapt hij niet. In een vreemd huis slaapt hij niet.

Hij kijkt om zich heen met grote verbaasde ogen omdat alles nieuw en onbekend is, alsof hij alles wil snappen en in zich opnemen. Vervolgens wordt hij heel onrustig en kan niet meer slapen.

Gaan wandelen werkt ook niet want hij tuurt alleen maar om zich heen.

Doekje op zijn hoofd a la een papegaai is ook geen succes.

Ik vind het heel zielig voor hem want hij ziet er nu supermoe uit, en eenmaal thuis slaapt hij heerlijk, hij begon te stralen toen hij ons huis binnen kwam en was meteen ontspannen.

We hebben dus een kind die totaal niet bij onze leefstijl past 8) en dat vind ik best lastig.

Ik ben bang dat hij straks in de tent echt geen oog dicht gaat doen en dat hij dus helemaal oververmoeid gaat raken.

Misschien zie ik ineens teveel spoken hoor, maar na deze dagen maak ik me wel een beetje zorgen of hij die vakantie wel gaat trekken. Tips?

Benthe had dat in het begin ook…

Ik heb er eerst even rekening mee gehouden, maar vond toch dat zij zich moest leren aan passen.

Ik heb haar gewoon meegenomen naar andere dingen en haar het ritme laten aangeven.

Dus slapen wanneer ze echt moe werd, niet omdat het één uur was, maar dan maar om drie uur…

Hier was het een kwestie van kijken wat zij aangeeft en dat inpassen in onze dingen…

Inmiddels gaat ze overal mee heen en past zich lekker aan…

Zou gewoon lekker gaan en zien je zo best mogelijk op elkaar af te stemmen…

Succes en toch veel plezier

nou ik was ook wel van plan te gaan :wink:

vorig jaar was er iets met bevallen en toen gingen we niet :mrgreen:

Het is ook echt iets van de laatste tijd en ik vind het erg lastig, vanmorgen ging ik met saf&lev winkelen en toen werd het ook ellende. Hij werd er helemaal gek van. Het liefst ligt hij in bed te slapen. Ik was niet bepaald van plan de hele dag bij de tent te blijven omdat hij die rust alleen daar krijgt, maar ik ga hem ook niet de hele dag verplaatsen want dat vind ik gewoon zielig voor hem…

nu zijn we weer een paar dagen thuis en nu gaat het dus super he.

Ik denk dat ik in de vakantie gewoon een ritme in moet bouwen ofzo.

Lev is inmiddels 11 maanden…Merk je nu pas dat hij anders is dan jullie leefwijze??? Hoe heb je dat de afgelopen 11 maanden dan gedaan :think: Gewoon vraag hoor want ik herken het wel.

victor was namelijk net zo… En ook wij zijn niet er aan huis gekluisterd. (lees we zijn vaak de hort op) Wel s’nachts thuis maar dat heeft meer met mijn heimwee te maken :oops:

We zijn in de vakantie meestal 's morgens en tot na zijn middagslaapje bij het appartement geweest. Daar was genoeg te doen voor Max en tussendoor ook voor Victor. Na dat slaapje gingen we naar een stadje. beetje winkelen en eten en andere leuke dingen bekijken. Ideaal :thumbup: Zo had Victor zijn rust en konden we toch dingen doen.

Wat ik ook had gedaan was het bedegoed ongewassen meenemen. De geur van thuis zit er zo aan. ook alle knuffels ed mee en het voorleesboek wat we normaal ook altijd gebruiken. Eigenlijk ging het best goed.

de afgelopen 11 maanden hebben we geen gekke dingen gedaan. Nog niet op vakantie geweest, wel eens wezen logeren en toen sliep hij niet.

De vaste dingen accepteert hij prima, maar een nieuwe omgeving, dat wil gewoon niet zo.

Niet dat we daar nu pas achter gekomen, maar het werd me afgelopen weekend gewoon heel erg duidelijk…

Ik denk dat ik wel vaste slaapmomenten in ga bouwen, want als je m in de wagen zet op het moment dat hij hoort te slapen, dan zit hij je de hele tijd verstoord aan te kijken. Hij is wel lief hoor :inlove:

Hij is vast super lief! Ik ga hem vast nog eens spotten in de dierentuin :mrgreen: ( nee hij lijkt niet op een aapje maar we hebben ook een abonnement :wink: )

Die vaste slaapmomenten gaan vast goed. De eerste dagen misschien niet maar uiteindelijk went hij er aan.

Overigens is het wel heel prettig een kindje wat zo goed slaapt thuis. En ook wij hebben het eerste jaar bijna niets geks gedaan. Ons sociale leven lag een beetje op zijn kont. Maar nu gaat het weer als vannouds :mrgreen: Dus het is maar een paar jaar. Dit jaar en volgend jaar. valt te overzien toch? Daarna is het 16 jaar alleen maar makkelijk :angel:

xxxx