ik hoor mijn dochtertje nogal vaak duidelijk slikken, wijst dat op een pijnlijke keel of eerder iets refluxachtig? :think:
julia slikt ook altijd, ik denk dat de melk dan terug komt… zij slikt en slikt en slikt… en spuugt niet…
heb het ook tegen de arts op het cb gezgd, maar die reageerde er verder niet op!
Die van ons deed dat ook: verborgen reflux.
Huilt ze erbij?
ze is de laatste dagen enorm huilerig, en ja dat slikken zou wel reflux kunnen zijn. Hoe hebben jullie dat dan opgelost? Osteopaat? Gaviscon?
Drinkt ze de fles?
Misschien te groot gat in de speen of teveel lucht mee?
Eerst gaviscon, dan zantac, dan ostheopaat en vanaf dan de zantac afgebouwd…, heb het op 6w ontdekt, was toen op zijn ergst…
Gaat het nu om “veelvuldig” slikken, of om “hoorbaar” slikken?
Veelvuldig slikken kan inderdaad duiden op reflux, dit kan zoals al eerder geschreven is ook verborgen reflux zijn.
Indien het gaat om hoorbaar slikken (klokkend slikken) dan kan de toevoer van de melk te groot zijn en zou je een speen met een kleiner gaatje kunnen proberen.
Verslikt ze zich vaak?
ze verslikt zich af en toe bij het drinken ja, ze is nogal gulzig, ik probeer ze wel wat af te remmen maar dat lukt niet altijd goed met borstvoeding. In ieder geval ze krijgt nu gaviscon na de maaltijd en het gaat precies al wat beter. Dat slikken was trouwens maar af en toe vooral als ze veel weende, of zou dat slikken gekomen zijn door het vele wenen of het vele wenen door dat slikken.? :think:
@Liz wrote:
ze verslikt zich af en toe bij het drinken ja, ze is nogal gulzig, ik probeer ze wel wat af te remmen maar dat lukt niet altijd goed met borstvoeding. In ieder geval ze krijgt nu gaviscon na de maaltijd en het gaat precies al wat beter. Dat slikken was trouwens maar af en toe vooral als ze veel weende, of zou dat slikken gekomen zijn door het vele wenen of het vele wenen door dat slikken.? :think:
Je kan eerst de druk van je (.) afkolven…
deze vraag even bij het bvstuk stellen…
Het huilen komt ws. door de lucht die ze mee slikt en dat zeer in haar buik denk ik,daarom hoor je haar slikken ze kan het niet snel genoeg wegklokken… :hug:
Tjah, hier een extreme refluxer ( hernia diafragmatica + reflux… de hoofdprijs zeg maar)
En ze slikt heeul veel om de omhoog gekomen voeding weer naar beneden te krijgen, maar mijn vraag aan jou is hoest ze er ook bij ( en dan meer kuchend huilen) dat is ook een indicatie van reflux. Dan weet je of het echt lucht is of echt het zuur.
soms hoest ze wel een keer ja, maar da’s infeite maar max een keer per dag.
ruikt ze ook zuur uit haar mond?
Dit kan in combi met het vele slikken ook duiden op reflux.
Hier ook een refluxbaby