Mijn dochter is net gekrabt door de poes. Niet moedwillig, ze wilde afzetten en stond per ongeluk op dr handje. Het is nu een klein ‘sneetje’ niet diep, zag een klein beetje bloed. Ze gaf even een kick en meer niet. Ik heb het aangetipt met Betadine en even later weer afgeveegd, omdat ze dr handje in dr mondje doet.
Zou het verder kwaad kunnen?
ik heb vier poezen en ook hier hebben de meiden geregeld een kras van ze, niet dat mijn katten bewust slaan, maar ook door verkeerd springen/neerkomen, weg glijden etc, ik maak het ook even schoon met jodium en verder niks.
komt de poes buiten? als ze buiten komt zou ik even bellen ivm straatvuil
Hier geregeld een kitten die verkeerd springt (Ok, ze is groter dan kitten, maar ze valt onder de doelgroep.)
Ik maak het vaak goed schoon en doe er Jodium op.
Met katten die buiten lopen zou je evt wat meer moeten doen denk ik maar elk geval goed schoonspoelen.
Als je kat komt idd zoals de andere zeggen even aan de bel trekken!
@Angel & Luna wrote:
komt de poes buiten? als ze buiten komt zou ik even bellen ivm straatvuil
Hoeft niet, in de dktp prik zit ook tetanusvaccinatie en dat is wat je nodig hebt in zo’n geval.
Gewoon goed schoonmaken en verder gaat het best goed hoor :-*
@Mellie wrote:
@Angel & Luna wrote:komt de poes buiten? als ze buiten komt zou ik even bellen ivm straatvuil
Hoeft niet, in de dktp prik zit ook tetanusvaccinatie en dat is wat je nodig hebt in zo’n geval.
Gewoon goed schoonmaken en verder gaat het best goed hoor :-*
:doh: oh tuurlijk stom niet aan gedacht :oops:
Krabben zijn ze via inenting idd via beschermd, dus gewoon even ontsmetten en dat moet genoeg zijn.
Mocht iemand ooit een keer gebeten worden, bel dan wel meteen de huisarts/HAP. Als je echt gebeten word (dus tot bloedens toe, geen putje) dan is de kans groot dat het gaat ontsteken, en geloof me dat gaat binnen enkele uren.
Wat als ze niet ge ent is?
Want dat is ze namelijk niet. Wij hebben de keuze gemaakt om er aan t beginnen als ze een half jaar is.
als ze niet is geent heeft ze geen tetanus en is ze dus niet beschermd tegen straatvuil dus dan zou ik toch even bellen en dan heb je kans dat ze wel een prikje gaat krijgen
Yup, dikke kans dat ze dan alsnog tegen tetanus ingeënt word
Dat denk ik idd ook, zou dan even bellen om te overleggen, waarschijnlijk zullen ze adviseren om die nu dan wel te halen.