Baby en Peuter

Mogen die samen op 1 kamer slapen of zou je aanraden om dat niet te doen?

ben benieuwd naar ervaringen etc.

ja zou wel kunnen…

maar… :wink: dan zou je alle kleine spullen van de kamer moeten halen, zodat de peuter niks in het bedje kan gooien

Het kan idd, maar het ligt ook aan je kindjes. Mijn 2 zoontjes zijn beide heel verschillend met hun slaapgedrag en hier zou het dus niet gaan, omdat ze elkaar dan wakker zouden maken.

Hier geen ervaring mee, want wij hebben nog maar een kind.

Maar wij hopen ooit 3 kinderen te mogen krijgen, en aangezien de huizen met vier slaapkamers vrij dun gezaaid zijn binnen ons budget…

Ik heb me jouw vraag dus ook wel eens afgevraagd.

Ik denk zelf dat ik de baby toch het eerste jaar bij ons op de slaapkamer zou leggen, en dan na het eerste jaar wel verder zou zien…

wij hebben sinds ruim een half jaar Ruben en Minke op 1 kamer (toen was Minke dus 16 maanden en Ruben 21 maanden). Op dit moment verbannen we Minke naar het campingbedje in onze kamer om in te slapen omdat die nogal de neiging heeft een gezellig feestje te bouwen ipv slapen. Verder gaat het prima hoor. Vanochtend hadden ze ook weer dikke lol samen :inlove:

Wij hebben Jelmer dus op een eigen kamer vooral omdat die in het begin natuurlijk vaker wakker werd met de voedingen (momenteel is op dat vlak ook Minke weer de “boosdoener” met dromen enzo. Voor haar ben ik er vannacht wel uitgeweest, voor Jelmer niet :wink: ).

Verder denk ik dat het vooral goed te doen is als je goeie slapers hebt. Zoals vannacht dat Minke huilt, Ruben die maalt daar niet om en slaapt rustig verder. Andersom ook, als Ruben iets heeft (overgeven ofzo, licht aan, gedoe enz) slaapt Minke daar ook rustig doorheen :thumbup:

Het mag natuurlijk best. Heb ook wel eens ergens gelezen dat het best goed is, dat ze weten/voelen dat ze 's nachts niet alleen zijn etc etc. Het is hier vooral even practisch (wij willen de luxe van een aparte werk/computerkamer nog niet opgeven 8) ).

Hier hebben de kinderen altijd wel de slaapkamers gedeeld met broertjes/zusjes. Alleen het eerste jaar tot anderhalf jaar lagen ze bij ons op de kamer. De combinatie kleine baby/dreumes of peuter vind ik eigenlijk wel een beetje eng. Je weet niet wat zo’n dreumes of peuter met misschien wel de beste bedoeling doet.

Maar zo delen de oudste twee al hun kamer vanaf ze respectievelijk net 1 en net 2 zijn en dat is altijd prima gegaan.

Wakker worden van elkaars huiltjes ed komt eigenlijk nooit voor. Wat dat betreft gedragen ze zich precies als mijn man; ze slapen overal doorheen.

oohh waauw annemarie wat een oplossing :shock: :inlove: :inlove:

lijkt me ideaaaaaaaaal, (maar ook errug duuuur :eh: :shifty: )

gelukkig hebben mijn ouders die via mijn schoonzusje bij een kdv op de kop getikt voor een heel zacht prijsje omdat ze andere moesten kopen en nu staat ie dus bij ons :thumbup: . Wij hebben er een triplex-plaat opgeschroefd om te voorkomen dat Minke er zelf uitklimt. En aangezien Ruben dat hek van haar niet open kan krijgen zit ze er wel veilig tegen eventueel hardhandige liefkozingen ofzo van haar broer :wink:

He da’s handig Annemarie! Ben je niet bang dat Minke er zelf uitklimt?

alleen nog even een detail :mrgreen: Moet je me toch eens uitleggen hoe je maar 5 maanden tussen Ruben en Minke hebt zitten :wink:

@annemarie69 wrote:

gelukkig hebben mijn ouders die via mijn schoonzusje bij een kdv op de kop getikt voor een heel zacht prijsje omdat ze andere moesten kopen en nu staat ie dus bij ons :thumbup: . Wij hebben er een triplex-plaat opgeschroefd om te voorkomen dat Minke er zelf uitklimt. En aangezien Ruben dat hek van haar niet open kan krijgen zit ze er wel veilig tegen eventueel hardhandige liefkozingen ofzo van haar broer :wink:

:wall: Ruben was natuurlijk ( :think: 3x12-4=) 32 maanden ofzo :mrgreen: je was nog aardig helder voor dat tijdstip :lol:

Ja, het is echt handig!

mm dat helder :think: miste dus gewoon het feit dat je er een plaat op geschroeft hebt! Maar het blijft handig!

hier past maar 1 woord: calvados :mrgreen:

alles met mate, maar ja zelfs met mate na twee jaar zwanger zijn en borstvoeding geven … komt weer helemaal goed!