baby en onweer

hai meiden…

wat is jullie advies over wat te doen bij onweer bij een baby…?

zoals floris die heeft nog nooit onweer meegemaakt,maar ik weet dat hij snel schrikt van harde geluiden en dan gaat huilen.

haal je bij onweer je kindje uit bed als hij wakker word van de onweer,of laat je hem/haar in zijn/haar bedje liggen en ga je er naast zitten als hij/zij er van begint te huilen?

als hij er dwars door heen slaapt zal ik natuurlijk niets doen,maar ik wil wel echt proberen te voorkomen dat hij bang gaat worden voor onweer.

vandaar mijn vraag.

Euhm, hier slaapt ze er gewoon doorheen.

Zelfs met het vuurwerk, en was echt veel vuurwerk in de straat.

Zei tegen hubbie het kan NOOIT dat ze hiervan door slaapt.

Maar mevrouw lag gewoon te snurken :).

Mocht je kindje wakker worden, zou ik hem absoluut niet eruit halen.

Maar wat over het bolletje aaien en gerust stellen :slight_smile:

Hier schrikken ze ook van knallen maar niet als ze slapen hoor…

Maar goed…

Floris is nog zo klein, als hij wel wakker zou worden zou ik hem pakken en knuffelen…

Haha zie nu pas dat ik totaal ander advies geef als Romata…

Waarom zou je hem er absoluut niet uithalen dan???

Mijn zoontje schrikt ook heel snel als hij wakker is, maar als hij slaapt blijkbaar niet. Het onweerde flink gister hier, maar hij is er niet wakker van geworden.

Als hij echt zou schrikken en huilen, dan zou ik even naast hem gaan zitten tot hij weer in slaap valt, maar ik ben sowieso niet zo van hem uit zijn bedje halen. In bed is in bed, en dan haal ik hem er niet snel uit als het nacht is. Maar ik heb het nog niet meegemaakt :smiley:

@Madre wrote:

Hier schrikken ze ook van knallen maar niet als ze slapen hoor…

Maar goed…

Floris is nog zo klein, als hij wel wakker zou worden zou ik hem pakken en knuffelen…

Haha zie nu pas dat ik totaal ander advies geef als Romata…

Waarom zou je hem er absoluut niet uithalen dan???

als hij echt in paniek zou zijn kan ik het toch niet laten om hem er uit te halen en hem flink te knuffelen (daar ken ik mezelf wel voor)

maar mijn moeder was altijd doodsbang voor onweer en dat heeft er ook voor gezorgt dat ik ook bang voor onweer werd…dat wil ik floris dus niet aan doen snap je? inmidels ben ik er niet meer bang voor trouwens.

Snap ik…Ik zou dus doen wat goed voelt…Maar zo’n klein ding dat wakker is geschrokken van de onweer zou ik gewoon een dikke knuf geven hoor.

okidoki…thankss lady’s :-*

Ik vind onweer zelf nog steeds een beetje eng moet ik zeggen.

Waarom ik mijn kindje er niet uit zou halen…

Als ik haar eruit haal, denk ze dat ze eruit mag blijven en is ze klaarwakker.

Daarom zou ik liever haar gerust stellen in der eigen bedje.

En het eruit halen, blijf je dat dan ook doen als ze ouders zijn en een knuffel geven…

Dan heb ik het idee dat ze er juist bang van worden.

Maar ja iedereen doet het op zijn eigen manier.

Je moet het doen, waar jij je prettig bij voelt.

Mik sliep er altijd door heen, Tes heeft het nog nooit mee gemaakt.

Als je kindje wakker zo zou worden zou ik hem er gewoon uithalen en gerust stellen als hij huilt. Hoe kamler jij bent, des te minder eng vind je kindje het.