Baby en griep?

Hier zijn we massaal aan het grieppen… niet leuk dus.

Maar nu vraag ik me af hoe het zit met de baby, hij is nu ook al 3 dagen goed ziek en huilt bijna alleen maar heel de dag. Heeft dus duidelijk buikpijn en zijn luiers liegen er ook niet om. Af en toe spuugt hij ook iets.

Hij drinkt nog wel maar dat is wel gehalveerd met normaal en in meerdere porties.

Maar hoeveel tijd mag hier overheen gaan? Weet van de huisarts dat de 2 jarige niet langer dan 5 dagen ziek mag zijn, of dat hij beter moet gaan maar is dat ook zo lang voor een baby of langer of juist korter?

Ben aardig afgemat kan ik je vertellen…

Iemand raad?

erg he, kleintjes die ziek zijn!

ik lees geloof ik altijd dat je met baby’s juist niet te lang moet wachten…ze drogen bijvoorbeeld veel sneller uit, maar gelukkig drinkt jouw kindje nog vaak dus dat is positief!

ik zou morgen naar de huisarts gaan, omdat het anders ook weer weekend is en omdat je beter te vaak dan te weinig naar de huisarts kan gaan (zegt mijn huisarts zelf)

sterkte!

Met kleintjes nooit risico nemen, ga gewoon even langs de ha om alles te laten checken… Griep is voor gezonde volwassen niet risicovol, maar voor zuigelingen en ouderen volgens mij wel…

goed de plasluiers in de gaten houden en of hij allert blijft.

Beterschap en sterkte!

Voor een baby is dat korter hoor! Wij afgelopen week vreselijk lopen tobben met een buikgriepende Sam. Om uitdroging te voorkomen moet een zuigeling minstens de helft van zijn normale hoeveelheid voeding binnenkrijgen. Het liefst nog driekwart. 2 Plasluiers op een dag is het minimale wat ie moet plassen.

Hier ook nog geprobeerd uitdroging te voorkomen met ors maar dat werkte niet omdat Sam het absoluut niet bliefde.

Verder natuurlijk wat er al gezegd is, gewoon laten checken bij de ha!!!

Sterkte en beterschap!

zoals al gezegd, uitdroging kan heel snel gaan bij die kleintjes

óók als ze nog wel redelijk drinken (en zelfs als ze wel ORS binnen krijgen zoals bij onze zoon)

ik hoop dat het ondertussen beter gaat en beterschap :hug:

Idd goed plasluiers enz in de gaten houden.

Heeft hij ook koorts? Dan zal ik nl helemaal niet te lang wachten met de ha inschakelen!

Beterschap!