Baby en dreumes

Heeft iemand ervaring of misschien een tip voor ons.

Shane 1,5 jaar slaapt geweldig tot nu toe geen problemen.

Marley slaapt nog steeds bij haar mama’s op de slaapkamer inmiddels in een ledikant want wieg werd te klein :frowning: inmiddels is Marley bijna 6 maanden en we vinden dat het echt tijd wordt voor Marley om te gaan verhuizen naar de slaapkamer van haar zus samen op een kamer want meer ruimte is er niet.

Marley slaapt alleen nog steeds niet door. 's Avonds om half twaalf krijgt ze nog een laatste fles en soms wordt ze om 3.00, 5.00, 6.00 wakker ze heeft geen vaste tijd. Ze gaat meestal woelen en meestal geven we dan haar speen en nemen haar bij ons in bed omdat we andershelemaal geen slaap meer krijgen tussen ons in slaapt ze geweldig :inlove: de volgende fles krijgt ze meestal als ze erom vraagt en dat is gemiddeld tussen 8.00 - 9.30

Nou vragen wij ons af is het al verstandig om haar over te ztten of moet je juist wachten en hoelang dan nog?

alvast bedankt voor de reacties

Zoals je in mijn banner ziet, hebben wij 2 dames die ook erg dicht op elkaar geboren zijn. En ook wij hebben maar 2 slaapkamers: 1 voor de kinderen en 1 voor ons. Onze jongste sliep al vrij snel op de kamer bij haar zusje (na een week of 8 geloof ik) en sliep ook nog niet door.

Ja, het is wennen de eerst paar weken. En ja, je zit wel eens met 2 huilende kinderen tegelijkertijd omdat de 1 wakker is geworden van de ander (die ziek is, heeft gedroomd of wat dan ook). Maar het valt mij eigenlijk wel mee. Gek genoeg slaapt de ander vaak door het gehuil heen. Ook bij de avond en nachtvoedingen van Nik eigenlijk weinig problemen gehad.

Wij hebben de oudste indertijd wel verteld dat Nik bij haar zou komen slapen. Hebben Nik volledig betrokken bij bedritueel van Lotte. Als we merken dat het huilen niet makkelijk stopt dan nemen we degene die wakker is geworden even mee naar onze slaapkamer of naar de woonkamer om even tot rust te komen. Gaat eigenlijk vanzelf.

Gewoon doen dus :smiley: en je kan altijd nog een camping bedje in je eigen slaapkamer zetten als het een avond wat minder gaat.

Oh ja, schiet me nog wat te binnen. Wij zijn de eerste 2 weken begonnen met de jongste alleen overdag op de “nieuwe” kamer te laten slapen zodat zij kon wennen.

Hoi Ellen,

Bedankt voor je reactie en ik zie het aan je banner :wink: maar jullie waren er snel bij met twee maanden al.

We gaan het vannacht proberen en we zien wel waar het schip strand of hoe vroeg de dag gaat beginnen. het zal voor de meiden ook wennen zijn. Shane is er al op voor bereid :wink:

Ben benieuwd hoe het is gegaan???

@L word fan wrote:

Hoi Ellen,

Bedankt voor je reactie en ik zie het aan je banner :wink: maar jullie waren er snel bij met twee maanden al.

:smiley:

Wij hebben 3 jaar moeten wachten voordat ik zwanger raakte van Lotte. Vandaar dat we allebei het idee hadden dat we wel weer een heel traject in zouden moeten voor een volgende zwangerschap. Maar ik was nog maar net een maand gestopt met de borstvoeding van Lotte en voila! Zwanger! Wat een prachtig cadeautje! Het is even aanpoten, 2 van die kleine donders maar oh wat kan ik ervan genieten! :inlove:

Hoe is het vannacht gegaan???
Wij hebben 3 jaar moeten wachten voordat ik zwanger raakte van Lotte. Vandaar dat we allebei het idee hadden dat we wel weer een heel traject in zouden moeten voor een volgende zwangerschap. Maar ik was nog maar net een maand gestopt met de borstvoeding van Lotte en voila! Zwanger! Wat een prachtig cadeautje! Het is even aanpoten, 2 van die kleine donders maar oh wat kan ik ervan genieten! :inlove:

Hoe is het vannacht gegaan???

Hoi Ellen,

Sorry dat ik nog niet gereageerd had maar het is wat druk hier soms te druk om op het forum te komen :?

Ja dan snap ik het maar dat is zeker een mooi cadeautje dan :dance: en hoe bevalt jou het twee van die kleintjes zo dicht op elkaar?

Nou het slapen je geloof het niet maar het gaat helemaal geweldig :inlove: :dance: :wink: zaterdagnacht is Nance er wel twee keer uitgeweest vanwege dat ze aan het hoesten was maar ze sliep gewoon door :D en zondag was het hetzelfde en maandagnacht hebben we haar helemaal niet gehoord :dance: ze heeft doorgeslapen tot kwart voor acht :shock: terwijl ze bij ons altijd vroeger wakker was :shock: geweldig he eigenlijk hadden we deze stap eerder moeten nemen maar ja je durft niet vanwege de andere maar ze slapen dus allebei geweldig op 1 kamer :lol:

Wat goed dat het zo lekker gaat!!!

Hoe het is om 2 kleintjes zo dicht op elkaar te hebben?

De eerste 3 weken dacht ik echt " waar zijn we aan begonnen!"

Moest erg wennen om alles goed te plannen. Maar na een maand of 2 liep het goed en kon ik het een beetje laten gaan. Door Nik zo veel mogelijk in het ritme van het gezin te laten meedraaien, ging het gelukkig al snel vrij goed. Ook Lotte moest echt even wennen, maar zij is nu helemaal om (“MIJN zusje!”). Nu Nik 1 jaar is, en ook begint te lopen is het helemaal dolle pret. Ze stoeien ook veel samen en spelen soms ook met elkaar, of naast elkaar. Nadeel is dat ze hetzelfde speelgoed vaak leuk vinden en daar nog wel eens woorden over zijn. Samen spelen en samen delen is dus een hot-item bij ons in het gezin :wink:

Vind het nog wel lastig om voor ieder ook wat eigen tijd vrij te maken. Echt 1 op 1 tijd is er vaak nog niet. omt wel naarmate ze wat ouder gaan worden denk ik.

Dat snap ik dat het dolle pret is met twee meiden zo en dat sommige dingen een hot item zijn. Shane pakt hier ook het speelgoed van Marley maar geeft het ook wel weer terug :mrgreen:

Het is ook heel schattig om te zien hoe Shane bij Marley zo nu en dan de speen in de mond stopt erg lachwekkend en verterend :inlove:

Ritme is inderdaad fijn zeker als dat al snel voor elkaar hebt. Hier heeft het lang geduurd voordat Marley zich goed voelde daar bedoel ik mee ze huilde veel als ik weer wegging met Shane naar boven nu is het oké ze weet dat ik weer terug kom.

Dat komt straks wel 1 op 1. Hier kan je ook nog niet echt bezig zijn met Shane en spelen want ze fladdert erg en kan moeilijk der concentratie vasthouden maar dat heeft ze van mij :frowning: als dat straks op school maar geen groot probleem wordt. Marley vindt het helemaal geweldig 's avonds laat dan krijgt ze alle aandacht en dan giegelt en geit ze zich helemaal in de rondte :lol:

Soms heb ik wel het gevoel dat het wel druk is maar aan de andere kant geeft het wel veel gezelligheid en plezier en liefde binnen ons huisje :wink: