baby Einstein

Wie kent dit…???

Ik heb net zitten kijken en ik vond het belachelijk gewoon.

Het draaide om de muziek van Brahms, Hongaarse dans no.5 en het verhaal wat ze erbij hadden verzonnen ging over egypte, pyramiden, hierogliven en alle aanverwante onderwerpen wat bij egypte hoort…

Dat rijmt toch niet met elkaar???



Ik vind het idee erachter wel goed hoor, dat kinderen wat cultuur en muziekgeschiedenis leren op een speelse manier…

Je hebt helemaal gelijk, het klopt niet…



Maar ja…onze dochter is er gek op en de klassieke muziek blijft echt hangen bij haar, ze loopt het regelmatig te nurie-en…



Dus ja…kind wint! :mrgreen:

Wessel vond het ook boeiend hoor…

en ik stoor me er niet aan als herkomst muziek en plaatje niet kloppen met elkaar. En de kinderen ook niet dus.

Ik ken ze ook … beethoven, rembrant, ik geloof dat we er een stuk of 4 hebben.

Tja ik vind er dus niets aan (Tiktak vind ik leuker) maar die van 4 vindt het geweldig en die van 1 nu ook …



Maar het is idd wel ver zoeken naar de link tussen de muziek en de dingen die ze naast elkaar gezet hebben … hele creatieve geesten waarschijnlijk die dat bedacht hebben :?

Vind die met de dieren wel (dieren in de buurt en dieren uit de hele wereld) erg leuk, maar de rest :roll:

Die taallesjes slaan echt helemaal nergens op!!

Hmmm…zegt me niks…is het van Nederlandse bodem? :think:

ik ken alleen die van dieren in de buurt en die vind ik erg leuk. De kleine man kijkt en luister er erg geboeid naar en ik vind het persoonlijk leuker dan kabouter plop of de tweenies :wall:



Maar welke hebben jullie dan die zo gek is? Begrijp ik goed dat jullie bedoelen dat de klassieke muziek niet past bij de plaatjes… Moet eerlijk zeggen dat dat mij persoonlijk helemaal niet boeit… Het zwanenmeer mag van mij best bij plaatjes van de sterrenhemel zeg maar :wink:



natas

Yuri heeft de dvd vormen leren van baby einstein en hij is er helemaal gek van! Ik ken de liedjes uit mijn hoofd inmiddels :mrgreen:

En het werkt hij kent inmiddels een driehoek, circel en vierkant. Toch best knap! Die andere ken ik niet maar klinken wel minder leuk als ik het zo hoor…