Niels is ruim 3 maanden en weegt ruim 6 kilo. Tot nu toe gaf ik alleen BV. Sinds een paar weken geef ik hem af en toe ook een flesje (soms kunstvoeding soms gekolfde melk). Ik kolf dan wel om mijn produktie goed te houden. Desondanks heb ik het idee dat mijn melk terugloopt… Niels komt overdag om de 3 a 4 uur en soms 's nachts om de 3 uur. Ik trek dit niet echt meer, zeker als ik over twee weken weer moet werken…
Wat mij opvalt (en wat misschien wel het probleem is) is dat hij maximaal 120 cl drinkt uit een flesje, al van alles geprobeerd maar dat is echt de max. per keer (vaak een stuk minder: 90 cl). Heb het idee dat hij gewoon van de kleine slokjes is maar dan wel vaker op een dag… Vooral 's nachts (ik geef dan de borst) wil ik hem eigenlijk niet laten huilen (zeker als dat van de honger is). Maar hoe kan ik proberen om hem per keer meer te laten drinken? Het kan best zijn dat ik binnenkort toch overstap op kunstvoeding, maar de schema’s zoals op de verpakkingen gaat zo natuurlijk nooit lukken (hoeft ook niet perse) maar het zou fijn zijn als hij toch vooral ’ s nachts wat langer ertussen laat…
Het is zwaar he. Zo vermoeiend als hij s nachts ook nog vaker komt. Ik kan je helaas niet helpen. Ik heb een meisje (5,5 maand) wat ook maar heel weinig drinkt iedere keer (100-150 ml). Ze zit nog op 5 voedingen. Dus zou ook wel tips willen hebben.
Tsja das nou het lastige van flesvoeding je weet precies wat erin gaat en wat niet.
Weet je hoeveel hij per keer uit borst drinkt?
Misschien ook niet meer dan dat?
Daarnaast moet hij wellicht wennen aan de andere smaak van de flesvoeding.
Ik zou me er niet te druk om maken, hij drinkt zonder te weigeren, dus geef hem even de tijd.
Probeer je tijden gewoon aan te houden, als blijkt dat hij er onvoldoende aan heeft en gaat huilen/vragen om voeding kun je verder kijken.
Voor de nacht kun je misschien de flesvoeding verdelen, bijv bij een fles van 150cc 2 schepjes normaal en 3 schepjes voor hongerige baby’s (beide merk nutrilon, schepjes verhouding verschilt soms per merk vandaar) , hierin zit een rijstebloem die zorgt dat de voeding wat langer in de maag blijft en dus je beeb langer verzadigd is
Gezien Niels nog te jong is voor de gewone Nutrix rijstebloem
Succes :hug: