Baby dood door hitte in auto

ik ben niet zo goed in plaatsen berichtjes met mijn i pad. Maar ik lees net op nu.nl, dat in België een kindje van 6 mnd vergeten is door haar vader. Hij had haar naar de crèche moeten brengen, dit vergeten en trof het kind dood aan aan het einde van zijn werkdag.



Ik blijf dit zo naar vinden, en blijf mezelf zo bewust mogelijk van wat ik aan het doen ben. Met dit weer zeker.

bah, ik blijf me er gewoon weer over verbazen dat toch elk jaar weer een aantal keren gebeurd :cry: .

Ik las het ook net…Het is toch niet te geloven dat je je kind gewoon vergeet!!!

Vind het onvoorstelbaar en verschikkelijk verdrietig!!! :cry: :cry:

De discussie hoe het toch kan is in de loop der jaren wel een paar keer gevoerd op KOK. Het was ook een keer een moeder die haar kind normaal nooit op die dag wegbracht, al met haar hoofd bij een vergadering was oid.



Misschien bracht die vader het wel nooit weg, meer met je hoofd bij je werk dan bij je kind, het was ook pas 6 maanden oud dus misschien niet goed in zijn systeem.



Kinderen wegbrengen en naar je werk gaan beteken gewoon eerst goed het ene doen en dan pas het andere. Ik denk dat het iedereen kan overkomen maar je vooral met heel veel bewustzijn het moet voorkomen.

Zoiets mag niet gebeuren. :cry: :cry:

Maar zoals jij al aangeeft misschien met zijn hoofd ergens anders geweest. Baby’tje die hij nooit wegbracht.



Met een Baby’tje of kind moet je alles een voor een doen. Niet al gaan denken aan je werk/vergadering of wat dan ook.

Zoveel mogelijk stress vrij zijn dan.



:vlinder: :kaars:

oh ik wilde helemaal niet de (idd reeds meerdere keren gevoerde) discussie opstarten hoor… maar ik blijf me er gewoon oprecht over verbazen dat het kan.



Dat je zo met je hoofd ergens anders kan zitten dat je je kind vergeet.

Al zo druk met je werk kan zijn dat je dat kind met die warmte in de auto vergeet met deze gevolgen :frowning: .



Misschien was mijn arbeidsethos daar wel te laag voor…

Ik snap heel goed dat het je blijft verbazen hoor, mij ook. En ik ben er als de dood voor, dat het gebeurt.



Waarom ik begon over die discussies omdat het zo makkelijk is om te roepen (niet dat jij dat deed) van hoe kan dat nou, en dat doe je toch niet, wie vergeet er nu zijn kind, en ik zag het al weer gebeuren.



Maar ik heb in diverse programma’s/artikelen onderhand ook wel het persoonlijke grote leed van dergelijke ouders gezien.



Roel ergert zich vaak aan mij, omdat ik constant van alles kwijt ben. Dan zeg ik van mijn hoofd zit gewoon te vol en ik moet aan teveel dingen denken ofzo. Gelukkig ben ik nog nooit een van mijn kinderen kwijtgeraakt



:shifty:

te verschrikkelijk en mijn conclusie was ook eerst hoe je je kind kan vergeten maarja… Wat Bella zelf al zei, misschien heeft ie zijn kind nog nooit eerder naar de creché gebracht.

Wat een verschrikkelijk triest bericht zeg :cry:



:kaars:



Wat ik me dan wel afvraag; zou een crèche niet gaan bellen als er een kindje niet verschijnt?

@marieke_dm wrote:

Wat een verschrikkelijk triest bericht zeg :cry:



:kaars:



Wat ik me dan wel afvraag; zou een crèche niet gaan bellen als er een kindje niet verschijnt?




Precies… daar dacht ik ook al aan.



Toen ik mijn zoon pas een half uur later bracht hadden ze van het kdv al gebeld.

Ik heel verbaasd, maar nu jij dit zegt vindt ik het heel correct.

verschrikkelijk bericht, kreeg er kippevel van als ik dan naar m`n kleine meisje kijk, moet er niet aan denken :cry:

verschrikkelijk…



mijn gedachte was idd ook… zal de creche het kind niet hebben gemist…

naar mijn weten bellen ze bij ons kdv toch echt als een kind wel op de lijst staat maar er niet is…

Een jaar of wat geleden toen er ook zoiets was heb ik nog speciaal tegen kdv gezegd dat ze ons moeten bellen als Nena er zomaar niet zou zijn. Dat wij altijd netjes afbellen als ze niet komt.



Maar kan me wel voorstellen dat ze pas rond 9.30 bellen omdat het dan ech duidelijk is dat we niet komen. En volgens mij heb je met dit weer niet lang nodig, in de ochtend valt het wellicht nog mee.

Vind het ooke cht verschrikkelijk… :hug:

verschrikkelijk toch… en hoe het kan, tja… je weet t niet he, alles kan gebeuren.



Dat arme kleine kindje, maar ook die arme vader die gewoon zn kind gaat ophalen en haar dan zo moet aantreffen in de auto… :cry:

Op zo’n moment ben ik altijd blij, dat ik enorm luidruchtige baby’s heb gehad en dat ik altijd met de bakfiets ga. Maar pfoef, hoe komen deze mensen hier ooit overheen?

De militair kwam woensdag rond 8 uur met zijn dochtertje aan op het militair kwartier Elisabeth, waar ook een crèche is. Rond 16 uur begaf hij zich naar de crèche, overtuigd dat hij zijn dochtertje daar had afgezet. De baby was daar echter niet aanwezig. Even later vond hij het meisje dood terug in het kinderstoeltje op de achterbank. Het meisje kwam om het leven door oververhitting. Volgens het Brusselse parket gaat het om een onopzettelijke doodslag. Een onderzoeksrechter wordt gevorderd in het dossier.



26/7/2012 01:01 | Door COR 939, Bron is van …belga.be



Dan snap ik de creche daar niet. Hadden zij niet kunnen informeren waar het kindje was?

Afschuwelijk.



Wat ik mij afvraag, Zou het in de winter ook voorkomen dat kinderen op de achterbank vergeten worden maar het door gebrek aan hitte overleven?

@ingelke wrote:

De militair kwam woensdag rond 8 uur met zijn dochtertje aan op het militair kwartier Elisabeth, waar ook een crèche is. Rond 16 uur begaf hij zich naar de crèche, overtuigd dat hij zijn dochtertje daar had afgezet. De baby was daar echter niet aanwezig. Even later vond hij het meisje dood terug in het kinderstoeltje op de achterbank. Het meisje kwam om het leven door oververhitting. Volgens het Brusselse parket gaat het om een onopzettelijke doodslag. Een onderzoeksrechter wordt gevorderd in het dossier.



26/7/2012 01:01 | Door COR 939, Bron is van …belga.be



Dan snap ik de creche daar niet. Hadden zij niet kunnen informeren waar het kindje was?




Jeetje. Hij is dus ook nog de auto uitgestapt bij zijn werk, vervolgens weer in de auto gestapt, naar de creche gereden en daar wéér uitgestapt, en al die keren is het hem niet opgevallen dat zijn kind in de autostoel op de achterbank zit? Hóe kun je dat niet zien, al die keren? God, wat immens verdrietig. :frowning:



Overigens: het kdv hier belt ook niet na als kinderen niet komen opdagen.

Ik begrijp uit de tekst dat de creche in hetzelfde gebouw zit als waar deze man werkt…dat hij dus niet tussendoor in zijn auto is gestapt…

Dat maakt het uiteraard niet minder triest :cry: