Baby die geen KV wil?

Hoi allemaal,

Ik geef momenteel nog volledige BV, echter wil ik 1 voeding door KV vervangen, gewoon om haar aan te wennen dat ze ook dat kan drinken en voor mezelf om het kolven eens echt goed onder de knie te krijgen.

Ik heb de Nutrilon Hypoallergeen gekocht alleen moet Novi er echt niets van hebben en dat is nog maar zachtjes uitgedrukt :shifty:

Het ligt volgens mij niet aan de fles, want afgekolfde melk uit fles drinkt ze wel…

Nou heb ik gelezen dat bij Nutrilon Hypoallergeen de eiwitten een speciale behandeling krijgen en daardoor de melk anders smaakt dan de standaard, kan het zijn dat Novi de hypo misschien echt vies vindt en wellicht de standaard wel zal drinken?

Dit staat op de site van Nutrilon:

Daarom krijgen de eiwitten in Nutrilon Hypo-Allergeen een speciale behandeling; ze worden als het ware in stukjes geknipt. Zo herkent het lichaam ze niet als koemelkeiwit en ontwikkelt je kindje minder snel een koemelkallergie. De speciale eiwitbehandeling zorgt er wel voor dat de hypoallergene opvolgmelk anders smaakt dan de standaard opvolgmelk. Maar baby’s drinken het graag.

onze middelste wou het ook niet drinken… toen ik het geroken had… snapte ik hem volledig :oops:

Wat je nog zou kunnen proberen is om het eerst beetje te mengen met gekolfde melk en dan de verhouding steeds iets aan te passen. Voor sommige kindjes is dat de truc die het doet.

Ik heb nu net de Nutrilon standaard gekocht, kijken of ze die misschien wél accepteert, er was namelijk geen specifieke reden waarom we hypo wilde gebruiken, alleen omdat het volgens cb beter was…

Hebben jullie veel last van allergien dan in de familie?

Wij mochten meteen de normale voeding gebruiken omdat we beide geen allergie hebben.

Alleen daarom raden ze de hypo aan, legden ze mij uit.

Hoe is het nu?

nee, niet extreem, het was volgens cb de beste aansluiting op BV.

Inmiddels ook nutrilon standaard geprobeerd, maar ook daar moet ze niks van hebben…