‘Baby al na vier maanden gewone melk geven’
Uitgegeven: 9 juli 2008 10:04
Laatst gewijzigd: 9 juli 2008 10:08
MAASTRICHT - Het is beter kinderen al na enige maanden gewone koemelk en vast voedsel te geven. Dat zou de kans op huidallergie in de eerste twee jaar verminderen.
Dat stellen onderzoekers van de Universiteit Maastricht in het julinummer van het wetenschappelijke tijdschrift Pediatrics.
Onder leiding van Carel Thijs volgden onderzoekers het eetpatroon van 2800 zuigelingen en controleerden op huidallergie en eczeem.
Strijdig
De resultaten van het onderzoek zijn strijdig met wat doorgaans wordt geadviseerd. Allergie voor koemelk is een vaak onderzocht probleem.
Thijs stelt dat al na vier maanden gewone melk heel goed kan. Als de ouders na zeven of negen maanden daartoe overgaan is de kans op allergische huidreacties en eczeem groter.
© ANP
Ze weten ook niet wat ze willen he :roll:
Nee precies en daarom krijg je ooka ltijd die verhitte discussies wat wel en niet mag… :mrgreen:
En waarom die het wél doet en die weer niet en bladiebla…
Ach, volgens mij is er voor elke stelling/mening een passend onderzoek te vinden :roll: Het hangt er maar vanaf wie je ‘proefkonijntjes’ zijn en in hoeverre ze al aanleg voor het een of andere hebben. Ik trek me daar iig niets meer van aan en zal ook bij een 2e pas na 6maanden met bijvoeding beginnen. Wat een ander doet mag ie lekker zelf weten
Mijn vriend zei dit vanmorgen tegen me, hij hoorde het op de radio, ik geloofde hem zoals gewoonlijk weer eens niet tot ik het nu ineens zelf lees, ik ben een voorstander van borstvoeding, en geef borstvoeding als melk voor Jasly tot wanneer ik het kan, en bijvoeding vind ik pas nodig vanaf 6 maanden,
En dat juist om de redenen over dat allergie enzo,
Vreemd dat ze nu ineens met een conclusie andersom komen… :think: :?
:naughty: koeiemelk is gewoon voor kalfjes, die onderzoekers ‘zoeken’ het maar uit :mrgreen:
@Mellie wrote:
:naughty: koeiemelk is gewoon voor kalfjes, die onderzoekers ‘zoeken’ het maar uit :mrgreen:
Precies mellie. Ze zoeken het maar uit.
Moedermelk is het beste. Dus met andere woorden koemelk is beter en onze melk niet. Wat hun zeggen dan.
@Mellie wrote:
:mrgreen:
Ik vind dit dus een echte olvarit-onderzoek.
@karin wrote:
@Mellie wrote::naughty: koeiemelk is gewoon voor kalfjes, die onderzoekers ‘zoeken’ het maar uit :mrgreen:
Precies mellie. Ze zoeken het maar uit.
Moedermelk is het beste. Dus met andere woorden koemelk is beter en onze melk niet. Wat hun zeggen dan.
Ja en nee Kaar, ik doel nu specifiek op de koeiemelk uit de koeling he.
Baby’s horen gewoon tot een jaar mm of kv te krijgen (voordat ik beticht word van maffiapraktijken)
Ja ik weet wat je bedoeld melk uit de koeling.
Maar ik begrijp zoiezo dit onderzoek niet. Eerst zeggen ze je moet zolang bv geven en nu al na een paar maand.
En bij mij komt het dan echt over dat de melk uit de koeling beter is. Is ook wel goed, voor wat later ja. Maar bv melk is toch beter. En net als je al zegt van dat zijn voor die kalfjes. En onze melk is op onze baby gericht. Zeg maar. terwijl wij ook die melk drinken maar niet zo vroeg. Het word toch afgeraden om met koemelk zo vroeg te beginnen. Ze hebben het wel dat voorkomt allergieen. Maar je hebt ook nog koemelkallergie ja.
@Mellie wrote:
:dance:
Inderdaad Mellie.
Koemelk zit vol bestanddelen waar een kalfje snel groot van wordt, lijkt me niet gezond voor nog niet ontwikkelde maagjes en darmen van ukkies.
Geen idee wat nu de waarheid is. Elke onderzoeker heeft andere resultaten en ze zorgen alleen maar voor onzekerheid. Voor ze wat publiceren moeten ze eerst maar eens alle onderzoeken naast elkaar leggen en dan met een conclusie komen. Misschien is het wel beter dan bv, maar ik wil wel eens harde feiten zien (onderzoeksresulaten) ipv algemene mededelingen. En dat geld ook voor onderzoeken die het tegendeel proberen te bewijzen. De tijd zal het leren.
Ik ben benieuwd wat de standaard zal zijn als onze kids aan kids toe zijn later. Super fv (bv wat is dat?), Engels leren in de buik (kregen jullie dat pas als kleuter mama?), autostoeltjes geintegreerd in de autostoelen (zaten we vroeger in een stoeltje dat enkel met een gordel vast zat?), slapen onder een dekbed op de buik :roll:, een lijst met een miljoen verboden dingen om te eten en drinken tijdens een zwangerschap, 100 inentingen in het vaccinatieprogramma, thuisbevallen :shock: … was je wel helemaal lekker mama …
En wie weet groeien generaties erna wel buiten de buik. Maar nu sla ik wel erg door.
@Mutti wrote:
Ik ben benieuwd wat de standaard zal zijn als onze kids aan kids toe zijn later. Super fv (bv wat is dat?), Engels leren in de buik (kregen jullie dat pas als kleuter mama?), autostoeltjes geintegreerd in de autostoelen (zaten we vroeger in een stoeltje dat enkel met een gordel vast zat?), slapen onder een dekbed op de buik :roll:, een lijst met een miljoen verboden dingen om te eten en drinken tijdens een zwangerschap, 100 inentingen in het vaccinatieprogramma, thuisbevallen :shock: … was je wel helemaal lekker mama …
:mrgreen: :mrgreen:
Dan worden we als vreselijk oud en ouderwets gezien.....en zeggen wij 'nou, vroeger deden we het ook zo....en daar zijn we ook groot mee geworden' :lol:
:wall: :wall: :wall: :wall: :naughty: :naughty: :naughty: :silenced: :silenced: :silenced: