Baby aan één kant

Ladies,



wie heeft dit nog meer?

Ik ben nu 19+5 weken, en sinds een week of vier voel ik de kleine bewegen, voor een eerste kindje is dit best vroeg heb ik begrepen.

Heerlijk, en wat me steeds opvalt, is dat de kleine steeds aan de rechterkant zit, dit is het beste te merken als ik plat op de bank lig tv te kijken. Dan verschijnt er een bult, en het voelt alsof er een luchtbel opgeblazen word :lol: heel apart!

Kleintje heeft dus blijkbaar een voorkeurs kant!

En na het plassen duwt hij/zij ook vaak, aan de onderkant.



Wie heeft nog meer zoiets?



Liefs Carmen

hoi hoi!!



Die luchtbel die je voelt zou heel goed je baarmoeder kunnen zijn! Je moet maar eens kijken of je het kan vergelijk met als je smorgens wakker wordt en je moet nodig naar de wc of je dan ook die bult voelt. Door je volle blaas word je baarmoeder namelijk omhoog geduwd waardoor deze beter zichtbaar en voelbaar is!



Het zou heel goed kunnen dat je kindje al een voorkeurshouding heeft!!

Hier lag de kleine met de 20wk echo met het rechterhandje achter dr hoofdje, met de pretecho idem 6 weken later! Echt een houding favoriet!!

hoi,



ilona lag bij mij eigenlijk bijna de hele zwangerschap links.

ik denk dat ze toch hun favorite houding hebben :wink:





gr melanie

yep. Mijn Peanut ligt links met kont omhoog. Haar hoofd ligt rechts onder. Een beetje een dwarsliggertje dus. :mrgreen:

Hier ook kindjes met voorkeursligging gehad, maar dat komt omdat ik een schot in mijn baarmoeder heb. heb een normale en nog een hoorn er aan, aan de onderkant is het open. deze uk heeft besloten om in de kleine kamer te gaan wonen, maar verkast nu wel regelmatig naar de grotere ruimte, soort van 2-kamer appartementje dus! :lol:

Ja, hier ook. Zowel Kian als dit kleintje liggen het liefst met hun lichaampje aan de linkerkant en trappen me rechts.

ik heb het eens bijgehouden, het is toch anders dan als ik 's morgens naar de wc moet

de uk gaat het nu ook overdag steeds meer doen :mrgreen: voor m’n vriend wordt het ook voelbaar nu :smiley:

Bij mij ligt de placenta aan de voorkant. Daarom voelde ik de kleine in het begin ook steeds alleen maar onderin. Later ging ik de kleine ook bovenin voelen. Halverwege bleef er een “doof” stukje zitten.



Dat de placenta aan de voorkant ligt, kwam ik achter tijdens de 20-weken echo.



Doeiiii

Onze frummel ligt ook al weken met het ruggetje links en de voetjes rechts :wink:

Nathalie lag ook aan de linkerkant met haar ruggetje aan de buitenkant en kontje omhoog, die kon je ook zo vastpakken, handjes zaten beneden want daar voelde ik het geregeld kriebelen en haar voetjes zaten overduidelijk rechts ter hoogte van mijn ribben, die kon ik ook vaak zo vastpakken :inlove:

Maandag naar de VK geweest voor controle en die van mij ligt nu nog steeds rechts en met de kont naar beneden! Zo was het met Guus ook en die bleef heel dwars liggen met de kont naar beneden! Ook aan de rechter kant, nu hoop ik eigenlijk dat dit geen dwarskikkertje is en de favoriete ligging opgeeft en met zijn koppie naar beneden gaat liggen!



Dus hier ook een favo houding!

Wat leuk zeg!! Over 2 weken gaan we hem/haar zien, ik ben echt benieuwd of mijn idee hoe de kleine ligt overeen komt met wat op de echo te zien is :smiley: