Sinds een dag of 4 is Niels steeds minder gaan drinken. Van gemiddeld 3 x een fles van 180/200 cc is het naar bijna niks gegaan. Merk ook echt dat het elke dag minder wordt!
Gisteravond om 7 uur heeft hij maar 50 cc gedronken! Ik dacht dat hij misschien wel vannacht zou komen maar niks hoor. Vanochtend om 7 uur maar 70 cc gedronken. Hij drinkt uit een Tommee Tippee fles en speen (de enoge waar hij uit drinkt) en hij doet ook raar tijdens het drinken: de speen lijkt wel vacuum te zuigen… Zijn eerste twee tandjes zijn net twee weken door verder is hij wel vrolijk en heeft geen spuitluiers, tandjes zijn het dus volgens mij niet. Verder drinkt hij dus nauwelijks sap, telkens wat slokjes. Gemiddeld over een goede dag genomen 150 cc.
Hij eet (nog) wel fruit (probeer ik meer van te geven voor het vocht) over de hele dag een boterham, groente (was gisteravond ook al minder). Nog geen yoghurt ivm koemelkallergie.
Dit heb ik algeprobeerd:
Pap maken: moet hij niet.
In een bekertje/tuitbekertje moet hij ook niet.
Andere fles/speen
Wat diksap door de melk voor de smaak
Meer water/sap aanbieden, gaat niet meer drinken ter vervanging
Hij heeft nooit erg zware plasluiers gehad, vind het ook moeilijk te zeggen of dat een stuk minder is geworden, Vanochtend was het iig bijna niets…
Ik begin me zorgen te maken, Ik was juist zo blij dat het eten en drinken eindelijk na 3 maanden een beetje wilde…
Zeker met dit weer zou ik als je twijfelt even contact opnemen met de huisarts / assistente of het cb om advies te vragen. Je hebt al een heleboel geprobeerd, dus daar heb ik zo ook geen aanvulling op. Behalve dat ik misschien extra veel en vochtig fruit (meloen ofzo) zou geven om het vocht wat te compenseren… :think:
:hug:
Wat Sis al zei, zie of hij watermeloen lust… Juist deze dagen heeft hij zijn vocht zo nodig…
Sterkte ermee
Klinkt niet zo heel best, zeker niet met deze warme dagen.
Ik zou je denk ik toch adviseren om even advies te winnen bij je huisarts. Ik zou daar gewoon even heen bellen en uitleggen. 150 per dag is namelijk echt te weinig. Uitdroging sluipt erin en helemaal met dit weer moet je dat voorzijn. Even een vraagje; Kan je zijn fontanel nog goed voelen? Ik ozu echt even bellen met je verhaal!
Sterkte en veel vochtrijke producten geven!!!
Nog even… heb je al een tuitbeker met softspeen geprobeerd, dit is makkelijker met tandjes…
heeft hij geen last van zijn oortjes, dat zie je soms wel eens met het doorkomen van de tandjes dat ze wat pijn aan de oortjes kunnen krijgen dan willen ze vaak ook niet lekker drinken, aangezien het dan zeer doet ( door het zuigen), zou in ieder geval even contact met je HA opnemen, het is veels te warm hiervoor om zo weinig te drinken, wil hij ook niet vocht van een theelepeltje afdrinken, soms vinden ze dat wel prettig, krijgt hi j toch vocht binnen. succes ermee!
Meiden… Het ging vandaag op de creche gelukkig al een stuk beter!
totaal heeft hij vandaag:
70 cc melk thuis
50 cc melk creche
190 cc melk creche
250 gr fruit creche
water (weet niet precies hoeveel) en brood creche
140 cc water thuis
200 gr groente thuis
100 cc melk thuis
Wat vinden jullie?
Verder geen verhoging of last van zijn oortjes/tandjes. Hij blijft gelukkig erg vrolijk.
Inmiddels heb ik wel al een andere tuitbeker met rietje gekocht maar nog niet kunnen uitproberen. Hopelijk gaat het morgen ook weer beter. Merk wel dat hij de melk gewoon ook niet zo lekker meer vindt…
@veertje wrote:
Nog even… heb je al een tuitbeker met softspeen geprobeerd, dit is makkelijker met tandjes…
Uh… wat is dat precies? :oops:
Merken?
Oh trouwens vanochtend met de HA assistent en CB gebeld. Ze vonden het nog niet zo’n vaart lopen omdat hij verder alert en vrolijk is en nog wel behoorlijk fruit eet. Mocht er geen verbetering vrijdag zijn aan de bel trekken.
Oja: fontanel is hetzelfde als altijd.
Heb je al een speen geprobeerd met meer gaatjes? Dit hielp hier meteen!
En anders iig proberen drinken met een gewone beker te geven. Omdat ze dit vaak leuk vinden drinken ze ook!
geen strijd van maken!! hier ook zo periode gehad… achter nijntje, lepeltje erbij en ik lepelde toen aardig wat naar binnen!
Anders preventief ors geven? kan hij sowiesso nietuitdrogen!
sterkte hoor! :hug:
@Jippo wrote:
@veertje wrote:Nog even… heb je al een tuitbeker met softspeen geprobeerd, dit is makkelijker met tandjes…
Uh… wat is dat precies? :oops:
Merken?
Van avent, in die flessen heb je tuitjes antilek van het materiaal van ee speen. Om te wennen aan de overgang speen naar tuitje… Pb me anders even dan zal ik even kijken of ik een voorbeeld online kan vinden.
Die rietjes bekers zijn hier helemaal geen succes trouwens, Luuk kreeg daar niks uit. Ik zelf ook niet :think:
Als extra graad meter naast de plasluier, als de fontanel erg ingedukt is wijst dat ook op vocht te kort. Zo is de fontanel van een baby ingedeukt als hij een voeding moet hebben…
Gelukkig gaat het langzaamaan beter! (klopt af).
Vandaag heeft hij in totaal 500cc melk gedronken en daarnaast nog zo’n 150cc water.
Dat is voldoende hoor.
Mijn dochter krijgt al vanaf een maand of 8 maar 400cc opvolgmelk.
Ja is voor hem ook erg goed, voorheen was het ook meestal 3 keer een fles van 200cc. Waarschijnlijk gaat het melk drinken toch steeds minder worden.