Ik ben echt radeloos…
Mijn zoontje is nu 9 maanden en heeft tot nu toe twee nachten doorgeslapen.
Meestal komt hij 1 of 2 keer per nacht voor een fles melk.
Ik heb al vanalles geprobeerd, rijstebloem, bambix, piamapapje, nutrilon goede nacht.
Niks helpt. Volgens het cb is het een gewenning en moeten we er gewoon doorheen. We moeten hem gewoon laten huilen, maarja dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. We hebben het geprobeerd, maar hij stopt niet . Na twee uur nog steeds aan het huilen / krijsen. En natuurlijk wordt de oudste hier ook weer wakker van.
Nu komt het ergste, voorheen kon ik hem een fles geven en dan ging hij meteen weer slapen. Nu sinds 3 nachten wordt hij rond 12 uur wakker en dan gaat hij dus niet meer slapen. Wat we ook proberen, hij is klaar wakker. Vannacht ging hij om 4 uur pas weer slapen :shock: en om 6 uur gaat de wekker…
Het gekke is dat hij overdag gewoon hardstikke vrolijk is en dus niet moe lijkt. Overdag slaapt hij van 12 tot 3 uur.
Het begint een beetje op te breken die paar uurtjes slaap per nacht.
Heeft er misschien iemand tips om nog te proberen?
Kan je geen tips geven, maar wel even een knuffel.
Weet wat het is, die gebroken nachten… Hier een mannetje van een jaar die elke nacht nog 2 keer komt.
Ik lees dus wel even mee voor de tips
Ik kan je geen tips geven, ik weet wel uit ervaring hoe zwaar het is. mijn kleine meid kwam tot 1 1/2 jaar elke avond rond 11 uur voor een fles en rond 4,5 of 6 uur weer voor een fles. Elke keer weer moeite gedaan om de fles af te bouwen maar dan kwam ze gerust om 2 uur snachts weer.
Wij hebben haar nooit laten huilen. voor mij was de bevestiging dat ze de fles helemaal leeg dronk. In mijn ogen hebben ze het dan gewoon nodig.
Uiteindelijk met dik 1 1/2 hebben we 1 keer geprobeerd om geen laatste fles te geven en ze sliep ineens door! En het bijkomende voordeel was dat ze de ochtendfles ook laat staan.
Nu heb ik een slaapkoppie in huis die gerust tot 9 uur of half tien slaapt :mrgreen: .
Kan het wezen dat hij te moe is en dat hij te weinig slaapt? Want als hij van 6 uur smorgens al wakker is tot een uur of twaalf vind ik dat best lang voor een kleine.
Ik kan alleen zeggen volg je gevoel, het cb kan 100 dingen zeggen maar als je je daar niet goed bij voelt dan gewoon lekker je eigen ding doen :hug: .
De nachten dat Luc en Stan doorgeslapen hebben, zijn op 2 handen te tellen!
Ze slapen gewoon erg onrustig, maar er zit wel eens een boertje dwars of een verkoudheid of oorpijn en ik ben er dan ook geen voorstander van om ze te laten huilen. Ik ga er dus elke nacht 1 of 2 of vaker uit om een van de twee wat hoestdruppels of speentje te geven of een aai over hun bolletje.
Ik heb zelf eens de tip gelezen van Kindival tabletjes van VSM, maar eigenlijk zelf nog niet geprobeerd. Het zijn homeopatische tabletjes waar ze wat rustiger van worden.
Wat doe je al hij wakker is of aan het huilen is? Haal je hem uit bed, neem je hem mee naar jullie bed, ga je naar de woonkamer?
Bedankt voor jullie antwoorden.
Het is toch wel fijn te lezen dat ik niet de enige ben…
@ Sassie: als hij wakker wordt probeer ik eerst een paar keer zijn tutje te geven en een aai over 'z’n bolletje. Als hij blijft huilen maak ik een fles klaar en deze geef ik op z’n kamer in het donker.
Als hij daarna nog blijft huilen neem ik hem mee in ons bed.
Laten huilen gaat idd ook tegen mijn principe in, hij huilt niet voor niks denk ik dan.
Kindival tabletjes ken ik niet, maar ik zal eens gaan kijken of dit helpt.
Ik heb net dit topic geopend
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=4280244#4280244
Hier heeft het ook dus tijden geduurd, Hij sliep altijd tussen ons in , anders kon ik helemaal niet uitrusten. Wilde 's nachts ook steeds drinken (BV).
Jeetje Nina, het lijkt wel of ik mezelf hoor praten!
Alleen overdag slaapt mijn zoontje wel langer dan alleen hazeslaapjes.
Ook hier slaapt hij idd van 19.00 uur tot 23.00 uur wel door, en dan begint het.
Ik kan hem ook niet oppakken want dan wordt hij meteen wakker.
Wat een herkenning.
ik herken het ook wel.
Mijn zoontje van 9 maanden slaapt ook onrustig.
Eigenlijk ging het de laatste 2 weken wel goed dwz niet meer 1 a 2 uur klaarwakker zijn s nachts.
Ik ben ook gestopt met het geven van flesje melk. Bambix, rijstebloem dat hoeft meneer allemaal niet (net z’n grote broer, die luste dat ook niet).
Als ie echt onrustig is, geef ik een beetje water of thee.
Gisteren was ie weer ontzettend onrustig. Ik was toevallig weg en toen ik thuiskwam on half 12 zat mijn man dus in de woonkamer met een klaarwakker kind. :eh:
Uiteindelijk na tijdje wiegen en aaien maar tussen ons in gelegd en hij is toen op zijn buik in slaap gevallen.
Heb je dat wel eens geprobeerd?
Ik begin sliep Ivan ook op zijn buik anders kwam hij gewoon niet tot rust.
Tegen de principes van CB in, en ook je eigen gevoel, maar ja, je wilt ook slapen, het breekt je op.
Ik liep hem dan overdag in zijn bedje of in de box op zijn buik slapen en kon hem zo goed in de gaten houden.
Hij was eerlijk gezegd een sterk mannetje en kon zijn nek en lichaam al vrij snel goed draaien. 's nachts sliep ie gewoon op zijn rug (en draaide hij ook niet, heel raar).
Na een maand of 4 is dat weer een beetje over gegaan en sliep hij zonder problemen op zijn rug.
Maar elke nacht rond 3 uur klaar wakker :? , flesjes toen nog gegeven, hielp de ene keer wel, dan weer niet.
Tussen ons in slapen, ook de ene keer beter dan de ander.
Nu is ie 9 maanden en hij slaapt nog niet goed door.
Het is elke nacht weer spannend.
Eigenlijk een heel lang verhaal met weinig tips.
Ja, misschien buikslapen overdag proberen. Dan is hij wat uitgeruster en minder geprikkeld zodat hij s nachts wat beter slaapt.
Dat middel ken ik niet, heb het dus ook nooit geprobeerd.
Succes en ik lees verder mee.
Fijn dat je dingen herkent. Het CB kwam bij mij niet verder dan een extra fles KV erbij , maar dat lust hij niet. En verder heb ik ze geen advies gevraagd, want ik weet ook wel dat een kindje niet bij papa en mama in bed hoort. En laten huilen dat kan ik niet.
Er schiet me nog meer te binnen.
*Als we hem in een bedje / wiegje legden , werd hij vaak wakker als hij per ongeluk tegen de spijlen kwam.
- 's Ochtends om 5 uur was hij meestal alweer klaar voor de dag. nu slaapt hij ineens tot 7.30 -8.00. ( met één onderbreking rond 6 uur).
Kindival tabletjes, werkte hier dus niet… Hier werd hij alleen maar actiever van :roll: :eh:
Vanaf 7 tot 11 (dan kreeg hij een fles) ging altijd onwijs goed, na 11 uur werd hij onrustig, en hoorde ik hem vaak. We hadden baby foon die aansloeg als hij wakker was, en dit was vaak.
Wij lieten hem wel liggen, want hij huilden niet.
Op een gegeven moment hebben wij hem niet meer wakker gemaakt voor die fles. Dit omdat CB vond dat hij teveel melk kreeg, en oud genoeg was om er van af te gaan (6/7 maanden geloof ik uit mijn hoofd).
Wij hebben toen Pyama papje van de kruidvat gehaald, eerder hadden we altijd die van Nestlé, en daar sliep hij dus gewoon niet op.
Toen sliep hij wonderbaarlijk ineens van 7 uur tot 6 uur ongeveer, wel af en toe onrustig, maar niet altijd.
Heb is nagedacht, hij sliep waarschijnlijk van 7 uur, tot 11 hij ging waarschijnlijk rond 10u/half 11 zijn diepe slaap in, en ik maakte hem in zijn diepe slaap dus wakker.
Overigens, hebben wij dus een buikslapertje, op zijn rug was hij nog onrustiger dan normaal. Zwaaiend met zijn armen, nu doet hij dit nog, hij is een draaikont, en zwaait zich zelf wakker als hij op zijn rug ligt.
(Hij slaapt sinds hij 2 weken op zijn buik, tegen de raad van de CB in.)
Overigens heeft Riley wel problemen met inslapen, al sinds 4 maanden heeft hij dat, en kan dus zelfstandig niet goed in slaap komen, overdag lukt het beter, 's avonds niet.
Ook de overgang van mijn buik/in mijn armen naar bed was voor hem erg groot, hij schrok wakker. We hebben nu een kruik terug in bed gelegd zodat zijn bedje verwarmd is. Zo is de ommezwaai betreft warmte kleiner.
Mijn tips zijn dus wat voor ons werkte:
*Pyamapapje van de kruidvat. Als hij eenmaal rustiger slaapt, en door gaat slapen kan je alsnog overstappen op nestlé. Pyamapapjes zijn 1,15 kant en klaar.
*Eventueel op zijn buik leggen overdag, zodat hij rust pakt. Een uitgerust kind, slaapt stukke beter dan een moe kind is mij verteld. En achteraf blijkt dit echt zo!
(Riley is vaak rond 4 uur moe, als hij overdag niet lekker heeft geslapen, hij is dan 3 tot 4 x in de avond wakker, slaapt hij tot 15.00 u , dan word hij 's avonds niet wakker).
- Bied regelmaat, als je nog geen vast ritueel voor de nacht heeft, zou je die toe kunnen passen. (Bijv avond eten, badje, melk en naar bed)