Baby 7 1/2 maand draait niet op buik / rug

Mijn dochtertje is ruim 7 maanden en draait nog niet op buik of rug.

Ze kan wel goed op haar buikje liggen en kijkt dan ook goed rond

en als ze op haar rug ligt tilt ze haar hoofdje helemaal op om rond te kijken maar draaien … noppes. :?

( toen ze 5 mnd was heeft ze het even geprobeerd maar daarna niks meer )

Nu gaan ze eind deze maand een echo van haar heupen maken.

Zijn er meer kindjes die nog niet draaien van deze leeftijd ?

Ik lees hier n.l heel vaak dat ze al vanaf een maand of 4 op hun buikje draaien :think:

Hoi,

Lienke draait wel van buik naar rug (sinds ze ruim 6mnd was) maar nog niet van rug naar buik.

Dat draaien komt vanzelf hoor, het ene kind doet dat eerder dan de ander.

Groetjes Renate

Hoi,

Maëlle draaide ook eens per ongeluk met 5 maanden en daarna niks. Ze draait nu sinds een aantal weken van rug naar buik maar terug… ho maar! Ik ga er vanuit dat ze vanzelf door heeft hoe het werkt.

Noa draaide pas met 6 maanden van rug naar buik, en pas met 7 maanden ook van buik naar rug. Ik hoorde ook alleen maar van kindjes die met 3-4 maanden al alle kanten op draaiden, dus ik was ook knap onzeker.

Maar ooit krijgen ze het echt door, hoor! :wink:

Demi begon pas met 9 maanden te draaien. Daarvoor bleef ze lekker liggen waar ze was. Ik zou me geen zorgen maken!

Hier ook nog weinig actie (ja af en toe per ongeluk)

twee weken geleden op het cb zeiden ze dat het ook nog niet hoefde

:smiley: heel erg bedankt voor jullie reacties !

Gewoon geduld dus !

(het is soms zo makkelijk om je een beetje gek te laten maken in de babyhype he :think:

wat kan jouw kindje en wat doet de mijne :? )

Het lijkt me wel tof als ze kan draaien want dan gaat er toch weer

een nieuwe wereld voor haar open lijkt me.

Maar momenteel heeft ze het te druk met tanden krijgen

De eerste is erdoor :dance:

hahaaaaahhhhh!!!

wat een superkind!!! :inlove: :inlove:

hahhaha wat een schatje :inlove:

ja je kan niet alles tegelijk he, schattig zijn, tandjes krijgen, groter groeien.

dan word omrollen een beetje teveel :mrgreen:

Oooh, wat een zonnetje!! :lol: :inlove:

Senne draait van buik naar rug (is ook het makkelijkste! :wink:) sinds z’n 5 maanden en vandà à g voor het éérst van rug naar buik!! :dance: (Aan 6 maanden dus).

Broes draaide van buik naar rug aan 4.5 maanden en van rug naar buik aan 5.5 maanden.

Komt wel goed!

:-*

@joseetje wrote:

hahhaha wat een schatje :inlove:

ja je kan niet alles tegelijk he, schattig zijn, tandjes krijgen, groter groeien.

dan word omrollen een beetje teveel :mrgreen:

Haha … nee , inderdaad … een voor een he :smiley:

'k kreeg nog wel een tip van iemand en die lijkt hier te werken

( ze draait nog steeds niet helemaal maar al wel op haar zij d.m.v.

de “poten” van … eh … hoe noem je zo’n ding.

ff plaatje zoeken …

gevonden ! … activity gym :roll:

Marlot is nu ook ruim 7 maanden en draait ook nog steeds niet om :? . Ze heefthet per ongeluk wel eens gedaan, maar vindt er niks aan. Eneh ook nog geen tanden… Ach ik maak me er eigenlijk niet zo druk om, komt ook omdat ze de 2e is. De oudste was met al die dingen ook laat en daar merk je nu niks meer van :smiley: . Ze wil overigens wel steeds gaan zitten en kletst je de oren van de kop :inlove: . Maar wat een mooi meisje, lekker genieten nu ze nog rustig op het aankleedkussen ligt :wink: :wink:

Groetjes Maartje

Hier ook een die nog niet van rug/buik en andersom draaid ze heeft 3 weken geleden 1 keer van buik naar de rug gedraaid en daarna niet meer ze draaid zich alleen op de zij, ze doet wel pogingen als ik haar op de buik leg maar ze vergeet der benen mee te nemen haha.

Ze kan al wel aardig goed zitten ze kukkeld na verloop van tijd wel om maar het gaat met de dag beter :mrgreen:

Verder gilt en kletst ze heel veel en maak me er ook niet druk om, zal alleen wel weer commentaar krijgen morgen bij het CB, vorige keer vonden ze haar wat te lui als je haar op de buik legt :eh:

Trouwens je hebt echt een practige dochter en vind die foto super :inlove:

Bedankt voor jullie antwoorden en tips !!!

Inmiddels is Simone 8 1/2 maand en draait ze op haar rug én terug :dance: … de hele kamer door …

waarom wilde ik nou zo graag dat ze ging rollen :think:

Haha … nee hoor … ben SUPER trots natuurlijk.

En ze kijkt er zelf ook zo bij van … he mam … knap he :inlove:

HET BEWIJS :smiley:

http://www.youtube.com/watch?v=gQv9ZoU0QyU

:clap: :clap: Go go go Simone :clap: :clap: . Goed hoor :thumbup: .

Lienke draait nog steeds niet van rug naar buik :think: . Ach ja, wacht nog maar rustig af komt vanzelf (hoop ik :wink: ).

Groetjes Renate

:dance: :dance: Goed zo Simone :thumbup: , ze heeft de smaak meteen te pakken :smiley:

Pfff Serina heb tot nu toe jawel…2x van buik naar rug gedraaid maar andersom nog nooit een keer ja op haar zij meer niet, ze ligt dan op der buik en gaat er lekker bij liggen van bekijk het maar mama :think: Maar ze kan al wel heel goed zitten!, zonder steun toch zeker wel een half uur dus wie weet slaat ze het rollen wel over :wink:

volgens mij ben ik gewoon een ongeduldige moeder :angel:

Hahaha Niekje :lol: hier hetzelfde hoor. Heel goed kunnen zitten, maar omrollen :naughty: . Denk dat Lienke straks ook eerder kan praten dan lopen :wink: :lol: :lol: .

Groetjes Renate

Haha … zijn we niet allemaal ongeduldig ? da’s normaal toch :wink:

Enne , Simone kan écht nog niet zelfstandig zitten … dus da’s toch ook wel waar wat “ze” zeggen … 1 ding tegelijkertijd …

ze is momenteel ff niet te genieten dus ze zal volgende week wel gaan lopen :smiley: :smiley: :smiley: (volgens Oei ik groei dan he …)

Ashley was ook best laat hoor met omdraaien enzo! vindt ik zelf dan hoor

Maar ze draait nu van rug naar buik en terug ook! ze rolt de hele woonkamer door haha echt leuk! sinds een weekje kruipt ze! ze is nu 9 maanden

groetjes mery