Julia zit sinds zaterdag op andere voeding Nutrilon ar ivm veel spugen en dunne luiers…
Het spugen gaat heel goed is al veel meer minder en de dunne luiers ook…
Maar sinds vandaag huilt ze veel perst ook veel en heb nu toch wel problemen met de ontlasting…
Heb vanavond met de thermometer met een likje vaseline eraan geprobeerd om te kijken of de ontlasting eruit kwam…
En ja het is gelukt en daarna sliep ze als een roosje…
Maar tis toch niet de bedoeling dat ik iedere keer die meter erin moet doen om te poepen??
Zal ik dit bij de ha neer leggen of bij het cb??
Of nog even aankijken…
Denk zelf wel dat het door de voeding komt ,
Maar vind deze voeding wel beter voor haar als de vorige…
kan door de voeding komen, maar het heeft 2 weken de tijd nodig om te wennen.
Je zou eventueel wel ff CB kunnen bellen. voor advies etc.
Je dochter krijgt dezelfde voeding als die van mij, ook hier verbeterde het spugen en de dunne luiers en werd de ontlasting iets vaster.
Is het wel gewoon smurrie zeg maar wat Julia poept? Mocht het nou echt te dik zijn voor je idee (een beetje persen en dan zo rood worden als een biet is niet ongewoon) dan kan je altijd nog 10 cc extra water toevoegen aan de voeding.
Mocht het moeilijke poepen aanhouden dan zou ik de klacht neerleggen bij de ha, die kan je iets voorschrijven en cb weer niet.
hoi hoi
Bedankt voor jullie reactie,s…
Eerst gewoon wat dikker en daarna smurry…
Maar nog steeds huilen,krijsen vanwege de ontlasting.!
Heb vandaag contact gehad met het cb en mocht wat meer water in de fles doen… Moet het toch een paar dagen aankijken en niet iedere keer met de thermometer erin zitten… Maar daar door lukt het wel en is ze een ander kind daarna…
Leg het morgen wel ff bij de ha neer…
Maaike heb jij dan ook het zelfde probleem ?
En wat doe jij eraan??
Groetjes beertje
Ik weet niet hoe vaak je dan tempt? maar ik zou als ze last heeft gewoon even doen dan is ze er maar vanaf toch
(jehebt ook niks aan een huilend kindje die moet poepen en het lukt niet toch ?)
mag ik je het advies geven om echt niet met de thermometer te doen! Er zijn tegenwoordig zo veel kindjes die problemen hebben met onlasting juist hierdoor.
Ik kan me heel goed voorstellen dat het niet fijn voor je kindje is. Maar het is wel héél erg belangrijk dat ze zelf leert dat ze er soms iets meer moeite voor moet doen, en heel belangrijk ook leert welke aandrang erbij hoort.
Hopelijk is ze er gauw vanaf en komt alles weer goed op gang!
Wat je zou kunnen doen is de voeding wat verdunnen door wat meer water er in te doen dus bijv. 180 ml. water met 6 scheppen voeding normaal gesproken 190 ml met 6 scheppen.
Je moet sowieso volgens de maag/darm arts van Sem altijd 6 weken uittrekken voordat de darmpjes helemaal gewend zijn aan een nieuwe voeding.
Er zijn natuurlijk ook druppels van VSM die er voor zorgen dat de ontlasting zachter wordt.
Bedankt meiden.!!!
Vandaag heeft ze zelf gepoept.!!!
2keer een poepluier…
Ik geef nu ook 10cc meer water in het flesje…
Groetjes beertje
Wat fijn!
Overigens hier niet hetzelfde probleem hoor, maar toevallig wel dezelfde voeding