baby 5 maanden drinkt slecht?

Onze dochter Elise drinkt sinds 4 dagen erg slecht. Ze zit nu op 3 voedingen van 180 cc en van deze 3 voedingen laat ze meestal van de middelste 40 cc staan en van de laatste ong. 50 cc. ( ze heeft in het verleden op 4 voedingen gezeten, paar weken heeft ze daarna last gehad van juist niet doorslapen 's nachts, meer voedingen willen, jengelen, enz, en nu dus 3x 180 of nog minder ) Ze krijgt naast haar voedingen ook nog een fruithapje en tussen de laatste 2 voedingen probeer ik wat ze niet op heeft bij de 2e voeding of in pap te geven ( met lepel, dan gaat r toch nog aardig wat naar binnen ) of een groentehapje of klein fruithapje.

Mijn vraag: kan dit kwaad? ze slaapt wel 's nachts door!!! van 20.00 tot ong. 08.00! Wat zou ik er aan kunnen doen om haar meer te laten drinken, is dit nodig? Ik probeer r nu wel wat water bij te geven tussendoor…

groetjes,

Louise

Elise was vandaag toch weer om 4 uur wakker, maar wilde niet meer gaan slapen. voor het eerst… :? Ze dacht dat het al dag was denk patrick… mm… wat we de afgelopen dagen alleen anders hebben gedaan is haar wakker maken om 23.00 om een fles te pogen, maar die wilde ze niet… dus gister maar niet gedaan met bovenstaande als gevolg. eens kijken hoe het vandaag gaat lopen…

Ik denk dat ik even het CB zou bellen.

Persoonlijk vind ik 3 voedingen van 180 al erg weinig…

Lotte zit op 4 voedingen van 210 en 7 schepjes poeder dus dat wordt 230 cc en zelfs daar heb ik nog het idee bij dat ze niet altijd voldoende vocht binnen krijgt als ze een deel van haar flesje laat staan! Daarnaast krijgt ze ergens op de dag nog een half potje groente of fruit. Niet omdat dit nu zoveel extra voeding geeft maar om te wennen aan het eten van een lepeltje en het verkennen van andere smaken.

Ben je op advies van het CB overgestapt naar 3 flessevoedingen of is heb je zelf het idee dat dit het beste werkt voor jouw kleintje?

Elise drinkt zelf niet meer de laatste paar dagen… Ze weigert gewoon meer flessen. Gister heeft ze 4 flessen op en om 11 uur nog een beetje, alleen heeft ze wel ook weer een fles uitgespuugd.

kan het misschien zijn dat ze last heeft van haar mondje?

en ze was toch ook niet helemaal lekker?

misschien dat ze tandjes krijgt?

hier ook periodes dat tygo zijn flessen niet helemaal leeg drinkt

hij drinkt 4 a 5 flessen per dag a 190 ml water met 6 schepjes

en voor de rest af en toe een fruit of groente hapje ala mama :mrgreen:

Ik wilde net het volgende plaatsen, maar zag dat jij er dus ook al problemen mee hebt.

Quinty laat nu al een aantal weken een gedeelte van haar voeding staan.

Ze krijgt 210 voeding (190 water en 6 scheppen voeding)Nu laat ze er gemiddeld soms 90cc van staan. De ene keer drinkt ze alles op, maar helaas laat ze meestal wel wat staan.

We geven haar nu om de 3 a 4 uur…

voeding dikker maken dor rijstebloem, doen we al, want zonder drinkt ze het helemaal niet :frowning:

Dikker maken tot pap en dan van een bordje met lepel eten, wil ze niet.

Dikker maken en dan uit tuitbeker (zonder anti lek) wil ook niet werken.

de laatste 2 waren adviesen van het CB :roll:

Kent iemand dit en heeft misschien iemand tips?